Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække kørsel til posthuset fra ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sender pakker med Post Danmark, GLS og Coolrunner, som skal afleveres 3 forskellige steder, hvilke jeg kører rundt til een gang om dagen. Så sammenlagt kunne jeg godt forestille mig det kunne løbe op i nogle km på et år. Men kan de km trækkes fra ?

Det er en enkeltmandsvirksomhed jeg har, hvis det skulle betyde noget.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John :)

Er det korrekt forstået, når jeg læser dit link, at hvis jeg feks har 5 km til posthuset, fra mit hjem, og 5 km hjem igen bagefter. Så er det kun de først 5 km jeg kan trække fra, ikke 10 km frem og tilbage ?

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim, 

Det er den totale rejse/omkostning du har.. 

Fx 5 km ud - 5 km tilbage = 10 km / pr dag

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Jannik :) 

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

KS71:

Tak John :)

Er det korrekt forstået, når jeg læser dit link, at hvis jeg feks har 5 km til posthuset, fra mit hjem, og 5 km hjem igen bagefter. Så er det kun de først 5 km jeg kan trække fra, ikke 10 km frem og tilbage ?

- Kim -

det skulle da meget nødig kunne ses sådan. Du fører kørebog dato - km stand start af dag - fra sted (hjem) - til sted posthus Lyngby km xx  og igen fra sted til sted - km (hjem) - og sådan bliver du ved hver gang du kører en ny - fra og til tur - og ved afslutning af samlet firmakørsel - km stand

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, eller alternativ kan han vel bare bruge en af de apps der findes til formålet?

Så har han jo GPS data for turen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Ja, eller alternativ kan han vel bare bruge en af de apps der findes til formålet?

Så har han jo GPS data for turen. 

sagtens så længe han indskriver formål - hjem - post og retur - skat er jo ligeglade med selve turen hvis ikke man kan se det var forretning + hvis den har km stand fra start erhverv til slut erhverv med også

Uden det kan skat forkaste, da de ikke kan vurdere rimelighed i, at der er en fordeling privat og erhverv - men ja - det kan man sagtens ha med i masser af apps

Det er en smagssag. Jeg er meget til IT men bruger nu stadigt en lille manuel bog - men jeg kører heller ikke erhverv hver dag så det er langt lettere for mig (tror jeg :) )

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

det skulle da meget nødig kunne ses sådan. Du fører kørebog dato - km stand start af dag - fra sted (hjem) - til sted posthus Lyngby km xx  og igen fra sted til sted - km (hjem) - og sådan bliver du ved hver gang du kører en ny - fra og til tur - og ved afslutning af samlet firmakørsel - km stand

vh John Hannover

Tak John.

Det var fordi jeg misforstod denne sætning i dit link

"Køres der f.eks. fra arbejdsplads til kundebesøg og videre hjem, så trækkes det antal km der er mellem arbejdsplads og hjem fra, ved beregningen af kørselsgodtgørelse."

Der fik jeg den opfattelse, at man skulle trække kørslen tilbage til sit hjem fra. Men denne situation og min, er nok forskellige.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det gik på hvis man kører fra sit kontor som selvstændig, og skal hjem. Der har man ikke kørepenge for at køre fra hjem til arbejde og retur MEN hvis man så napper kundebesøg på vejen - så tager man kørepenge for de ekstra km = hele turen minus det man normalt ville ha haft hjem

Du har jo ikke eksternt kontor, men kører fra hjem til kunde/post og retur og det er firmakørsel alt sammen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)