Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man betale told hvis man sender en pakke ud af EU?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 03:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg rejser snart til USA, og regner med at sende mine vigtigste egendele til min nye adresse via PostDanmark.

Jeg sidder og kigger på deres Internationalle post forsikring. Og der står at man skal anmelde noget til Told?

Men så vidt jeg forstår told og skat i EU. Har vi kun en told-mur, når vi bestiller varer uden for EU? Ikke når vi sender varer/gaver/pakker til udlandet.

Jeg har aldrig sendt en pakke til udlandet før, så jeg ved ikke helt hvordan processen fungerer.

Jeg regner nemlig med at sende min Stationære Computer derover, hvilket har en ret høj værdi. Så hvis der skal betales told af pakken, vil der have en stor effekt på prisen.

Der står bl.a. i Post Danmark's Forretningsbetingelser for udlandske pakker følgende:

1.6 FORTOLDNING Det er afsenderens ansvar at foretage korrekt udfyldning af toldpapirer. Tolddeklarationsafgift, samt told og moms betales af modtageren.

____

Jeg sender som sagt pakkerne til mig selv, det er ikke en handel eller vare.

Håber nogen mere erfaren med udlandsk transport/porto af pakker kan give mig et svar til Post Danmarks forvirrende betingelser.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det som du skal udfylde er en tolddeklaration, således at udenlandske myndigheder nemmere kan vurdere din forsendelse. Det vil være op til de amerikanske regler, om du skal betale told i USA - tolddeklarationen er altså udelukkende papirarbejde til hurtigere behandling. Du kan evt rette henvendelse til USPS i USA, som vil behandle din forsendelse og derfor nok har den største viden om amerikansk told.

Det er en misforståelse fra din side af, at kun EU har en toldmur. Told er blevet brugt i århundrede af forskellige lande, for at beskytte deres indre marked og skaffe ekstraindtægter. EU er på sin vis ganske nytænkende, da man netop indenfor EU-samarbejdet overvejende har droppet tolden.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)