Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav til minimums egenkapital i ApS

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Et af mine ApS selskaber har haft en investeringstungt 2007 og derfor er der desværre underskud J, men helt efter forventningen. Egenkapitalen (likvid beholdning) var ved årets start 2007 125tkr indskudt kontant og ved årets udgang 2007 er der ca. 40tkr i selskabet. Alt sammen likvid beholdning på firmaets bankkonto.

Og så til spørgsmålet: Er der krav om at jeg skal tilføre selskabet penge? I givet fald, hvor meget? Og hvordan?

Glædelig jul.

Hilsen Mike

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal bare være for 125.000 Kr aktiver i firmaet, så hvis de ting du har investeret i har en eller anden gensalgsværdi så kan det indgå som kapital.

Altså, der er ikke tale om at der skal være for 125.000 Kr i likvide midler.

 

Mvh Peder 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vist nok en bundgrænse på aktiver, uanset om de er likvide eller ligger i værdier..

Geeked

 

Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

De investeringer der er sket er i udvikling af software. Som jeg forstår jeg begge, ER DET ER KRAV at der er aktivier for 125tkr ved årets udgang. Om aktiverne er i likvider eller andre aktiver er undeordnet. Korrekt? Så hvis jeg så vil fylde selskabet op med kontantindksud. Hvordan gør jeg så det?

Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg fået et svar fra Erhvers- og Selskabsstyrelsen. De fortæller, at man maksimalt må have mistet 40 % af kapitalen; i mit tilfælde max. DKK 50.000. Hvis man har mistet mere, så skal der udarbejdes en plan for, hvordan man vil rette op på virksomheden indenfor de næste 3 år. Så jeg må finde lidt kontanter og skyde ind i vikrsomheden.

Nogen der har en idé om hvordan rent regnskabs- og selskabsmæssigt?

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt at det ikke betyder noget om det er i likvider eller andre aktiver.

Hvordan du lige fylder aktiver i slaskabet er jeg ikke helt klar over, men jeg tror da bare du kan overføre det fornødne beløb til din erhverskonto og så bogføre det som et indskud. Men det kan godt være at du skal vende den med din revisor.

Hvis han er rigtig flik kan det være at han siger god for at du bruger det udviklingsarbejde der allerede er lavet som et aktiv, men det er nok tvivlsomt.

 

Mvh Peder 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Egenkapitalen skal være på 125k, så er det underordnet om det er kontanter, andre aktiver mv.

Såfremt over 40% af egenkapitalen er tabt, skal ledelsen 6 måneder efter stille forslag til egenkapitalens

retablering.

 

/peter

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

Egenkapitalen skal være på 125k, så er det underordnet om det er kontanter, andre aktiver mv.

Såfremt over 40% af egenkapitalen er tabt, skal ledelsen 6 måneder efter stille forslag til egenkapitalens

retablering.

 

/peter

 

Så vidt jeg husker så er det ikke godt nok at skrive at "selskabets egenkapital forventes retableret via selskabets indtjening i den kommende periode". Det går måske an i et A/S, men i et ApS??

 

 

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

MIKE_DK:

De investeringer der er sket er i udvikling af software.

 

Jeg mener du vil kunne aktivere det udviklede software og så afskrive det over f.eks. 3 år. Dermed vil de brugte penge stadig stå som værdi bare ikke under likvider men som et software aktiv.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du skal bruge en revisor til at lave en vurderingsberetning samt en åbningsstatus så.

 

/peter

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)