Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man bruger handelsbetingelse til at legalisere nyhedsbrev

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 14. May 15
Indlæg ialt: 78
Fra  iCoverYou Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg ved nu, at jeg ikke må sætte et flueben i "Tilmeld nyhedsbrev" under købsprocessen. Kunden skal selv sætte det. Men må jeg skrive mig ud af det i handelsbetingelserne, at man som handlende automatisk kommer på listen til nyhedsbrevet?

Hos iCoverYou.dk får du en sikker og brugervenlig handel.

Tilmeldt 20. Mar 15
Indlæg ialt: 23
Fra  Vendersbo Equity IVS Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hurtigt svar NEJ

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus:

Hej Alle

Jeg ved nu, at jeg ikke må sætte et flueben i "Tilmeld nyhedsbrev" under købsprocessen. Kunden skal selv sætte det. Men må jeg skrive mig ud af det i handelsbetingelserne, at man som handlende automatisk kommer på listen til nyhedsbrevet?

Det kan du jo godt. Men husk lige, at der i samtlige nyhedsmails skal være et direkte link til afmelding af nyhedsmailen. Ikke godt gemt, men klart og tydeligt.

Og så skal afmeldingen have virkning øjeblikkeligt - ikke efter flere nyhedsmails.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

V-Equity:

Hurtigt svar NEJ

Og det bygger du på?

Han kan sætte sine egne salgsbetingelser, deri at folk bliver tilmeldt en nyhedsmail. Men muligheden for straks at afmelde den skal være til stede.

Tilmeldt 20. Mar 15
Indlæg ialt: 23
Fra  Vendersbo Equity IVS Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Markedsføringsloven er ret tydelig på det område og uanset hvad du skriver i dine betingelser, har loven forrang.

Fra Herlev
Tilmeldt 14. May 15
Indlæg ialt: 78
Fra  iCoverYou Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det blev jeg jo egentlig ikke meget klogere af. :)

Jeg havde den forestilling at hvis man skrev det i handelsbetingelser, så accepterer køber det. Bruger mailchimp, så afmeldelse er altid tilstede.

Hos iCoverYou.dk får du en sikker og brugervenlig handel.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

I princippet kan jeg vel godt forestille sig at det er lovligt, at man som betingelse for at lave handlen med kunden, kræver at de tilmelder sig nyhedsbrevet.

Men personligt kan jeg sige så meget, at hvis jeg udsættes for det, så afbryder jeg gerne købet :)

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 236
Fra  DinPlakat.dk Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Ifølge markedsføringsloven, skal forbrugeren tilmelde sig aktivt.. Så det går ikke at du gør det for dem. Du risikere en kæmpe bøde.. Selvom det står i dine Handelsbetingelser. Da loven altid har foret iforhold til det du finder på af spilleregler.

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er bekymrende at så mange kloger sig på markedsføringslovgivningen, tager fejl og får fem stjerner for det.
Læs paragraf 6 stk 2 nedenfor:
Stk. 2. en erhvervsdrivende, der fra en kunde har modtaget dennes elektroniske adresse i forbindelse med salg af en vare eller en tjenesteydelse, må markedsføre egne tilsvarende produkter eller tjenesteydelser til kunden via elektronisk post. Dette forudsætter dog, at kunden har mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig dette både i forbindelse med afgivelsen af adressen til den erhvervsdrivende og ved efterfølgende henvendelser

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Jønsson:

Ifølge markedsføringsloven, skal forbrugeren tilmelde sig aktivt.. Så det går ikke at du gør det for dem. Du risikere en kæmpe bøde.. Selvom det står i dine Handelsbetingelser. Da loven altid har foret iforhold til det du finder på af spilleregler.

Forkert. Forbrugeren skal aktivt framelde sig, hvis der er tale om et salg. Læs her:

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/Spamvejledning#4

Så for at svare på trådstarters spørgsmål, er det faktisk okay, at checkboksen er tjekket på forhånd.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)