Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danaweb lukker min hjemmeside i morgen (Solid Media Group)

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KræmmerHansen:
Efter at have snakket med dem igen, så er prisen nu 5000+moms. Virkelig dyrt.


Sidder der nogle herinde der er skarp i Magento og kan bygge en tro kopi af nuværende webshop billigere og hurtigt ?

Jeg har alle tekster, billeder osv liggende klar.

SKAL være i Magento.

Hvis jeg skal være helt ærlig så tror jeg at de 5.000 vil være godt givet ud. Du skal tænke på at du får ikke en Magento-shop på få sekunder og nedetid for din shop kan betyde at du mister kunder på det. Hvis du tager imod deres tilbud så vil du kunne være oppe inden for få dage (sansynligt) men hvis den skal laves fra bunden så skal du gentænke SEO, design (fordi det er nok deres design du bruger) og at det vil tage tid - nu kommer julen også så du får nok først din shop færdig efter nytår.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

For en programmør tager det 2 klik, så færdig arbejde!

Er du selv programmør? Kender du hvordan de har bygget det op? Men det er en normal antagelse at programmører bare skal trykke på et par knapper og vupti så har man et færdigt site :)

Fra Hvalsø
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bryder mig generelt ikke om at tale grimt om andre virksomheder (i samme branche), men det der er bondefangeri af værste skuffe. Jeg får selv jævnligt kunder, der tidligere har været i stald hos førnævnte, og det er ikke de bedste historier man hører derfra. 

Jeg synes du skal overveje at bruge et mindre beløb, på at få kontrakten læst igennem af en advokat. Jeg synes beløbet lyder voldsomt.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niels Henriksen:
Er du selv programmør? Kender du hvordan de har bygget det op? Men det er en normal antagelse at programmører bare skal trykke på et par knapper og vupti så har man et færdigt site :)

En ftp backup er kun nogle ganske få kliks, det samme med en DB backup.

Hvis vi skal være konservative, vil jeg gætte på opgaven tager 15 minutter, derudover kommer lidt kommunikation frem og tilbage. Så lad os være konservative og sige det alt i alt tager 2 timer (selvom nok er for højt sat), så er prisen på 4000 kr. ekskl. moms dælme høj.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
En ftp backup er kun nogle ganske få kliks, det samme med en DB backup.

Oprette en bruger på ftp i et system vi ikke kender. Downloade filer, pakke dem - det er mere end et par klik. Vi kender jo ikke det system bagved og vi ved heller ikke hvilke ændringer der er lavet i den Magento som er grundlaget for shoppen.

Jeg er ikke enig i den metode som Danaweb har lavet det nummer på, men vi skal også se det fra deres side. De har givet penge for kunderne og dem vil de gerne have igen hvis kunderne forlader biksen.

Fra Hvalsø
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niels Henriksen:

Thomas Frost:
En ftp backup er kun nogle ganske få kliks, det samme med en DB backup.

Oprette en bruger på ftp i et system vi ikke kender. Downloade filer, pakke dem - det er mere end et par klik. Vi kender jo ikke det system bagved og vi ved heller ikke hvilke ændringer der er lavet i den Magento som er grundlaget for shoppen.

Jeg er ikke enig i den metode som Danaweb har lavet det nummer på, men vi skal også se det fra deres side. De har givet penge for kunderne og dem vil de gerne have igen hvis kunderne forlader biksen.

Det er muligt at DanaWeb mister kunden, men hvad får de ud af den høje pris? I min verden er det som at pisse i bukserne - det holder dig kun varm kortvarigt. Du er 100% sikker på at personen aldrig bliver kunde igen, og at personen aldrig vil anbefale virksomheden til andre. Så kan man diskutere om det er det høje beløb værd. Min holdning er et helt klart nej. Det er skidt markedsføring.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian C.:
Det er muligt at DanaWeb mister kunden, men hvad får de ud af den høje pris? I min verden er det som at pisse i bukserne - det holder dig kun varm kortvarigt. Du er 100% sikker på at personen aldrig bliver kunde igen, og at personen aldrig vil anbefale virksomheden til andre. Så kan man diskutere om det er det høje beløb værd. Min holdning er et helt klart nej. Det er skidt markedsføring.

Vi er helt enige i det.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Oprette en bruger på ftp i et system vi ikke kender. Downloade filer, pakke dem - det er mere end et par klik.

Eftersom de har rootadgang kan de bare pakke filerne direkte på serveren, det tager meget kort tid. Derefter lægges filerne i en mappe og link fremsendes til kunden. Helt seriøst så tager det altså ikke lang tid.

Niels Henriksen:
...og vi ved heller ikke hvilke ændringer der er lavet i den Magento som er grundlaget for shoppen.

Hvad har det med en backup at gøre? En filbackup + en DB backup tager ikke kortere eller længere tid alt efter om der er rettet i nogle filer eller ej. Personen vil jo gerne bare have en rå backup af sin Magento, så han kan installere den et andet sted.

Jeg er enig med dig i at Danaweb ikke ser særlig flinke ud i denne sag. Jeg har hørt om to andre sager hvor tidligere solid media kunder fik valget om at betale danaweb for en ny side, ellers ville deres side blive lukket ned indenfor en uge. Det er sgu grimt at se på og med til at give vores branche et dårlig ry.

Tilmeldt 8. Sep 14
Indlæg ialt: 87
Fra  Wiencken Electronics Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

facebook gruppen "Iværksætter Netværk" er der et par stykker der tilbyder gratis hjælp til flytning af sider fra DanaWeb.

Det kunne være en mulighed at forhøre sig der inde.

www.elektronikdele.dk 

Mobilreservedele & Tilbehør

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian C.:

Det er muligt at DanaWeb mister kunden, men hvad får de ud af den høje pris? I min verden er det som at pisse i bukserne - det holder dig kun varm kortvarigt. Du er 100% sikker på at personen aldrig bliver kunde igen, og at personen aldrig vil anbefale virksomheden til andre. Så kan man diskutere om det er det høje beløb værd. Min holdning er et helt klart nej. Det er skidt markedsføring.

Fuldstændig enig. Det er ekstrem skidt markedsføring. 

Danaweb virker dog til at være ligeglade, da de efterhånden har gået mange på klingen de sidste mange år. Årsagen her til skal findes I at deres primærer målgruppe ikke er den del af de erhvervsdrivende som sidder på Amino, samt er opsøgende i netværk osv. De tjener deres penge på at være opsøgende overfor den udvidende og hårdtarbejdende håndværker som blot skal have en hjemmeside

Måske det en dag i fremtiden komme til at bide dem bagi? ... 

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)