Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan datterselskabet påvirke moderselskabet's økonomi?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, er lidt tvivl omkring noget.
Hvis et datterselskab har en negativt overskudsgrad plus en negativ aktivernes omsætningshastighed, kan dette så virke moderselskabet's økonomi?

Jeg var inde og læse noget omkring det inde på denne side, hvor der stod at selvom et datterselskab hører under et moderselskab, skal der stadig selv laves selvstændigt regnskab af datterselskabet.

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

easykitchen:

Hej, er lidt tvivl omkring noget.
Hvis et datterselskab har en negativt overskudsgrad plus en negativ aktivernes omsætningshastighed, kan dette så virke moderselskabet's økonomi?

Jeg var inde og læse noget omkring det inde på denne side, hvor der stod at selvom et datterselskab hører under et moderselskab, skal der stadig selv laves selvstændigt regnskab af datterselskabet.

Alle selskaber skal aflægge et selvstændigt regnskab, dvs. både moder- og datterselskab.

Hvorvidt moderselskabet har pligt til aflæggelse af koncernregnskab afhænger af Årsregnskabslovens bestemmelser herom.

 

Om datterselskabets økonomi påvirker moderselskabets afhænger af hhv. hvordan moderselskabet indregner kapitalandelene for datterselskabet i sit regnskab, samt om moderselskabet hæfter for datterselskabets gæld.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

+ vel at moderselskab og datter i ren likvid skattebetaling jo som sambeskattede påvirkes så resultat kan være -100.000 i datter og + 10.000 i moder og skat samlet 0 (underskud fremskrive) - men det vil ikke påvirke resultatet i regnskabet - blot den faktiske skat som jo så "påvirker moders økonomi"

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)