Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mobilt bredbånd til bærbar?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

Jeg tænker om der er nogen der kender forholdende i DK angående mobilt bredbånd. Kan man få dette til bærbar? Er det noget standard man kan vælge/købe, hvor man f.x. får et indstik kort eller andet modem der bruger et simkort? Eller er mobilt bredbånd hos f.x. TDC udelukkende tænkt som til mobilen? 

Undskyld hvis spørgsmålet er dumt men jeg kender intet til danske forhold om den slags. Jeg er i en situation hvor jeg gerne skal kunne få internet forbindelse på min bærbare et sted hvor der er god mobil dækning, men, hvor der ikke er telefon forbindelse til huset. 

På forhånd tak

Stig

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

stiginshanghai:

hej

Jeg tænker om der er nogen der kender forholdende i DK angående mobilt bredbånd. Kan man få dette til bærbar? Er det noget standard man kan vælge/købe, hvor man f.x. får et indstik kort eller andet modem der bruger et simkort? Eller er mobilt bredbånd hos f.x. TDC udelukkende tænkt som til mobilen? 

Undskyld hvis spørgsmålet er dumt men jeg kender intet til danske forhold om den slags. Jeg er i en situation hvor jeg gerne skal kunne få internet forbindelse på min bærbare et sted hvor der er god mobil dækning, men, hvor der ikke er telefon forbindelse til huset. 

På forhånd tak

Stig



Hej Stig.

Du kan købe et usb-modem. - Dvs lidt forvokset usb-nøgleudsende-box, hvor du kan sætte et simkort i, og derfra være på nettet langt de fleste steder i Dk.

Langt de fleste teleudbydere tilbyder mobil bredbånd, men ikke alle har usb-modems.
Forhør dig evt. ved dit nuværende teleselskab, hvis du er glad for dem.

Ved nogle betaler man et par hundrede for modem'et. Og nogle steder hører det med.


Jeg har et liggende, som du kan få billigt, hvis det er. - Så mangler du bare et simkort at putte i.


De bedste hilsner
Per Bendiksen

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra Gentofte
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Fra  TriGemini Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Stig,

Jeg har tidligere benyttet et USB modem , som du kan købe hos de forskellige telefonudbydere (3, TDC, , Telenor mv.) eller simkort direkte i bærbar (kræver af den har WLAN indbygget).

Den simpleste løsning er dog helt klart, at benytte din mobiltelefon som WIFI hotspot.   Dvs. har du en mobiltelefon med dataabbonement, kan du blot dele adgangen ved at sætte den op som et hot-spot (Wifi) og så kan du tilgå WIFI fra din bærbare/ipad mv.

Fordelen er åbenlys:  Hvis du allerede har et tlf. abonnement, sparer du et ekstra data-abbonement + du skal ikke til at rode med indstillinger mv. ifm. installation af USB modem (har også på fornemmelsen, at denne løsning formodentlig er billigere).

Held og lykke!

- Henrik

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for gode svar.

Well nu afventer jeg lige min "indrejse" er registreret, meldte det for en uge siden men de er godt nok ikke hurtige. Før det intet nummmer (eller bredbånd). Men kigger på at leje et hus der mest minder om en skovhytte/feriehus og ikke har telefon forb. indlagt, så ville lige checke ang. internet muligheder der. 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at du på mange af teleudbydernes hjemmesider, kan se et dækningskort.
Så kan du se hvor godt (eller skidt) at det står til med mobildækning i den der skovhytte.
Husk at træer kan på virke signalet meget (negativt).

Nu er det ikke for at fremhæve Telenor, men deres dækningskort er her:
https://www.telenor.dk/kundeservice/drift-og-dakning/dakning/dakningskort/

De har slået deres netværk sammen med Telia, så ovenstående dækker altså:
Telenor, Telia, CallMe, CBB og Bibob


Du kan ligeledes finde kort for 3 og Tdc Skype-Smile

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Bendiksen - DEBEO.dk:

Husk at du på mange af teleudbydernes hjemmesider, kan se et dækningskort.
Så kan du se hvor godt (eller skidt) at det står til med mobildækning i den der skovhytte.
Husk at træer kan på virke signalet meget (negativt).

Nu er det ikke for at fremhæve Telenor, men deres dækningskort er her:
https://www.telenor.dk/kundeservice/drift-og-dakning/dakning/dakningskort/

De har slået deres netværk sammen med Telia, så ovenstående dækker altså:
Telenor, Telia, CallMe, CBB og Bibob


Du kan ligeledes finde kort for 3 og Tdc Skype-Smile

Det er lige uden for en større provinsby, så antager dækningen er fin. Der er skov, jo, 5 tønder land, men ikke lige op og ned af huset, og ikke sådan kæmpe stor skov, mest bare vildtvoksende træer på grunden, ikke på naboernes grunde. 

Men huset er i tømmer som en hytte. Aner ikke lige hvorfor der ikke er telefon, naboerne har det, og der er vand el osv. Det er ikke sommerhus grund. 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

stiginshanghai:

Aner ikke lige hvorfor der ikke er telefon, naboerne har det, og der er vand el osv. Det er ikke sommerhus grund. 



Det kan der være flere grunde til. Enter har TDC eller ejer ikke gidet/ville betale eller bruge tid på at lægge en kobberledning ind i huset.
Men det jo også ligemeget med en kablet forbindelse, hvis du kan få en lige så god luftbåren forbindelse.

En go' 4G forbindelse er mindst lige så god som langt de fleste traditionelle 20/2 Mbit-forbindelser, som mange har.
Og så er mobil bredbånd ofte meget billigere. - Afhængigt af hvor meget data du skal bruge (kommer an på om du ser film osv).

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan læse en masse om hastigheder, dækning og udstyr mht mobilt bredbånd her: http://internetguiden.info/traadloest-internet/

Guiden er lagt op fra få dage siden, så alt info er 100 opdateret -også priserne.

Jeg har haft bedste oplevelser med Telia, Telmore og Oister.

Telia er dog en dyr omgang, hvis du skal have et 4G usb modem med i dit abonnement, så husk at se på den samlede pris over 6 mdr. og ikek kun på prisen pr. måned.

Sidst men ikke mindst, husk du kan bruge din smartphone og køre via et hotspot, så bruger du bare din mobil som modem (er den sprit ny, kan du ofte trække over 20 mbit), det kræver kun, at der er WiFi i din bærebare PC.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger selv min iPhone som WiFi hotspot, men har ofte overvejet et seperat MiFi modem. Fordelen er, at det ikke dræner mobilens batteri, det er lidt smartere end USB-modems da det ikke behøver være direkte tilsluttet og sommetider kan man få bedre priser på rene dataabonnementer hvis man har brug for store mængder data ift. mobilabonnementer.

Her er et eksempel, SIM kort fra alle udbydere bør kunne bruges i disse typer MiFi modem:

https://www.3.dk/mobiler-tablets/modems-routere/huawei/huawei-mobil-router

Tilmeldt 2. Feb 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par af mine venner i USA sværger til dette http://www.theverge.com/2015/7/23/9019473/karma-go-review-mobile-hotspot og sidste år forsøgte jeg at finde noget lignende i Danmark.

Det bedste jeg har fundet, som minder om det, er et mobilt modem til ca. 500 DKK (proshop), og et abonnement hos Coop mobil, der tillader 2 simkort der deler pakken. (tidligere kunne man gøre det samme, ved nogle af de andre selskaber)

Men Coop er bestemt ikke de billigste på markedet. 

Det der bedst har kunne betale sig for mig, er min smartphone og en god kvalitets powerbank, og bruge den som modem. Så slipper man for ulempen med at skulle jagte en stikkontakt.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)