Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udsende fakturaer under tvangsopløsning

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det tænkes at likvidator har misforstået rækkefølgen, ligesom det stod lidt uklart her til at starte med.

Kunne tyde på at han har forstået det som at du har enten faktureret efter mødet i skifteretten, eller at du har betalt kreditorer efter skifterets datoen.

Kautionerer du for kassekreditten i banken?

Tilmeldt 9. Dec 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg kautionerer personligt for kassekreditten. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

henrik1978:

Ja, jeg kautionerer personligt for kassekreditten. 

fino men

1

Er alle de fakturaer der er tale om sendt INDEN skifteretten OG i firmaets navn som del af alm handel?

2

Er alle de penge der er kommet ind på de fakturaer, efter skifteret dagen - gået ind til kurator så kan kunne anbringe de 35.000 kr or whatever - korrekt i forhold til kreditorene, eller har du besluttet hvem der skulle ha pengene?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

henrik1978:

Ja, jeg kautionerer personligt for kassekreditten. 

fino men

Tror at problematikken netop ligger i kautionen!

De aktiver der var i selskabet, igangværend arbejder eller hvad det nu har været er i sidste ende anvendt til at minimere kassekreditten som trådstarter kautionerede for. Drmed står likvidator nu med et bo som ikke har de tilstrækkelige midler til at vedkommende kan gøre sit arbjede.

Var fakturaerne ikke skrvet og anvendt til at minimere ejers risiko, så kunne disse krav være indgået i boet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
Var fakturaerne ikke skrvet og anvendt til at minimere ejers risiko, så kunne disse krav være indgået i boet

Jeg tror vi mangler at få det konkret tidsforløb af udskrift- betaling og disposition af det indkomne beløb - men JA kan være kurator mener de blev skrevet og kradset ind lige inden skifteretten -  for at snyde den ventende konkurs -

Det forudsætter vel så, at det så var trådstarter i alle fald, som disponerede over det indkomne beløb - men ligger alt - Fakturaer ud OG penge ind og så omg overgivet til bank for at undgå personlig kaution - lige inden konkurs-  ja så kan hunden sagtens være begravet der.

Hvis det er tilfældet - så ligner det vel hæftelsesgennembrud. Er det så kurator som rejser det og får dom for det, på vegne af øvrige kreditorer?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne være omstødelse, men det er ofte svært at få igennem når først pengene er havnet i banken. Derfor går likvidator/kurator efter ejeren, der jo i realiteten kun må foretage minimale dispositioner efter at tvangsopløsning er indledt, og kun dispositioner i selskabets interesse.

spørgsmålet er så om handlingen har været i selskabets interesse.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:
spørgsmålet er så om handlingen har været i selskabets interesse.

14 dage før møde i skifteretten betales kreditorer og de sidste udestående fakturaer udsendes. Det bør ikke give anledning til panderynker hos likvidator (Som jeg læser tråden vil der kun være SKAT og kurator som hænger). 

Hvis jeg var trådstarter ville jeg være cool og afvise ethvert krav fra likvidator. At køre en sag om hæftelsesgennembrud for så små beløb sker næppe, hvis forløbet er som beskrevet. 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

arguins:
spørgsmålet er så om handlingen har været i selskabets interesse.

14 dage før møde i skifteretten betales kreditorer og de sidste udestående fakturaer udsendes. Det bør ikke give anledning til panderynker hos likvidator (Som jeg læser tråden vil der kun være SKAT og kurator som hænger). 

Hvis jeg var trådstarter ville jeg være cool og afvise ethvert krav fra likvidator. At køre en sag om hæftelsesgennembrud for så små beløb sker næppe, hvis forløbet er som beskrevet. 

Enig, advokaten vil formentligt ikke gå videre, såfremt der ikke er nogen kreditorer af betydning der er blevet forbigået

Tilmeldt 9. Dec 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Hermed svar på nogle af jeres spørgsmål:

1

Ja, alle fakturaer udsendt før mødet i skifteretten, er sendt ud med firmaets normale fakturaer, samt at de er gået ind på firmaets bank.

2

Ja, eller nej, de penge der er gået ind efter skiftedagen, er jo gået til at dække hullet i banken. Jeg fik betalt alle kreditorer inden skiftedagen, så jeg har ikke for-fordelt nogen. Jeg har gjort som jeg altid plejer. Betale alle regninger, og sende alle fakturaer ud. Alt dette er foregået 13 dage før mødet i skifteretten, og jeg var jo ikke bekendt med følgevirkningerne af dette, før det møde.

Det eneste jeg ikke har likviditet til at betale nu, efter tvangsopløsningen, er SKAT, den sidste moms og så likvidator. (5.000 DKK til at dække alle disse).

Skat er ikke noget problem, da jeg har et stort underskud til fremførsel. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

henrik1978:

1

Ja, alle fakturaer udsendt før mødet i skifteretten, er sendt ud med firmaets normale fakturaer, samt at de er gået ind på firmaets bank.

2

Ja, eller nej, de penge der er gået ind efter skiftedagen, 

Som det nok også fremgår af alle indlæg i denne tråd, er tidslinjen det altafgørende i denne sag. Så kommer lige med endnu et spørgsmål hertil!

Mødet i skifteretten er ikke nødvendigvis lig med fristdagen, du skriver i et tidligere indlæg du var til møde i skifteretten 19/11. Men prøv lige at tjekke de historiske data og registreringer på hhv. cvr.dk samt statstidende.dk, og forhold dig til om tildeling af likvidator rent formelt er sket tidligere end den 19/11?

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)