Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at få fat i ejer af domæne

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg står med en bette idé til en webshop, men det domænenavn, som jeg har haft i tankerne, er blevet taget. Ejeren af domænet har skrevet et par linjer - and that's it. Jeg kunne selvfølgelig vælge et andet navn, men jeg synes at "tegnegrej.dk" ligger godt i munden.

Er der nogen, der har et forslag til, hvordan jeg kunne få fat på ejeren og høre om de overhovedet bruger eller har planer for siden? 

Link til domænet: http://tegnegrej.dk/shop/frontpage.html

På forhånd tak!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, du kan blot tage en WHOIS søgning på domænet ved dk-hostmaster

så får du alle de oplysninger du har behov for.

Mvh. Per

Tilmeldt 7. Dec 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak! 

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

NKRN:

Hej Amino!

Jeg står med en bette idé til en webshop, men det domænenavn, som jeg har haft i tankerne, er blevet taget. Ejeren af domænet har skrevet et par linjer - and that's it. Jeg kunne selvfølgelig vælge et andet navn, men jeg synes at "tegnegrej.dk" ligger godt i munden.

Er der nogen, der har et forslag til, hvordan jeg kunne få fat på ejeren og høre om de overhovedet bruger eller har planer for siden? 

Link til domænet: http://tegnegrej.dk/shop/frontpage.html

På forhånd tak!



Du skal nok være forberedt på, at hvis domænet HAR været ledigt, og pludselig er blevet taget. - Så er det nok fordi personen har tænkt sig at bruge det.
At der kun er skrevet et par linjer, kan jo så hænge sammen med at en "rigtig" side er ved at blive bygget op.
Der står jo trods alt: "Her åbner en webshop med ..."

Slutteligt, så husk at folk tit kan være grådige. HVIS vedkommende har købt det domæne, for at lave en shop (som URL'en tyder på) - så kan du desværre godt regne med at skulle slippe et par tusinde for at få domænet.



Hvis han ikke er til at snakke med. Så har jeg har et fint 3-tegns domæne, som du kan få kastet i nakken.
Send mig gerne en besked, hvis det kunne være relevant. :)

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme NRKN Big Smile

Og held og lykke med det.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per Bendixen, 

da må jeg så lige rette dig, én ting er at man måske ikke vil sælge sit domæne,
men såfremt, så er det til den pris som det koster på markedet hvis man selv havde købt et nyt domæne,
man kan ikke lave fortjeneste på decideret domæner, (kunne man engang) men da der gik
hunting i det er der lukket for denne mulighed, og heldigvis for det.

Såfremt der laves andre aftaler skal jeg ikke blande mig i, men ihh. til love og regler må man ikke have fortjeneste på 
at fragive /sælge sit domæne

Mvh. Per

Per Bendiksen:

NKRN:

Hej Amino!

Jeg står med en bette idé til en webshop, men det domænenavn, som jeg har haft i tankerne, er blevet taget. Ejeren af domænet har skrevet et par linjer - and that's it. Jeg kunne selvfølgelig vælge et andet navn, men jeg synes at "tegnegrej.dk" ligger godt i munden.

Er der nogen, der har et forslag til, hvordan jeg kunne få fat på ejeren og høre om de overhovedet bruger eller har planer for siden? 

Link til domænet: http://tegnegrej.dk/shop/frontpage.html

På forhånd tak!



Du skal nok være forberedt på, at hvis domænet HAR været ledigt, og pludselig er blevet taget. - Så er det nok fordi personen har tænkt sig at bruge det.
At der kun er skrevet et par linjer, kan jo så hænge sammen med at en "rigtig" side er ved at blive bygget op.
Der står jo trods alt: "Her åbner en webshop med ..."

Slutteligt, så husk at folk tit kan være grådige. HVIS vedkommende har købt det domæne, for at lave en shop (som URL'en tyder på) - så kan du desværre godt regne med at skulle slippe et par tusinde for at få domænet.



Hvis han ikke er til at snakke med. Så har jeg har et fint 3-tegns domæne, som du kan få kastet i nakken.
Send mig gerne en besked, hvis det kunne være relevant. :)

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Eckert:

da må jeg så lige rette dig, én ting er at man måske ikke vil sælge sit domæne,

men såfremt, så er det til den pris som det koster på markedet hvis man selv havde købt et nyt domæne,
man kan ikke lave fortjeneste på decideret domæner, (kunne man engang) men da der gik
hunting i det er der lukket for denne mulighed, og heldigvis for det.

Såfremt der laves andre aftaler skal jeg ikke blande mig i, men ihh. til love og regler må man ikke have fortjeneste på 
at fragive /sælge sit domæne

I domænelovens §25 stk. 2 står der:

"Stk. 2. Registranter må ikke registrere og opretholde registreringer af domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje."

Her står blot at man ikke må have et domæne KUN for at sælge det videre. Men det har han jo heller ikke haft, for han ville jo bygge en shop. Han kan jo sælge domænet sammen med den webside der ligger der.

Hvor står det at man ikke må tjene på salget af et domæne?

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Eckert:

Hej Per Bendixen, 

da må jeg så lige rette dig, én ting er at man måske ikke vil sælge sit domæne,
men såfremt, så er det til den pris som det koster på markedet hvis man selv havde købt et nyt domæne,
man kan ikke lave fortjeneste på decideret domæner, (kunne man engang) men da der gik
hunting i det er der lukket for denne mulighed, og heldigvis for det.

Såfremt der laves andre aftaler skal jeg ikke blande mig i, men ihh. til love og regler må man ikke have fortjeneste på 
at fragive /sælge sit domæne

Mvh. Per



Hej Per,
Du skal være velkommen til at rette. - Såfremt at det du så siger er rigtigt...

Det er korrekt, at man ikke må drive virksomhed, med det formål at købe og videresælge domæner med fortjeneste.
Der står dog ikke (som Andreas er inde på) noget i loven om, at hvis man vælger at sælge det, at man så ikke må tage ekstra for "det administrative".


Du kan gå ind på Amino virksomhedsbørs, og set at flere domæne er til salg for adskillige tusinde kroner. Og det gjorde de nok ikke, hvis det var ulovligt.


Det samme ses tit med guldnumre: Gode telefonnumre.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Per, :)
ja jeg var vist for hurtig her sorry, det var netop det jeg mente med at opkøbe domæne blot til videresalg,
hvilket rigtig mange gjorde tidligere, beklager jeg fik det udtrykt forkert.

Per Bendiksen:

Per Eckert:

Hej Per Bendixen, 

da må jeg så lige rette dig, én ting er at man måske ikke vil sælge sit domæne,
men såfremt, så er det til den pris som det koster på markedet hvis man selv havde købt et nyt domæne,
man kan ikke lave fortjeneste på decideret domæner, (kunne man engang) men da der gik
hunting i det er der lukket for denne mulighed, og heldigvis for det.

Såfremt der laves andre aftaler skal jeg ikke blande mig i, men ihh. til love og regler må man ikke have fortjeneste på 
at fragive /sælge sit domæne

Mvh. Per



Hej Per,
Du skal være velkommen til at rette. - Såfremt at det du så siger er rigtigt...

Det er korrekt, at man ikke må drive virksomhed, med det formål at købe og videresælge domæner med fortjeneste.
Der står dog ikke (som Andreas er inde på) noget i loven om, at hvis man vælger at sælge det, at man så ikke må tage ekstra for "det administrative".


Du kan gå ind på Amino virksomhedsbørs, og set at flere domæne er til salg for adskillige tusinde kroner. Og det gjorde de nok ikke, hvis det var ulovligt.


Det samme ses tit med guldnumre: Gode telefonnumre.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)