Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har flere h1 på forsiden - Men hvordan ændre jeg det

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 13. Jun 15
Indlæg ialt: 278
Fra  Thyshoppen.dk Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Dec 15
Indlæg ialt: 44
Fra  dødsbo-hjælpen.dk Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Står selv med samme problem, fandt du nogensinde ud af hvordan man løser problemet?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

thyshoppen:
På min webshop https://www.thyshoppen.dk har jeg fundet ud af jeg har flere h1 på min forside, men hvordan ændret jeg det? Siden er lavet i wordpress med woocommerce.

Det kan skyldes dit tema og tilhørende skabeloner.

Har selv haft samme problem på denne www.raad-mal.dk

Du skal have fat i din IT udvikler m.m.

Men det er ikke godt for Seo, at have flere H1er på samme side.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Men det er ikke godt for Seo, at have flere H1er på samme side.

Jo, det kan være helt fint. Lidt ærgerligt hvis nogle bruger tid og penge på at følge den slags råd.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tue Skaarup:
Jo, det kan være helt fint. Lidt ærgerligt hvis nogle bruger tid og penge på at følge den slags råd.

Wink det er da "pudsigt", at mange SEO eksperter bruger denne http://www.seoquake.com/

Som netop advarer mod flere H1er

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan evt. læse mit svar i dette indlæg. I HTML4 tiden var det god SEO-latin at holde sig til én H1. Det er anderledes i HTML5 specifikationen.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tue Skaarup:
Du kan evt. læse mit svar i dette indlæg. I HTML4 tiden var det god SEO-latin at holde sig til én H1. Det er anderledes i HTML5 specifikationen.
Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det eneste jeg lige tænker på er, at det kræver dog en utroligt kontrolleret semantisk opbygning, hvis man skal køre med html5 specs og flere H1.

På Thyshoppen kan vi også se, at den validerer ikke helt korrekt semantisk, da den wrapper, som skulle indeholde H1, som Main ikke har det Role-tag, som skal bruges semantisk for at det virker korrekt, altså den hedder id=main og ikke role=main.
W3's semantic tool reagerer også på de ekstra H1-tag og hiver dem ud som tomme H1 og generelt validerer sitet ikke, noget som kan blive et problem, når man bruger semantisk web.



Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

pbille:
Det eneste jeg lige tænker på er, at det kræver dog en utroligt kontrolleret semantisk opbygning, hvis man skal køre med html5 specs og flere H1.

Det ved jeg ikke helt hvad du mener med. Der er nye muligheder med de nye sematiske HTML5 elementer, men ikke større krav end tidligere ift. brug af Hx.

pbille:
W3's semantic tool reagerer også på de ekstra H1-tag og hiver dem ud som tomme H1 og generelt validerer sitet ikke, noget som kan blive et problem, når man bruger semantisk web.

Måske fordi H1'erne rent faktisk er tomme i koden? Det er de flere steder på Thy Shoppen, og det har ikke lige noget med semantisk web at gøre, bare fejl i kodningen.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

De siger, at section, som indeholder role=main eller div som indeholder role=main, fortæller spideren, at det content, som ligger i taggede elementer er det reelle indhold, i forhold til aside, nav osv. som er elementer hvor spideren ikke skal tildele betydning.

W3 validator skriver også på thyshop, at der er dobbeltkonfekt på navigation, hvor både tagget NAV og role=Nav er brugt på samme element. Så det er lidt rodet kode, hvor man har brugt best of the web i spredt fægtning.

Der hvor jeg ser den største kode-bug er hvor man har bruge div id=main og undladt at bruge div role=main, hvor det semantic specs netop pointere at "role=main" er indholdet som skal bruge til indexering.

Så på thyshop er der brugt H1 i nav, header osv, men præcist semantisk udeladt det tag som fortæller spideren hvor hovedindholdet ligger :-), så man har et eller andet sted bedt robotten om, i det øjeblik hvor H1 bliver udfyldt i Nav, at tillægge denne højere værdi, fordi der ikke er noget hovedindhold. (det sidste er en formodning).


Side 1 ud af 2 (11 indlæg)