God søndag allesammen! Jeg er ganske ny på dette forum og forsøger mig nu med et indlæg her i forum'et i håb om lidt kompetent rådgivning fra andre hardcore iværksættere!? Spørgsmål: Min forretning har 1 kerneprodukt(med i alt omkring 400 Produkter/SKU's). Kerneproduktet importerer jeg i rigtig stor mængde direkte fra fabrikken og har derved opnået en rigtig, rigtig stærk indkøbspris. Jeg har derudover muligheden for at samarbejde med grossister rundt omkring i Europa og udvide mit sortiment med flere tusinde varer under samme emne, men med noget lavere avance selvfølgelig. Disse varer vil komplimentere mit kerneprodukt rigtig fint og vil garanteret også kunne sælges rigtig godt, men er det klogt ift. til mit kerneprodukt, som jeg mildest talt har en KÆMPE avance på? Jeg ønsker jo at have maksimal fokus på kerneproduktet. Varerne sælges via. webshop samt udvalgte varer i et showroom/salgslokale på vores kontor og lageradresse. Kort sagt: Generalt - Er det en fordel at fokusere og specialisere sig på 1 kerneprodukt fremfor at fokusere på mængden og derved gå på kompromis med konkurrencedygtigheden. Tak til jer der tog jer tid til at læse mit vrøvl - jeg ser frem til konstruktive svar. God søndag... |
Er ikke sikker på jeg forstår problematikken men - et større udvalg giver vel oftest større ordre. Så medmindre produkterne ligger tæt op af hinanden og du er bange for at de fravælger produkterne med høj avance, så synes jeg bare du skal gøre det :)