Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underskud i virksomheden

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har en nyopstartet virksomhed, som i dette slutår vil få et underskud på ca. -8500 kr  i udgangen af dette år.
Jeg er kommet i tvivl om det vil have konsekvenser for mig? Er der noget jeg skal være opmærksom på i forhold til SKAT?
Kommer det til at påvirke mit fradrag eller hvordan er reglerne, når virksomheden går i minus?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ja - forudsat det er korrekt regnskab - alle alle udgifter giver fradrag (f.eks.. er varer ikke en udgift før de er solgt - så alle varer skal tælles og ganges med indkøbspris og lægges til - typisk begynderfejl at ha varer med som udgift) - så får du i enkeltmandsvirksomhed fradrag for de 8.500 kr du har tabt helt enkelt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Forudsat det er en enkeltmandsvirksomhed, kan du fradrage underskudet i din personlige indkomst. Virksomhedens over- eller underskud skal angives i rubrik 111 eller 112. Men som John nævner, skal du være helt sikker på at virksomheden så også har et reelt underskud. Jeg hjælper dig gerne med at kigge regnskabet igennem, hvis du har brug for hjælp Smile

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Tilmeldt 1. Dec 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Mange tak for dit svar :)

Tilmeldt 1. Dec 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Mange tak. Det er virkelig rart at vide.

Jeg har ikke så mange posteringer, da det som sagt er en nyopstartet virksomhed, derfor er jeg sikker på at virksomheden får et reelt underskud.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)