Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rødvin og gratis kunder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 11. Sep 15
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er en nystartet RFQ tjeneste der tilbyder leads indenfor kommunikation, salg og marketing.

Vi har arbejdet med flere forskellige prismodeller, men har endnu ikke besluttet os for den endelige model.

Vi har bl.a. tænkt over følgende forslag selv:

  • Medlemsgebyr
  • Fast pris pr. lead (betaling af en provision pr. henvist lead/kunde)
  • En kombination af medlemsgebyr og pris pr. lead.
  • Anden løsning, og i givet fald, hvilken?

Hvilken betalingsmodel vil du som leverandør foretrække hvis du skulle være med?

Vi ser frem til at modtage et forslag på en prismodel der appellerer til flest mulige.

Vi trækker lod om 2 flasker god rødvin blandt de indkomne forslag.

Desuden går vi nu i gang med at teste systemet og det er derfor i resten af 2015 gratis at tilmelde sig som leverandør og modtage leads (potentielle kunder).

Så tøv ikke med at besøge www.salop.dk og registrer dig som leverandør, og ej heller hvis du ønsker op til 3 tilbud på en opgave indenfor salg, marketing og kommunikation.

De bedste hilsner

Salop.dk

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen med at starte med at give gratis leads er god, for jeg er ovenud skeptisk over for værdien af jeres service.

Derfor ville jeg under ingen omstændigheder betale for medlemskab. 

Jeg kunne måske være interesseret, hvis jeg skulle betale en procentdel af ordrens størrelse, og hvis dette var afgrænset af et loft. 

Det kunne være 10% dog max. 1000 kr.

Jeres provision bør forfalde, når kunden har betalt.

Venlig hilsen

Hans

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har selv her i efteråret stået overfor samme udfordring i min virksomhed DEBEO.dk
Jeg har et bookingbureau, og har lavet en del om internt. Og en af de ting, som skulle ændres i forbindelse med Debeo 2.0 var, at jeg også ville tilbyde RFQ-tjeneste.



Jeg fandt frem til at der ville være 3 versioner som jeg kunne benytte.
Og ser samme 3 for jer:


V1: kunden betaler et procentmæssigt salær, hvis de får ordren (f.eks. 10% af omsætningen).
Fordelen for kunden her er, at hvis ikke de får nogle jobs/leads, så betaler de ikke noget.
Ulempen for jer er, at i skal købe opgaverne ind via Facebook, Google osv. - Og hvis kunden vælger ikke at tage et af jeres tilbud. - Så står i med et reelt underskud.


V2: kunderne betaler forud for at byde på opgaverne. - En slags klippekortordning.
Denne bruger f.eks. Agera og JUF, hvor de f.eks. giver 100kr for at byde på en opgave. (100 er bare et eksempel).

Hvis ikke de "vinder" ordren, har de tabt de 100kr. - Men hvis de gør, så har de fået en ordre til potentielt mange tusinde kroner.
Fordelen for Jer, vil være at i vil tjene 300kr pr. ordre UANSET om kunden vælger et af tilbudende og hvilket.
Man kan så også lave noget med, at hvis en ordre er rigtig god eller stor - Så koster den flere klip at byde på osv.



V3: Acounto beløb. - kunderne betaler et månedligt beløb (f.eks. 500kr om måneden) og kan så til gengæld byde ubegrænset på alle opgaver.



V4: en version 4 vil kunne være en kombination af 2 og 3. Meeeeen, så skal jeres produkt satme også være godt.


Personligt valgte jeg at gå med version 1. Fordi at kunderne hos mig, søger "engangsydelser".
Det er ikke som ved f.eks. Agera, hvor en Revisor kan få en kunde for livet osv.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 11. Sep 15
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans og Per

Tak for Jeres svar her på Amino.

Vi har virkelig tænkt meget over hvilken betalingsmodel der vil være bedst egnet. 

Per, du nævner nogle af de betalingsmodeller der findes. Nemlig at nogle anvender den såkaldte "klippekortsordning", hvor en opgave typisk bliver estimeret til et antal klip afhængig af opgavens potentielle værdi. Når jeg skriver potentielle værdi, er det fordi at mange af de udbydere af RFQ-service sælger et lead hvor der typisk er 3 der byder på opgaven. Og som Per ganske rigtig skriver, er der her ikke nogen sikkerhed for at man får opgaven hvis man byder på den.

En fast henvisningskommission i form af en procentdel af en opgaves fakturerende beløb er bestemt en mulighed vi har overvejet. Ulempen for os, er at den er administrativ tung. Betalingen skal gå gennem os, eller også skal vi på anden måde sikre os at betalingen sker, hvilket betyder at leadprisen bliver dyrere. 

Hans, jeg er enig i et medlemsgebyr ikke er den bedste mulighed, og slet ikke i en opstartsfase. 
Der findes en kendt aktør indenfor RFQ-service der anvender en kombination af et årligt medlemsgebyr kombineret med en kommission af det fakturede beløb.   

Der er fordele og ulemper ved de forskellige løsninger. 

For os gælder det om at finde en løsning der er god for alle parter.

Blandt andet derfor har vi valgt at gøre det helt gratis i testperioden, så vi kan finde en god løsning i tæt dialog med dem der vælger at bruge vores service.

Vi vil blive glade for flere indputs her, eller på info@salop.dk.

På forhånd tak!

De bedste hilsner

Salop.dk 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Start bare med at sende os nogle kunder, så vi kan vurdere værdien af jeres service.

Jeg vil ikke betale for retten til at byde. Så vil jeg langt hellere give mere for et lead.

Hvis I vælger at gennemfakturere, kommer jeg til at skulle kreditvurdere jer, og det vil formentlig være en hæmsko for samarbejdet.

Det vil fungere langt bedre hvis vi skal sende jer en kopi af fakturaen, hvorefter I fakturerer os for provisionen med forfald et par dage efter kundens forfaldsdato. Det vil være simpelt og sikkert for os. Hvis kunden ikke betaler, meddeler vi det til jer, og I kan så kontakte kunden for at udrede forholdet, hvis I vil.

Hans

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)