Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af virksomhed til handel af aktier og mulighed for at få tilskud til uddannelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,


Jeg er i gang med HD uddannelsen og skal på et tidspunkt i gang med 2 del. Den jeg har fundet interesse i koster 65.000 og er noget jeg skal betale af egen lomme.

Fremtide planer er at blive selvstændig. Kan det lade sig gøre at oprettet et selsskab nu, hvor man evt. kunne handle med aktier for at spare nogle penge op i virksomheden, samt mulighed for at få tilskud til ens videreuddannelse?

På forhånd tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men overordnet er beskatning i selskab jo ikke at foretrække frem for privat når vi taler aktier rent faktisk. I selskaber sker der en løbende beskatning (lager) med selskabsskat - og så kan du jo ikke få pengene ud uden beskatning - privat vil du ligge mellem 27 og 42% - og kan jo styre ret meget så du holder dig i 27% i dit niveau

Dertil kommer, at selskaber jo kan koste noget - f.eks skal du et et selskab ha lovpligtig arbejdsskadeforsikring, uanset løn og omsætning - koster nok 1800 kr per år + erhvervskonto i bank til ?? og regnskab/årsrapport/osv

Opsparing til senere virksomhed - se til  google -  etableringskonto og iværksætterkonto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Nov 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)