Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til indberetning af moms.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 30. Nov 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har lavet en webshop hvor jeg vil sælge lidt kvinde tøj og sådan men er ikke rigtig gået igang endnu og har intet som helst solgt imens jeg har haft min enkeltmandsvirksomhed i sidste 2 måneder ca.

Jeg har bestilt de ting jeg vil sælge allerede , Tøj, emballange osv. og er 100% klar til at sælge men jeg venter lidt da jeg lige skal ha styr på noget i mit personlige liv før jeg kaster mig helt ud i det.

Jeg har fået afvide at jeg bare kan skrive 0 på alt der skal indberettes hvis jeg ikke har solgt noget endnu. ( Internet Søgning ) Men vil lige doublecheck om det er rigtigt. 

Håber nogen gider at svare på mit spørgsmål da fristen for at indberette er imorgen.

Mvh

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens nul-indberette ja :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 14. Dec 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Danishdreamer

Som jeg ser det, kan du som udgangspunkt taste 0 i både købsmoms, og salgsmoms. Du vil på den måde have mest mulig balance i din likviditet.

Alternativt kan du indtaste den aktuelle købsmoms, og du vil eftersom du ikke har solgt noget endnu, få  moms retur fra SKAT. Når du så har solgt nogle af dine varer på et senere tidspunkt, kan du indberette salgsmomsen, og du vil så skulle betale lidt mere i moms, eftersom du på det senere tidspunkt allerede har modtaget købsmomsen retur.

I sidste ende vil det give det samme, men om der er nogle regler i forhold til at man SKAL indberette købsmomsen for det gældende kvartal kan jeg ikke svare på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal indberette købsmoms hvis du har købt til fra 1/7 til 30/9 - ellers får du jo ikke din moms retur . uanset om du har solgt. Derfor er 0 moms jo ikke brugbar hvis det er i perioden 1/7-30/9 noget af dit køb ligger

Helt samme hvis du har købt fra udlandet, så vil der være importmoms du skal bogføre korrekt og angive korrekt ellers kan du få bod

0 moms KUN hvis du intet har købt med moms eller fra udlandet i perioden 1/7-30/9

Det afgørende er hvad momstal i dit regnskab siger, og sådan et regnskab skal du jo ha ført helt tiden. Læs evt http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/11/regnskab.html som er introduktion til regnskab i letlæst form

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Nov 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar folkens. 

Jeg har købt varer ind fra tyskland af.

Jeg laver ikke selv mit regnskab, jeg har nemlig fået en bogholder og han har fået alle de faktura jeg har vedrørende indkøb. 

Jeg kigger lige på min indkøb faktura fra tyskland af, og der står at den moms jeg har betalt er ( 19% - 152.11 euros. ) det er vel bare det der skal indberettes så korrekt?

Mvh

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Nov 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ellers skulle betale moms på de produkter jeg har købt.

Sådan her ser min indkøbs faktura ud.

Subtotal €770.60
Shipping & Handling €30.00
Grand Total (Excl.Tax) €800.60
Dänemark 19 % (19%)  €152.11
Tax €152.11
Grand Total (Incl.Tax) €952.71

Nu er jeg endnu mere forvirret over hvad og hvordan jeg skal indberette. 

Mvh.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder underligt, har du checket CVR i linket?

Normalt er handel med Tyskland Ohne MwSt.

Sådan er alle mine leverandørfakturaer udstedt.

Tilmeldt 30. Nov 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har jeg og mange tak for det link og din hjælp. 

Der står at min leverandør er gyldig,

Jeg har jo også fået de produkter jeg har bestilt, så det hele skulle være godt nok. 

Jeg vil da prøve at kontakte dem for at høre hvorfor de har sat moms på min faktura og om jeg ikke kan få det beløb af moms jeg har betalt tilbage hurtigst muligt.

Forventer dog ikke med de kan nå at svare tilbage inde imorgen hvor sidste frist for indberetning af moms er, så i hensyn til det, skal feltet købsmoms vel stadig indberettes, og jeg går ud fra det er de ( 152,11 euros 19% ) der skal skrives i det felt korrekt? 

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

DanishDreamer:
og jeg går ud fra det er de ( 152,11 euros 19% ) der skal skrives i det felt korrekt? 

Nej. DU kan ikke trække udenlandsk moms fra i din danske momsopgørelse. Du er nødt til at bede din leverandør om en ny faktura uden moms. Så skal du beregne EU-erhvervelsesmoms af denne og samtidig fratrække det under købsmoms.

Mon ikke din bogholder kan få det ført rigtigt?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)