Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det muligt at indberette moms uden NemID?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har lige startet et nyt firma og skal indberette moms i firmaet for første gang.

Normalt skal man logge ind med medarbejder NemID og indberette, men virksomheden er så ny, at jeg ikke har modtaget mit NemID endnu.

Er det muligt at indberette uden NemID?
Skal jeg så møde op på SKATs kontor med mine tal?

Håber at I kan hjælpe :)

Med venlig hilsen

Patrick Kronholm

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

den moms der skal indberettes nu er jo for 3. kvartal = sluttede 30/9. Din virksomhed må derfor være ældre end 30/9 for at skulle indberette moms, og så skal du da ha nemID for lææææænge siden.

Jeg tror ikke skat er ret vilde med, at man møder op manuelt med tal og overlader det til dem.  tidl. kunne man få tilsendt girokort hvor man på bagsiden kunne angive, men det er slut med det. Jeg tror bare du skal se at få den nemID på plads, hvis du har haft virksomhed i nu 2 mdr uden - og så bruge den digitale - men ellers ring til skat og hæng i deres telefonsluse. 

ER din virksomhed ny = efter 30/9 har du ikke moms at angive nu

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er jo for 3. kvartal du skal indberette - og her skulle du meget gerne have modtaget NemID for længe siden, hvis din virksomhed er så gammel. Husk at det er dig selv der skal bestille NemID - det kommer ikke automatisk!

Desværre er du nødt til at have et NemID - men er det en enkeltmandsvirksomhed, plejer man også at kunne logge ind på Skat med sit personlige NemID (husk at vælge Erhverv). Dette gjorde jeg engang, da jeg havde problemer med at få mit ErhvervsNemID til at virke. 

Ellers skal du bare have bestilt NemID hurtigst muligt til din virksomhed, da du får brug for det til mange ting - f.eks. også for at tjekke eBoks. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo logge ind på skat.dk med tast-selv-kode?

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomhedens startdato var d. 23/09.
Der har dog ikke været den store aktivitet i virksomheden endnu, da webshop og lager lige skulle på plads, men man skal jo indberette det samme om man har 5 eller 1000 bilag.

Jeg har bestilt NemID manuelt og venter bare på at det kommer :)
Har prøvet at logge ind med mit private, men det gik ikke, har heller ikke modtaget en tastselv kode til virksomheden.

Med venlig hilsen

Patrick Kronholm

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Kronholm:

Har prøvet at logge ind med mit private, men det gik ikke, har heller ikke modtaget en tastselv kode til virksomheden.

Dvs. dette virker ikke?

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2113973&vId=0%20

Ellers kan det være at eneste løsning er at du ringer til NemID og spørger dem om hjælp. Det er jo vist en af de betingelser, hvor det er gratis. Såvidt jeg husker kan de også sende de informationer, som de normalt gør pr. post, via sms i stedet.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det gælder kun for privatejede virksomheder, min ene virksomhed kommer dog op.
Den nye virksomhed er et IVS :)

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Kronholm:

Nej, det gælder kun for privatejede virksomheder, min ene virksomhed kommer dog op.
Den nye virksomhed er et IVS :)

OK, hvis det er et IVS, kan du selvfølgelig ikke med det private NemID, fordi i ikke er samme juridiske enhed. Så tænker jeg faktisk du er ude i at være nødt til at få fat i kundeservice for NemID. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Peter Høgfeldt Andersen:
OK, hvis det er et IVS, kan du selvfølgelig ikke med det private NemID, fordi i ikke er samme juridiske enhed. Så tænker jeg faktisk du er ude i at være nødt til at få fat i kundeservice for NemID. 

Ellers kan det være at eneste løsning er at du ringer til NemID og spørger dem om hjælp. Det er jo vist en af de betingelser, hvor det er gratis.

Hej.

Nej det er ikke gratis at ringe til Nets Nem.Id, denne link kostede mig 250,00 kr. plus moms: http://www.nets.eu/dk-da/Service/kundeservice/NemID-medarbejdersignatur/Pages/Overtag-administratorrolle.aspx

Hvis du følge den kan du bestille Nem-id, som du har i løbet af 5 dage.

Skal lige sige at det ikke er det nemmeste skema at udfylde, husk kopi af pas og sygesikring inden du begynder, og vedtægter for selskabet.

 

Mvh. Niels

Webdesign

 

https://itwebsite.dk

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Madsen:

Andreas Peter Høgfeldt Andersen:
OK, hvis det er et IVS, kan du selvfølgelig ikke med det private NemID, fordi i ikke er samme juridiske enhed. Så tænker jeg faktisk du er ude i at være nødt til at få fat i kundeservice for NemID. 

Ellers kan det være at eneste løsning er at du ringer til NemID og spørger dem om hjælp. Det er jo vist en af de betingelser, hvor det er gratis.

Hej.

Nej det er ikke gratis at ringe til Nets Nem.Id, denne link kostede mig 250,00 kr. plus moms: http://www.nets.eu/dk-da/Service/kundeservice/NemID-medarbejdersignatur/Pages/Overtag-administratorrolle.aspx

Hvis du følge den kan du bestille Nem-id, som du har i løbet af 5 dage.

Skal lige sige at det ikke er det nemmeste skema at udfylde, husk kopi af pas og sygesikring inden du begynder, og vedtægter for selskabet.

I følgende tilfælde er det jo gratis: 

  • Glemt adgangskode til NemID administrators medarbejdersignatur med nøglefil
  • Mistet nøglefil til NemID administrators medarbejdersignatur med nøglefil
  • Manglende fornyelse af NemID administrators medarbejdersignatur med nøglefil eller nøglekort

kilde: http://www.digst.dk/servicemenu/nyheder/nyhedsarkiv/digitaliseringsstyrelsen/2014/ny-model-for-nemid-support-til-virksomheder

Det er så spørgsmålet om problemet der her kan komme under enten pkt. 2 eller 3? Man kunne jo prøve. 

Det er jo desværre for sent at modtage NemID om 5 dage, fordi der er momsfristen udløbet. Så jeg ville forsøge at beskrive det som et akut problem til NemID support, og se om de ikke kan SMS'e oplysningerne. Jeg ville også betale de 250 kroner for det, hvis jeg til gengæld kan slippe for 800 kroner i bod for manglende momsindberetning.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)