Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

god råd ved videresalg af importvare - faktura??

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Nov 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har lige startet et lille firma hvor jeg køber sko fra Kina for at sælger dem videre her i DK.

Til at starte med, vil salget være til venner og bekendt igennem nogle opslag på social medier.

skoene vil jeg enten levere selv eller vil de afhente dem.

Mit stor spørgsmål er: skal jeg give dem en faktura?

Jeg er godt klar over at fakturaen skal laves i forbindelse med regnskab m.m, men skal kunden have en med i købet?

tænker bare at når salget er mere i "privat" omgivelse, så er forventninger om retur, reklamation og garanti ikke lige så stor end hvis de får en faktura med.

har i nogle andre gode råd som ikke er e direkte besvarelse af det, tager jeg også meget gerne imod

På forhånd tak for hjælpen

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal som minimum give dem en kvittering hvor momssats, CVR-nr etc fremgår.

Desuden, skal du huske FØR du importere noget som helst, SKAL du være moms og importregistreret. 

Tilmeldt 28. Nov 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik,

tak for svaret, det må jeg så gøre.

tænkte bare, når man køber noget fra privat til privat er der som regel ingen kvittering eller faktura. hellere ikke nå det er på en marked, som hjallerupmarked for eksempel.

og tak for påmindelse, jeg har registreret mig som importør og moms inden jeg bestilt varene 

Tilmeldt 13. Nov 15
Indlæg ialt: 26
Fra  Long Gone Shirts Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sandra,

Salget er vel ikke privat i det du sælger det til dem igennem dit firma?

Vh Andreas

Tilmeldt 28. Nov 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Andreas,
Ja det er så det.
Jeg havde nok tænkte mig at gøre det mere som en køb og salg ting som man gøre på facebook.
Jeg skal nok lære at tænke på det som et firma og ikke som en privat salg af egen vare.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Sandra:
tænkte bare, når man køber noget fra privat til privat er der som regel ingen kvittering eller faktura. hellere ikke nå det er på en marked, som hjallerupmarked for eksempel.

hvis du taler privat til privat uden regning og reklamation - taler du salg af dine egne brugte ting. I samme sekund du køber noget for videresalg - så er det ervhverv - uden undtagelse og der skal regning - regnskab - skat - og ved import  - CVR med importregistrering til -  også selv om det kun er 1 eller to ting og det sælges til venner

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)