Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ONLINE MADPLANER

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er ny inde på Amino.dk

Jeg har en idé til en virksomhed, og den lyder på at tilbyde folk online madplaner til deres travle hverdag. Mit koncept vil fungere således, at kunden vælger deres fokusområder (sundhed, økologi, tid og pris), og så udarbejder jeg en madplan ud fra det. Jeg er ikke uddannet ernæringsekspert eller lign., men jeg har i mange år lavet god og sund mad, og jeg ved en hel del om madlavning.

Mit koncept, tror jeg, vil passe godt ind i den moderne travle hverdag. 

Forslag, tips og feedback modtages gerne. 

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.

Kender du nogen, som kan bruge den form for service? Har du prøvet med nogen du kender og har de været glade for det over en lang periode?

I dag har medierne hjernevasket befolkningen, så de tror folk at skyr og andre animalske produkter sunde. Der er vist ingen regler for, hvad man må kald for sund mad, ellers er der mange blogs der skal nedlægges. ;-D

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hejsa

Hvis det blot er en madplan jeg får, så tror jeg ikke at jeg ville være interesseret, så skulle jeg jo stadig selv ud og skaffe råvarerne, og når de så har udsolgt af "Spelt-kål" eller andre specialiteter som jeg så ikke lige kan finde, så skal jeg alligevel selv finde på noget, det hjælper mig ikke specielt i min travle hverdag.

Der hvor jeg kunne være interesseret er i koncepter som - http://www.aarstiderne.com/MaaltidsKasser - her får jeg det hele leveret til døren,jeg skal stadig selv lave det, men jeg sparer indkøbet og bøvlet med at finde de enkelte ingredienser.

//Morten

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode pointer Morten!

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten, tak for svar!


Ideen som aarstiderne tilbyder er genial, det er jeg godt klar over. Problemet er bare at det allerede er opfundet for dem, Fakta, Rema 1000 og sikkert også flere steder. Det jeg vil fokusere på at det enkelte, som er billigt, og som kan hjælpe en mor med at servere sund mad for sine børn i en travl hverdag fx. 

Madplanen kommer selvfølgelig med opskrift og forslag, men ja, som du siger, så skal man selv ud og skaffe sine råvarer, og det man måske være et problem for nogle. 

Jeg vil sikre mig at retterne er enkelte, så man ikke skal køre til diverse specialbutikker for at købe Bornholmsk smørristede asparges osv. :)

Hilsen Kasper.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, tak for svar!

Ja, jeg kender nogle der har brug for den service, og min umiddelbare bedømmelse ville være, at mange folk kunne få gavn af det. Jeg har ikke prøvet det af endnu, men jeg har tænkt mig at lave et par eksempler til venner og bekendte over en længere periode.

Det skal siges, at jeg lige er kommet på ideen, så jeg nuller kun rundt med små detaljer for tiden, og jeg undersøger markedet, FØR at jeg sælger et produkt til kunderne. 


Jeg er helt enig i det du siger, med at medierne har hjernevasket folket! Jeg krummer tæer hver gang jeg ser en forside, som indeholder at mælk er usundt fx. 

Hilsen Kasper.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

kmfriis:
Ja, jeg kender nogle der har brug for den service, og min umiddelbare bedømmelse ville være, at mange folk kunne få gavn af det. Jeg har ikke prøvet det af endnu, men jeg har tænkt mig at lave et par eksempler til venner og bekendte over en længere periode.

Vil du ikke lige forklare mig hvorfor folk skulle vælge at betale for din løsning og blive bundet til opskrifter de muligvis slet ikke kan lide ?. De kan jo bare lave en søgning = https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=sunde%20madopskrifter Og ganske gratis finde det de selv kan li. Jeg tror ikke på din ide kan bære en brugerbetaling.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael, tak for svar.

Før madplanen bliver lavet til kunden, svarer de på nogle spørgsmål, så madplanen bliver skræddersyet til deres behov, ønsker og hvad slags mad de kan lide. 

Du har helt ret i, at de sagtens kan finde sunde madopskrifter online, men jeg vil gøre det struktureret og enkelt for kunden. Folk handler jo alligevel ind, og hvis de så har et ark/billede/dokument på deres telefon eller udprintet, hvor alting er skrevet ned og gjort klar til dem til punkt og prikke, tror jeg vil være hjælpsomt for mange.

Det skal også siges, at det bare er en idé, jeg har, og at jeg ikke er begyndt med at sælge noget produkt eller lign. endnu.

Hilsen Kasper.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

kmfriis:
Det skal siges, at jeg lige er kommet på ideen, så jeg nuller kun rundt med små detaljer for tiden, og jeg undersøger markedet, FØR at jeg sælger et produkt til kunderne. 

Hejsa 

Det er en rigtig god idé - det du skal starte med her er at få kigget på din forretningmodel/forretningsplan - dvs hvordan vil du tjene peneg.

For at komme i gang her så prøv at se om du - bare for dig selv kan svarer på følgende fire spørgsmål:

  1. Hvilket problem løser du?
  2. For hvem løse du det?
  3. Er de villige for at betale for det?
  4. Hvis ikke hvem vil så?

Når du er skarp her, så start med en "Minimum viable produkt" for at teste markedet. I dit tilfælde er det nok blot en Landingpage = enkelt hjemmeside, hvor du fortæller om din løsning, du sætter en pris og laver en "køb nu" knap. Herefter bruger du lidt penge på google adwords, og får lidt brugere ind på siden, og så ser du hvor mange der trykker på "knappen" - det giver dig en idé om, hvorvidt der er nogle der er villige til at betale.

Når brugeren så har klikket på knappen, så sender du ham ind på en side hvor du skriver at du er i fuld gang med at udvikle løsningen, og at du snart er klar, og herinde giver du ham mulighed for at tilmelde sig en email liste så du kan skrive til ham når du er klar - han har jo nu vist at han er interesseret i at købe din service, så det er vigtigt du får at kontakt informationer.

Held og lykke med projektet

//Morten

Fra København
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 805
Fra  PashminaWear Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

kmfriis:
Før madplanen bliver lavet til kunden, svarer de på nogle spørgsmål, så madplanen bliver skræddersyet til deres behov, ønsker og hvad slags mad de kan lide. 
Det er en god idé. Hvis du så laver en mulighed for at kunden kan rate de enkelte måltider, kan du bruge det til at spore dig ind på kundens preferencer. Lidt på samme måde som Netflix foreslår film og serier til dig.

Luksus accessories i cashmere, silke og yak. Cashmere tørklæder, sjaler og poncho.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)