Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhost. Hvem skal man vælge?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 27. Oct 15
Indlæg ialt: 11
Fra  Herblife Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen 

Jeg har lige pt. en hjemmeside på 123hjemmeside- da jeg skulle bruge domænet. Men skal have flyttet det over til en ny webhost, hvor jeg har mulighed for selv at designe min side. Hvilken webhost synes DU man skal vælge? og er det muligt at kunne begynde at lave sin hjemmeside allerede i dag uden at skulle betale noget. Her mener jeg en form for skitse som man så kan pluggeind på ens hjemmeside efterfølgende? Jeg vil meget gerne selv prøve at give mig i kast med hjemmesiden, da det nok ikke er den første og sidste hjemmeside jeg skal lave. Så vil enormt gerne have et kendskab allerede fra start af. Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig. Det kommer til at være en masse helse produkter jeg skal sælge, plus nødder og kerne. 

Mvh Andreas

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas, lad os først få 1 på det rene, en host er som udgangspunkt blot et sted du kan placere dit webindhold.

Hosten, tilbyder i meget få tilfælde det som du pt har hos 123hjemmeside, nemlig noget yderst simpelt og basalt plug and play du selv kan sidde og snørkle med uden at havde nogen færdigheder indenfor det at udvikle og designe en hjemmeside.

Ud fra det du skriver lyder det på dig som om at du søger noget der minder om 123hjemmeside, hvor du simpelt og enkelt kan lave det hele via et online interface.

Er det hvad du søger så findes der meget få hosts du kan vælge imellem.

Ønsker du derimod at kaste dig over enten at kode siden selv, eller sætte den op i enten et webshop cms, eller et cms ala wordpress så er mulighederne langt større.

Så hvad er det i bund og grund du gerne vil.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan komme gratis i gang vha. en af de tjenester der tilbyder gratis webhotelhttp://gratishotel.dk - flere af dem har en "Sitebuilder" eller automatisk installation af cms-software der gør du kan lave en side uden de store programmeringsevner

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Andreas

Hvad er dit ambitionsniveau her? og hvad skal du bruge siden til.

på sider som 123hjemmeside og mange andre steder kan du rimeligt simpelt og billigt komme igang og lave en hjemmeside, og det er helt fint hvis det er på Hobby/simpelt event niveau, hvor du hurtigt skal have en side op at køre, uden at alle de finere detaljer betyder så meget.

Hvis du vil noget mere med din side, og lære at arbejde med hjemmesider, sådan mere "professionelt", så bør du tage et kig på Wordpress.

Du kan forholdsvis nemt komme igang på https://wordpress.com/, og når du vil/kan lidt mere så kan du downloade Wordpress lokalt, vedligeholde den som du vil, og så uploade den til en af de mange hosts der tilbyder webhosting - jeg bruger selv wpengine, men det er nok en lidt dyr løsning til at starte op på, så tag et kig på unoeuro eller one.com eller lignende.

//Morten

Tilmeldt 27. Oct 15
Indlæg ialt: 11
Fra  Herblife Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sunbao. 

Mange tak for dit svar :-)

altså jeg synes simpelthen at 123hjemmeside er lidt for simpelt, og synes ikke rigtigt jeg kan få det ud af det som jeg ønsker. så ja hvis det er nødvendigt at kode det selv er det det som jeg søger. Tror det er en platform som wordpress jeg søger.

Har prøvet at rode lidt med Edy i går. Det synes jeg virker okay. Men igen, der føler jeg ikke jeg har den store frihed ifht sidelayout. Men i bund og grund kan jeg jo godt nøjes med noget som det. Men tror jeg satser på at sætte mig ind i wordpress 

Tilmeldt 27. Oct 15
Indlæg ialt: 11
Fra  Herblife Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Michael, det vil jeg kigge nærmere på :-)

Tilmeldt 27. Oct 15
Indlæg ialt: 11
Fra  Herblife Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Mange tak for svar.

Altså jeg skal bruge den til at sælge vare, primært. Men kommer nok også til at skrive nogen artikler om sundhed og helse. da det måske kan skabe mere trafik på min side :-)

Jeg kan godt lide din hjemmeside den udstråler kvalitet, er den lavet i wordpress? og har valg af host så nogen betydning ifht design hvis du laver det hele i wordpress? 

//Andreas

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Herblife:
Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig. Det kommer til at være en masse helse produkter jeg skal sælge, plus nødder og kerne. 

Prestashop Cloud vil lige være noget for dig. Du kan prøve dig lidt frem her = https://www.prestashop.com/en/select 

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 27. Oct 15
Indlæg ialt: 11
Fra  Herblife Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Michael det vil jeg prøve at se lidt nærmere på :-)

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Andreas - tak for de pæne ord Wink

Og ja, den er lavet i Wordpress. 

Mht design, så har valg af host ingen betydning - jeg hoster hos wpengine  - det er nok en lidt dyr løsning at starte me, hvis jeg var dig ville jeg nok starte hos enten Unoeuro eller one.com - her kan du komme igang for mellem 10 - 20 kr pr måned + domæne og oprettelse, det er vel omkring 350 kr for det første år.

Hvis du vil sælge vare så er det vel egentlig en webshop du vil have, ikk' ?

Her er der et plugin til Wordpress der hedder WooCommerce som du kan bruge.

Går du den vej, så vil jeg anbefale dig at allierer dig med en webshop "ekspert" der kan hjælpe dig - når man snakker webshop er der en del mere du skal tage højde for - det koster lidt, men det er min erfaring at det er det billigste i længden, og det er også en god idé at finde en der er uafhængig af de forskellige løsninger der er - de vil jo alle sammen gerne sælge lige netop deres egen.

Du kan læse lidt mere om webshops her: www.mhn-consulting.com/webshop/

Anyway held og lykke med projektet

//Morten

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)