Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS med flere stiftere

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 13
Indlæg ialt: 10
Fra  Dansk VVS forum Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :)

For god ordens skyld, (forum skik)

Reglerne omkring stiftelsen af IVS ifht. de nye regler er jeg helt klar over. 

Når man har stiftet virksomheden og denne er blevet godkendt af både EST og SKAT og egenkapitalen er 1 krone eller derover - ja jeg er ud over dette punkt. 

Har nogle enkelte spørgsmål, som jeg håber folk kan svare på.

1) Hvordan kan jeg fjerne andre stiftere/direktører (andre selvudnævnte titler) - (mit NemID blev brugt ved registreringen af virksomheden, ergo er jeg "hovedstifter") ??

(En af mine medstiftere vil ikke være med alligevel).

2) Altså jeg skal fjerne en stifter (og titel, altså personen) fra virksomheden, hvordan håndterer jeg dette?

Kapital indskud er 400 kroner fra hver partner og ham som ønsker at træde ud af virksomheden vil ikke kræve dette tilbage.

Håber I har nogle gode råd til mig :)

Tak for et fedt forum :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten:

1) Hvordan kan jeg fjerne andre stiftere/direktører (andre selvudnævnte titler) - (mit NemID blev brugt ved registreringen af virksomheden, ergo er jeg "hovedstifter") ??

(En af mine medstiftere vil ikke være med alligevel).

2) Altså jeg skal <strong>fjerne en stifter</strong> (og titel, altså personen) fra virksomheden, hvordan håndterer jeg dette?

Kapital indskud er 400 kroner fra hver partner og ham som ønsker at træde ud af virksomheden vil ikke kræve dette tilbage.

Håber I har nogle gode råd til mig :)

1 Stifter er stifter for evigt - og du har jo i egenerklæring angivet beløb og i stiftelse erklæret hvem der stifter- Der er de så stiftere til "for evigt" og det kan aldrig ændres-

Stifter er derfor ejer fra start og skal stå i ejerbog- og offentlige ejerregister fra start i princip

Nu skal han så overdrage anparterne til jer - og det må I bestemme pris for, men det nemme er for 400 kr (ellers får han skat at angive som tab på anpartskapital) og i laver overdragelses aftale + ændrer ejerbog og ejer register + checker vedtægter og jeres livsvigtige ejeraftaler - og endeligt afmeldes den direktør der ikke skal være der - i virk.dk ændringsblanket - og se til at der så er andre registrererde direktører

Jeg vil tro du skal ha selskabs nemID/medarbejder nemID for at kunne lave ændringer - nu hvor selskabet er stiftet, kan du ikke bruge din private

Det lyder lidt som om I bare kaster jeg ud fra en klippe uden helt at at ha hånd i hanke med alle regler

  1. Har I nu fået momsregistret korrekt? (ikke auto med) + evt arbejdsgiver + evt import.
  2. Har I lovpligtig ejerbog på selskabets adresse
  3. Er der angivet ejere i lovpligtigt ejer register som de skal (er ikke samme som stiftere - ejere )
  4. Har I aftale om lovpligtig arbejdsskade forsikring der dækker jeg alle (2 eller 3)som ejere/aktive-/ direktør - uanset løn eller omsætning - gælder alle aktive ejere
  5. Har I ejeraftale så I to der er tilbage kan håndtere en uenighed og en der ikke vil være med - og meget andet
  6. Har i sikret erhvervskonto i bank
  7. Har i sikret Eboks erhverv til jer 

Overvej min Ebog om IVS http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html for at være med på alle regler - skat, moms - ind - ud- ejeraftaler - evt lukke osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 13
Indlæg ialt: 10
Fra  Dansk VVS forum Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har betalt gebyr på 670 kroner og indskudt mere end 1 krone i virksomhedens egenkapital. Vi har også lavet papirarbejdet som kræves, men hvis den ene partner/stifter ønsker at udtræde af virksomhen - hvorledes skal jeg så handle?

Mit nemID er som nævnt, brugt til stiftelsen .. Kan jeg logge ind på virk.dk og fjerne personen?

Hvad skal jeg gøre, hvad skal min medstifter gøre?

Tilmeldt 8. May 13
Indlæg ialt: 10
Fra  Dansk VVS forum Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tusinde tak for dit svar! Fedt du gider at svare "bare mig" og på dette tidspunkt og med den mangel på information.

Du har nok helt ret med spring på hovedet fra 5-meter vippen, vi kaster os bare ud i tingene alt alt alt for hurtigt. Vi (min medstifter(stadig med) og mig) har nok bare kastet os hovedløst ud i det med IVS - fordi de reklamerer med at man bla. ikke hæfter personligt og man skal indbetale min. 25% af årligt overskud til egenkapitalen

Vi har en service som kun sælger, dvs. vi (som vi ser det) - vil aldrig have forsikringer som en håndværkervirksomhed, grossist eller lignende, vi ejer et forum og en webshop hvorfra vi sælger brugte, men gennemprøvede artikler til billige penge. Et Grohe køkken amatur til 400 kroner kan vi ikke stille garanti i 2 eller 1 år, men returret giver vi hvis kunden ikke har brudt "vores emballage". Ergo vores virksomhed vil for det meste ikke have penge ude eller brug for de normale forsikringer.

SÅ RART med en på sidelinjen, jeg vil lige høre min partner omkring din bog :) Har fulgt en del med på forummet, så jeg ved du har styr på en del - jaeh jeg tror vi ender ud i at lukke nuværende virksomhed og starte det nye med kun mig som stifter og de andre som "andelshavere" - jeg tror det er vejen frem!

Fedt du gad at svare mig, tusinde tak igen for dit svar. Hvis du stod overfor mig, ville jeg kramme dig - dælme godt menneske!

Tak tak tak

Ha' en super weekend :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

IVS giver fin mening, hvis I har risiko. Husk dog-  at I jo ikke kan undgå personlig risiko uanset hvad. Hvis I skaber gæld, efter det tidspunkt hvor I BURDE har kunne forstå I ikke kunne betale - så går den direkte fra IVS til personlig gæld (hæftelsesgennembrud)

Et IVS har fordele, men jo giver jo også en masse krav, som ex i disse dage mange ejere får overraskelse over fordi de har glem ejerregister (bod 4000 og ugebøder derefter) Vær opmærksom på reglerne - derfor bogen

At lukke - ja det tager minimum 6 mdr ventetid for skattekvittance med mere - så man skal ikke stifte hvis ikke man vil ha

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)