Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mit "revolutionerende" nye butiks koncept noget??

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 59
Fra  JakobSabinsky.dk Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Da jeg for 10 år siden boede i England, havde de en butikskæde... Mener den hed Atos, men er ikke sikker. De havde præcis samme koncept (hvis du skifter skærme ud med bøger) og det kørte rigtig. Tiden var dog en anden dengang, vi var stadig ikke helt trykke ved nethandel, som vi er i dag.
Jeg tror ikke det er realistisk at skifte varer sortimentet ud hver uge. Dog tror jeg at Anders var inde på noget, ved at samle 10-20 webshops under samme tag.
Jeg synes du skal lave en forretnings model over dit koncept, det vil give dig et ret godt overblik over konceptet, og om der er en reel mulighed for succes.
Prøv evt. At Google "business model canvas"
Held og lykke
Jakob

www.blueheaven.dk Sex skal være sjovt

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas og tak for dit svar! :)

Alt positiv og konstruktivt kritik er mere end velkommen og jeg spørger netop for at skabe et billede af jer forbrugeres købevaner og om denne trend kunne implementeres på den ene eller anden måde :)

Hurtigt svar til at træne folk, Harald Nyborg har kørt i nogle år med at man bestiller varen fra butikken af, altså hvor man skriver varenummeret ned på en blok og aflevere så ordren ved kassen, så der tror jeg ikke største delen vil have de HELT store problemer :) Ideen med tablets eller lignende var såmænd mere for at kunne kontrollere at folk ikke skriver varer op som der kun er 2 tilbage af og 3 andre kunder også har skrevet det på papiret inden de kommer til kassen :)

Konceptet bag dette er jo netop at varerne hele tiden bliver udskiftet og det menes jeg ikke umiddelbart er set før, det var gerne dette som skulle være trækplaster :)

Endnu engang tak for respons ! Det er værdsat ! :D

Med venlig hilsen

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob og tak for dit svar :)

Konceptet kender jeg godt både fra Tyskland samt Sverige, kan heller ikke lige huske hvad kæden hedder :) Jeg syntes til gengæld det var meget uoverskueligt i og med at deres katalog var/er på omkring 500-600 sider og det virker forvirrende for mig :D

Som du også skriver, som Anders skrev så har jeg også været lidt inde på dette og det kan godt være at det er det som skal være forretnings ideen :)

Mit spørgsmål er bare, tror du at der er nogle webshops som ville være med på denne ide? Altså jeg skal jo gerne have omtrent 50% af overskuddet af et salg, plus de så skal sende varen direkte til kunden i stedet?

Med venlig hilsen

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså et koncept hvor:

- Du fjerner fordelen ved bare at kunne sidde derhjemme, i bussen, på arbejdet etc. og bestille
- Du fjerner bekvemmeligheden ved at få sendt ens varer
- Du gør forbrugeren af afhængig af at skulle to gange i din butik, i de tidspunkter der passer dig at holde åbent
- Du fjerner fordelen ved at kunne gå ind i en fysisk butik og hente ens vare med det samme

Det tror jeg ikke har nogen gang på denne jord.

/Arco

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 59
Fra  JakobSabinsky.dk Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne forstille mig at mindre kendte webshops kunne have en interesse i at nå en større målgruppe.
Et godt sted at starte er jo at spørge med. 50% af nogen er jo alligevel bedre end 100% af ingenting. Plus man for omtalen.

www.blueheaven.dk Sex skal være sjovt

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, både Arco samt Jakob :)

Jeg tror umiddelbart jeg vil gå videre med webshops ideen, da jeg via denne vej kan tilbyde kunder at få deres varer leveret direkte til døren dagen efter, det tror jeg folk trods alt kan overkomme :)

Samt at ideen med at have EN fysisk vare af hver vil være noget som skal klart ses på, det er ikke værre end man uge for uge kan samle udstillingsmodellerne fra ugen forinden og sælge til en slagpris hvis det skulle være :)

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 06:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Forstår bare stadig ikke hvorfor du vil have en fysisk butik, giver ikke rigtig mening synes jeg. Arco iris siger det ganske godt med sine punkter.

til det Jakob han skriver med at man kunne snakke med webshops omkring at udstille i en butik, så giver det heller ikke rigtig mening, da du jo skal have en %-del fra salgene, for at det er sjovt og de penge er jo meget meget bedre givet ud på online markedsføring hvor de kan annoncerer direkte mod sin målgruppe. I et center eller i en lille butik, skyder du jo med spredehagl i henhold til din målgruppe, da du ikke aner hvem der træder ind i din butik og slet ikke hvis du har en masse forskellige vare fra uge til uge.

jeg må indrømme at jeg ville begrave den ide og tænke meget mere online, da det andet ikke giver mening. Alle storcenter har problemer med at tiltrække butikker og butikker kan ikke konkurrere med webshops pga. Dvs udgifter der er forbundet med en butik.

tror det koncept som du beskriver vil bliver nærmest umuligt at fører ud i livet.. Desværre

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)