Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er mit "revolutionerende" nye butiks koncept noget??

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg har gået og tumlet lidt ideen om et nyt koncept til en butik..

Ideen er at jeg vil have en fysisk forretning med omtrent 20 opstillede skærme hvor der på hver skærm er 1 vare, større skærme er der måske lidt flere. Det er måske ikke så "nyt" i sig selv, men det der gør forskellen er at det er en "bestillings" butik, en form for fysisk dropshipping butik. Konceptet er rimelig gennemtænkt men jeg vil dog ikke ud med ALLE detaljer om det endnu da jeg endnu ikke har set ideen før. 

I bund og grund bestiller folk eksempelvis via en ordre tablet en vare fra skærmene af, det er det ENESTE sortiment butikken har. Det som jeg ser som det der vil lokke kunder til er at der uge for uge bliver skiftet HELT ud i sortimentet, og så bliver det selvfølgelig til meget fordelagtige priser.. Dermed kan folk aldrig sige nåhh jamen jeg har været der, det var ikke noget værd.. Fordi sortimentet er forskelligt fra uge til uge! (Igen hvordan det vil fungere og lignende vil jeg heller ikke helt ud med endnu) 

Det bliver så sådan at man kan købe varer fra lørdag til torsdag og man så kan afhente sine varer fredag. På denne måde har jeg ikke et reelt varelager, det vil selvfølgelig foregå noget smartere end jeg umiddelbart får det til at lyde.

Det jeg i bund og grund er kommet i tvivl om er om folk vil bestille en vare som de så først kan afhente om fredagen hvor alle folks bestilte varer kommer. Fidusen skal jo gerne være at i takt med at uge efter uge går og som der kommer nyt sortimentet bliver folk grebet af, at nu skal de lige over og tjekke hvad der nu er kommet af varer i denne uge som kan vælges i mellem.

Nedenfor er vedhæftet nogle lidt hurtige "skitser" af hvordan butikken nogenlunde ville se ud!

På forhånd tak!

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Capper

Hvad er det for et problem, du løser med dette koncept ?

og er det mig, som kunde, du løser det for ?

Jeg mener når jeg går i en fysisk butik så forventer jeg som regel en eller anden form for fysisk kontakt med produkter, sådan noget som at jeg kan ha' det mellem fingrene, og ofte at jeg kan tage varen med mig med det samme - hvis jeg ikke har det behov så køber jeg det ofte via en Webshop, så for jeg det leveret.

Så jeg har svært ved at se hvad konceptet her giver mig som kunde, og jeg har vanskeligt ved at forestille mig at jeg ville have lyst til at komme to gange i en butik for at købe mine varer.

Men det er selvfølgelig blot min holdning

//Morten

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten og tak for dit svar! :)

Ideen og konceptet er en slags "konkurs salg" eller restlagers salg noget i den stil. Altså typisk ting som man vil få RIGTIG billigt og som oftest ikke kan købes online.. Det jeg håber lidt på er selvfølgelig at disse dages ventetid vil være "okay" taget i betragtning af besparelsen man får på pågældende varer. Desuden er ideen at når du kommer og henter dine varer om fredagen så kigger du selvfølgelig lige ind og ser hvad der så er af varer i denne uge :)

Altså hele tiden forsøge at skabe et slags overraskelses moment hvorved at man som kunde aldrig ved på forhånd hvad det nu er som er til salg til meget billige penge. Prismæssigt vil besparelser ligge fra 50% og op til 80-90% rabat på udvalgte varer. 

Det skal gerne være lidt præget af Tiger konceptet dog er det med kvalitetsvarer, altså i den forstand at det er meget impulskøbs præget, og altså udover dette ikke har andet med Tiger at gøre i form af at det primært er impulskøb, langt hen ad vejen :)

Med venlig hilsen :)

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

capperhn:
Ideen og konceptet er en slags "konkurs salg" eller restlagers salg noget i den stil.

Vil det ikke blive et problem at finde nye produkter hver eneste uge og nok af dem ?

Det lyder da meget sjovt ellers, der skulle saa være et rigtigt produkt under hver skærm som folk saa kune se og føle paa

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders og tak for svar! :)

Endnu engang vil jeg ikke ud med for meget, MEN antal af varer og udskiftning af produkter er INTET problem :)

Som du siger med at have en håndgribelig vare under hver skærm er ikke helt dum og jeg havde haft det lidt med i overvejelserne, det er klart noget som ikke ville have de store udgifter, det kan dog kun også være EN vare under hver skærm. Altså i bund og grund er dette koncept fordi jeg ikke har en halv million som jeg skal stille i et varelager eksempelvis, måske med tiden at du kunne udvikle sig til at man kunne købe et mindre lager ind så folk kunne få varen med det samme :) 

Jeg ser den her ide lidt som en mulig ny "trend" med et lidt twisted aspekt, hvis du kan følge mig :D

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 63
Fra  olietryk.dk Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det jo nemt at kritisere, men jeg tænker at det bliver svært at sælge noget fra en butik uden at køberen får det med med det samme, specielt hvis det er impulskøb i Tiger-prisklassen. Hvis det er konkursvarer osv. så har du vel også indkøbt varepartierne inden eller hvordan?
Jeg er med på hvordan dropshipping fungerer, men har du en leverandør der sælger konkursvarer på den måde?

Fordelen ved at købe noget i en butik er, som beskrevet i andre posts ovenfor, at man kan røre/se på varen i virkeligheden og få den med med det samme. Jeg kan ikke rigtig huske hvornår jeg sidst har bestilt en vare i en butik til senere levering..

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob og tak for dit svar :)

Ideen skal selvfølgelig være at folk er villige til at leve med at de skal vente noget tid på at få deres varer. Mit grundlag for dette er selvfølgelig også for at gøre det ENDNU billigere for kunder da jeg ved at bestille alle folks order på EN gang frem for over 5 gange så sparer jeg fragten og folk skal selvfølgelig heller ikke betale for fragt :)

Angående konkurser og restlager har jeg et kort på hånden :)

Som sagt er ideen måske lidt hen ad at skabe en ny trend hvor man er villig til at gå på kompromis hvad angår leveringstid af varen, såfremt at man får varen til en MEGET billig pris.

På længere sigt vil det forhåbentligt være muligt at kunne købe et større parti ind ad varer så kunderne kan få varen med det samme, men dette koncept er som sagt sådan fordi jeg ikke har kapitalen til at købe varerne samtidig med at på denne måde binder jeg mig ikke til et varelager, og kan derved nemt skifte sortimentet ud hver uge, så der ALTID er noget nyt for kunderne at købe :)

OG!!

Jeg vil gerne understrege at det IKKE er Tiger varer, samt at de hen ad vejen heller ikke er i den prisklasse. Mange af varerne vil være designer ting, alt fra tasker til lamper og brugskunst. Samt værktøj og lignende. Med min kontakt er udvalget IKKE begrænset

Med venlig hilsen

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

du kunne ogsaa samarbejde med webshops hvor  hver webshop for en skærm og de sender dig nogen produkt eksempler til dig at have ved hver skærm. 

De for en plads i din butik med deres produkter

De er der saa en 14 dage, 3 uger tid og du for nye webshops ind.

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne bestemt også være en ide Anders, men allerhelst så vil jeg gerne undgå alle de led :) Fordi webshoppen skal også tjene på varerne og derved tror jeg lidt af konceptet går af det samtidig med også at sælge konkurser og restlagre.

Det er meget begrænset hvor mange webshops som kan tilbyde varer jeg kan sælge hvor jeg tjener på det samtidig med at jeg sælger med 80% rabat :)

Men mange tak for respons alle inputs er MERE end velkomne! :D

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 04:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Capperhn.

Som jeg ser det (Og er bare for at hjælpe) har det ingen fremtid overhovedet, er jeg ked af at sige, da du jo vil tage en ordinær webshop til udstilling i en butik, det er jo basal set det du vil og det giver ingen mening i mit hoved.. Jeg har skrevet et par ting herunder, hvorfor.

1: Kunder tager i fysiske butikker for at se og føle varer, hvis de ikke kan det, så kan de jo lige så godt sidde hjemme i sofaen og bestille online.

2: Kunder er blevet så tilvendte at de vil have deres køb så hurtigt som muligt og så nemt som muligt. I dit koncept skal de vente til fredag med at hente varerne, de har købt mandag. De fleste webshops tilbyder dag-til-dag levering. Udover det så vil kunder ikke tage ned to gange på en uge i samme butik, for først at kigge og bestille og så tage hjem og hente igen fredag, er upraktisk og meget tidskrævende efter min mening.

3: Du får svært ved at konkurrere med webshops, da du vil have udgifter til butikken, husleje, el osv. - hvilket vil tage på dit overskud og gøre du skal sælge dobbelt så meget, som andre, for at dække dine udgifter og får det svært ved at løbe rundt.

4: Hvem skal "træne" folk i at bestille i butikken - Vi ved alle kan bippe en vare ind i føtex, men alligevel står der en medarbejder, da der tit sker fejl.. - Så vil mene der skal stå en til at guide og forklare konceptet, da det er nyt , hvilket resulterer i flere udgifter.

Min konklusion er at det bliver meget meget svært og kan ikke se hvorfor man skulle tilbyde dette, når man kan gøre præcis det samme fra sofaen derhjemme. 

Jeg vil råde dig til at genoverveje din plan og måske istedet starte en webshop med de produkter du har i tankerne og så småt starte den vej, da fysiske butikker bliver sværere og sværere at holde kørende idag og bliver kun endnu sværere i fremtiden.

Du skal ikke tage det som en sviner eller noget overhovedet, er blot til hjælp. Held og lykke med hvad end du vælger.. Men fysisk detail er en uddøende race efter min mening :-)

Mvh.

JOnas

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)