Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina - told & moms

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 25. Nov 15
Indlæg ialt: 8
Fra  By Lille Vilde Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg er helt ny herinde, men har fået meget nyttig viden ved at læse alle jeres mange gode debatter.

Jeg er ved at starte egen webshop med varer fra Kina. Jeg har alt klar - undtagen varerne. Jeg har lige godkendt vareprøverne og skal til at bestille min første ordre. Jeg vil gerne have HELT styr på hvad der skal stå på min pakke for at lette arbejdet i forhold til told og moms når pakken kommer til Danmark.

Det drejer sig her om hårpynt i metal og polyester (bånd).

Så vidt jeg kan se er told tariff koden: 9615.90.00 (og er er toldsats 1 som ligger på 2,7%) men nu er jeg i tvivl om det er den kode d de forventer man skriver på pakken da jeg så at nogen også skriver om HS koder?? Hvad er dette?

På forhånd mange tusind tak. Det bliver nok ikke mit sidste opslag herinde.

Mvh Alberte

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis det er koden - så skriv bare den på - og få leverandøren til at sætte korrekt faktura med pris på pakken i plastperm også - det letter ofte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Husk at du skal være importør registreret for lovligt at kunne importere.

Normalt er der ingen grund til at skrive varekoden på pakken, men det er en god ide at den fremgår af fakturaen

få leverandøren til at skrive EU custom tariff code :9615 90 00 00   Glem alt om HS kode da ikke direkte bruges i EU.  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
hvis det er koden - så skriv bare den på

Det giver ikke mening for i de fleste tilfælde er toldoplysningerne sendt til SKAT, før pakken ankommer til Danmark.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Cookie - John Hannover:
hvis det er koden - så skriv bare den på

Det giver ikke mening for i de fleste tilfælde er toldoplysningerne sendt til SKAT, før pakken ankommer til Danmark.

i de fleste ja - men jeg lover det giver mening i mange fald - Jeg har fået masser hjem fra ex USA Ebay gennem tid - og det går langt hurtigere når der er korrekt fakturakopi på - fra mange små sælgere (som jeg tror det kan være i trådstarter fald med alm kina post)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Naturligvis skal der være en faktura kopi med pakken, men det er kun post DK der bruger den.  varekode på pakken er ligegyldigt.

Tilmeldt 25. Nov 15
Indlæg ialt: 8
Fra  By Lille Vilde Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle jeres svar. Jeg har nu af flere omgange været logget ind på virk for at registrere mig som importør. Jeg har blandt andet brugt Johns guide fra bloggen, men jeg må være blind for jeg kan VIRKELIG ikke finde ud af hvor jeg skal gøre det? Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gå ind i for at det lykkedes?

Tilmeldt 27. Nov 15
Indlæg ialt: 11
Fra  Fürst & Aabye I/S Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er super fede indlæg du kommer med herinde John Hannover.

Har du et sted man kan suge noget af alt din viden?

vh/ selyset.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

alberte94:

Tusind tak for alle jeres svar. Jeg har nu af flere omgange været logget ind på virk for at registrere mig som importør. Jeg har blandt andet brugt Johns guide fra bloggen, men jeg må være blind for jeg kan VIRKELIG ikke finde ud af hvor jeg skal gøre det? Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gå ind i for at det lykkedes?

under virk.dk logget ind med virksomhedens nemID skal du i ændringsblanketten - som står med på din forside-  kunne se importregistrering som et punkt, og sætte simpelt flueben - det er let at finde

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)