Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 06:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Læser

Jeg har en masse ideer til en virksomhed som skal beskæftige sig med hjælp til mennesker med socialeproblemstillinger i danmark, min virksomhed er ikke en bliv rig ide virksomhed, det skal være en virksomhed som tjener til sit eget formål, med andre ord mener jeg at man skal kunne hæve en helt almindelig løn til sig selv, uden nogen form for super fortjeneste, det skal være en velgørenhed til samfundets svageste.

Mit hoved problem er at der er mange teorier om hvad der er den smarteste virksomheds form når det drejer sig om sådan en social virksomhed, skal det være en erhvervsdrivende forening? en fond? et ApS? et I/S Enkeltmands Virk? kort sagt er jeg meget i tvivl om hvad der er den rigtige løsning hvis man også vil have tilskud fra det offentlige osv på længere sigt.

Håber nogen vil komme med nogle inputs.

Bedste hilsner

Herta

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan skal virksomheden tjene penge? Hvem er dine kunder? Er der et mål med virksomheden at opnå overskud? Er der nogen risiko for at få underskud i virksomheden? 

Det kan være lidt lettere at vurdere hvilken virksomhedsform der er passende, hvis man kender svaret på disse spørgsmål.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 21. Dec 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas tak for dit svar. Kunderne er bosteder, væresteder, offentlige som private. Virksomheden skal opnå overskud til uddeling på de svage grupper, ved fx at støtte op om et projekt som nogle udsatte gerne vil lave. det kunne være på en messe eller andet. Jeg og de andre er interesseret i at kunne hæve e helt almindelig løn til os selv på længere sigt, vi er ikke interesseret i at have nogen former for underskud, virksomheden startes på eget optjent kapital

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i hvert fald nok en konstruktion i skal have undersøgt nærmere. For mig lyder det lidt som en form for forening i er igang med at stifte. Der kan være problemer med det at der er en form for velgørenhed her - samtidig med at den velgørenhed går til løn. Derfor er det vigtig at få undersøgt lovgrundlaget helt til bunds ved sådan en konstruktion. 

Måske andre her på Amino har mere erfaringer med den slags foreninger?

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 21. Dec 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne måske være en god ide, vi kunne måske også ofre lidt ekstra og gå til en advokat med erhvervsjura fx ellere er det ik nødvendigt? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

den skal give løn fuld ud - og jeg vil mene du skal skyde forbi fond - som vil ha mange regler

Om du vil ha personlig virksomhed/enkeltmands - eller selskab - afhænger af hæftelse (lyder ikke som risiko umiddelbart det du beskriver) OG omkostninger hvor selskab har flere faste omk og mere adm. end virksomhed

Læs skema om forskelle http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html og overvej min E-bog Selvstændig som i link - den kommer meget mere ind på forskellene + skat, moms, stiftelse og meget andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)