Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestige i ApS vs IvS

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har hørt mange snakke om at IvS bliver ikke taget seriøst i erhvervs verdenen. Det er tit at jeg har hørt "hvis du ikke selv er villig til at investere 50.000 kroner, tror du ikke nok på det" og "enhver kan skaffe 50.000 hvis du vil".

Jeg har også hørt kommentar om at kunder tager der mere seriøst hvis du er ApS (b2b).

Hvor meget sandhed er der i det? Er det værd at smide "de ekstra penge ind"? Det er jo ikke som om at man smider pengene ud, men de hjælper selvfølgelig. Men hvor vigtigt er det? Skal man ud og sælge bilen? Er det et MUST, eller kun hvis man har pengene?

Fra København
Tilmeldt 22. Nov 15
Indlæg ialt: 3
Fra  Bedre Lys Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har klart en opfattelse af, at det kommer an på hvad firmaet skal bruges til. Er det et lille firma du ønsker at starte op stille og roligt, kan jeg godt se ideen i et IVS. Jeg kunne dog forestille mig, at hvis man søger kredit i firmaet hos leverandører eller lign., giver det nok lidt udfordringer.

Ideen med IVS er jo at man kan optjene økonomi i selskabet, med efterfølgende ændring til ApS.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Naturligvis er et Aps mere seriøst end et IVS. Jeg kunne personligt ikke drømme om at levere til et IVS uden at forudbetaling, Man kan jo reelt have en kapital på 1 krone.

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har en café der er et IVS og et produktionsselskab der også er et IVS.

Jeg har ikke problemer med hverken bank, levenrandører eller kunder i nogle af selskaberne.

Tror seriøst det handler mere om person(erne) bag virksomheden end om det er et ApS eller et IVS.

Skulle vi endelig tale prestige skal vi vel op i A/S :-)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bruun Rasmussen:

Jeg har en café der er et IVS og et produktionsselskab der også er et IVS.

Jeg har ikke problemer med hverken bank, levenrandører eller kunder i nogle af selskaberne.

Tror seriøst det handler mere om person(erne) bag virksomheden end om det er et ApS eller et IVS.

Skulle vi endelig tale prestige skal vi vel op i A/S :-)

Kunne ikke være mere enig i dette.

den holdning som nogle har overfor IVS er den samme som der var overfor ApS, dengang det var nyt.

Du må absolut ikke forvente at leverandørerne står i kø med kredit, bare fordi at du har indskudt 50.000 i kontanter i virksomheden, eller sågar din brugte bil.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Synes nu nok at 1 kr i kapital signalerer MEGET lidt seriøsitet - så jeg ser det også forskelligt faktisk. Det betyder ikke, at jeg tror 50 t altid redder alt - men nej 1 krone - det er virkeligt ikke meget at turde satse på eget projekt (og så er der jo faktisk en del bagdele ved IVS som man så ved opstarten lever med, for at slippe med 1 krone) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/ivs-sprgsmal-negativ-karakter-men.html og http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/ivs-hvorfor-ikke-stifte-for-1-krone.html

Jeg tror ikke det ændrer sig med at IVS bliver mere kendt-  faktisk tror jeg lidt modsat i og med mange IVS viser sig at lukke hurtigere end ApS

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nok også forholdsmæssigt flere ApS der lukker end A/S.

Det er heller ikke givet at IVS er stiftet med sølle 1 kr, selvom der er flere der stiftes med lille kapital.

Spørgsmålet er om man skal se med større skepsis mod et IVS med en positiv indtjening og fornuftig egenkapital, end mod et tilsvarende ApS. Her mener jeg at svaret er nej.

Jeg har den opfattelse at man med tiden vil vænne sig til IVS og når behovet er der, også hurtigt får sorteret bukkene fra fårene.

Jeg oplever at meget har ændret sig de sidste år, med hensyn til leverandørbetingelser etc. Har du ikke en historik, eller er kendt af leverandøren, så er der generelt langt større forsigtighed end der var tidligere.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

arguins:

1

Der er nok også forholdsmæssigt flere ApS der lukker end A/S.

2

Det er heller ikke givet at IVS er stiftet med sølle 1 kr, selvom der er flere der stiftes med lille kapital.

1 ja der stiftes flere - men - husk også, at der stiftes stadigt flere ApS end IVS faktisk (seneste tal jeg så - har desværre ikke dem her - men klart flere)

2 Nej - men der er mange - rigtigt mange - kender en del med 4 stiftere a 25 øre hver  - og signal værdien er ikke god. 

Jeg skulle forudbetale 100.000 kr for sommerhus anneks - til nystiftet IVS med 1 kr - tror du lige jeg betalte? (og nej han ville ikke hæfte personligt for min forudbetaling - OK, men come-on - skulle jeg risikere 100.000 kr og han 1 kr)

Ellers da enig i, at ApS med 50 t også kan gå ned

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror helt sikkert at mange betragter et IVS som en lightudgave af et ApS. Hvorvidt det vil være okay at have et IVS, afhænger jo lidt af den kredit du skal bruge hos folk. 

I Johns eksempel med et sommerhus, hvor han skulle stille med 100.000 kr. tror jeg at mange ville være skeptiske hvis de så et IVS - og knap så mange hvis de så et ApS.

Men i det generelle kan man nok sagtens handle med leverandører som et IVS. Her vil leverandørerne nok kreditgodkende dit IVS, nøjagtig som de også gør når de skal levere til f.eks. personlige virksomheder. 

Man skal så jo lige huske på at når man har et IVS, skal man spare op i selskabet, så man til sidst alligevel får de 50.000 kr. Så hvis man har de 50.000 kr. kan man jo lige så godt stifte et ApS med det samme.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Peter Høgfeldt Andersen:
Men i det generelle kan man nok sagtens handle med leverandører som et IVS. Her vil leverandørerne nok kreditgodkende dit IVS, nøjagtig som de også gør når de skal levere til f.eks. personlige virksomheder
Jeg har langt større tillid til personlig virksomhed når jeg er leverandør. Også ofte større end til nyt ApS. Eneste forskel negativt er, at jeg ikke kan se regnskab, men jeg ved da, at personen er inde i det med hud og hår, og ikke med hvad der man være fra 1 kr til 50.000 kr som maksimumrisiko

Jeg mener personlig virksomhed må være det som giver leverandør størst tillid for nye virksomheder faktisk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)