Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til import af møbler fra Kina.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 22. Nov 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.


Jeg er til dags dato igang med at undersøge mulighederne for import af have møbler fra kina.  Jeg undre mig dog lidt over told, skat og moms


Selve prisen for min import er 50.000 .-

efter told, moms, fragt og skat bliver det beløb 73378.75 .- 

Er dette rigtigt regnet ud? 

Lad os antage at dette er 1 genstand og derfor 1 salg så er det måske nemmere at regne med.


Jeg ved så at jeg skal sælge denne genstand for mere end 73378.75 kr nu. er det rigtigt forstået?

Mvh

Mikkel

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mikkel

Puha - nu lyder jeg som en sur gammel mand, men hvis du ikke er bedre inde i begreberne omkring import, så lad for guds skyld være med at kaste dig ud i import. Og i sær ikke fra Kina. Der er SÅ mange faldgruber....

Nå men for at hjælpe dig lidt på vej, så er her lidt hjælp:

1) Om der er told på dine varer afhænger af varens art. Tjek http://vita.toldskat.dk/vita.htm

2) Du betaler altid importmoms på 25% men den modregner du jo

3) Du nævner skat. Hvilken skat er det du så gerne vil betale? Normalt betaler man skat af virksomhedens overskud. Du betaler ikke skat i forbindelse med import...

4) Det er umuligt at sige noget om din fragt - hertil skal du vide hvor meget det fylder, om det er søfragt eller luft fragt, om det er FOB eller EX Works oma.

Så alt i alt så er det faktisk helt umuligt at hjælpe dig før du får styr på de mest basale ting - og det lyder virkelig ikke som om du har det på nuværende tidspunkt. Så pas RIGTIG meget på - du kan hurtigt brænde fingrene.

Hilsen Morten

Tilmeldt 22. Nov 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten, u lyder bestemt ikke som en sur gammel mand :D. 

Jeg er kun igang med at undersøge og søger gode råd. Bruge en beregner fra google, hvor jeg søgte på told fra kina. Den gav mig disse priser.

Mvh

mikkel

Tilmeldt 22. Nov 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen morten. Har kigget under møbler i det link du sendte mig. Der fandt jeg at toldsatsen var 0% ? Og det var udførsel ? Kan dette passe? 


Synes den er lidt svær at finde rundt.


Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkel_dk:

Selve prisen for min import er 50.000 .-

efter told, moms, fragt og skat bliver det beløb 73378.75 .- 

Er dette rigtigt regnet ud? 

Start med at skille begreberne ad. De skal ikke blandes for meget sammen.

Først told og fragt; den pris du har herefter bliver i praksis den pris du skal sætte din fortjeneste efter. Der er allerede kommet link i tidligere tråd til at søge på toldsatsen.

Moms; Du betaler 25 % i importmoms af (købsprisen + told), dog har du ret til fradrag for købsmoms (hvis eller det er en momspligtig vare du sælger) Dermed bliver momsen netto set et 0.

Skat; Betaler du af din fortjeneste, omsætning minus omkostninger meget forsimplet!

Tilmeldt 22. Nov 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper. Jeg prøver lige at forstå det ret så. 

Jeg fandt ud af at tolden var 0 % og fragten var 5000 kr. 
Dvs beløbet herefter er 55000 kr. Så er der moms på 25 % oven i deete beløb? Men det bliver trukket fra igen?
Men det skal så tilføjes prisen når jeg sælger varen ikke?


Mvh

Mikkel

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel

Før man kan sige noget som helst om hvad toldsatsen er, må du finde varekoden for de produkter du ønsker at importere. Når du har varekoden for hver enkel type møbel, kan toldsatsen ses her.  www.tarif.skat.dk 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkel_dk:

Hej Jesper. Jeg prøver lige at forstå det ret så. 

Jeg fandt ud af at tolden var 0 % og fragten var 5000 kr. 
Dvs beløbet herefter er 55000 kr. Så er der moms på 25 % oven i deete beløb? Men det bliver trukket fra igen?

Muligvis afregner du fragten separat, men i princippet så er det korrekt forstået!

Du skal af med 25 % af 55.000 i importmoms, men samtidig har du fradrag for samme beløb. Altså du skal ikke betale noget nettosat i moms.

mikkel_dk:

Men det skal så tilføjes prisen når jeg sælger varen ikke?

Når du sælger varen skal du som udgangspunkt lægge moms på salget, så når du budgetterer din fortjeneste ksla du tage udgangspunkt i prisen før moms. Salgsmomsen skal du jo aflevere til skat efterfølgende.

Tilmeldt 22. Nov 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt ravn !!! Jeg er igang med at lede efter varekoden nu. Ringer dog til skat og hører. De burde kunne hjælpe mig lidt her :)..

Tak for hjælpen !

Tilmeldt 22. Nov 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal lige forstå det rigtigt bare lige hurtigt. 

Jeg skal betale import på 25 moms ik? Hvornår får man disse tilbage er det en gang om året? 


Side 1 ud af 2 (16 indlæg)