Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter søges!!!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Nov 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er er hverken iværksætter eller på vej til at starte egen virksomhed (dog overvejes det)

Jeg har i denne uge gang i en OSO-opgave (Obligatorisk selvvalgt opgave), som går ud på at fremlægge for 8. kl. som skal handle om et job man i fremtiden kunne tænke sig at arbejde med.

I anledning af min opgave kunne jeg godt tænke mig at snakke med en iværksætter. Jeg har nogle spørgsmål som lyder

Hvordan starter man det hele op? Og skal man være en speciel type for at kunne starte egen virksomhed?

Hvordan ser en typisk dag ud for en iværksætter og hvad gør man hvis virksomheden går konkurs?

Som Iværksætter skal man så hele tiden tænke på fornyelse?

Hvad betyder det at markedsføre en virksomhed og hvordan gør man det ?

Hvordan bliver man en god iværksætter og opnår succes?

Hvorfor bør man blive iværksætter? 

Hvad er en ca. Løn for en iværksætter og hvem betaler dig ? 

Det kunne være super hvis jeg må bruge jeres navn, så det gælder som interview, i kan evt henvende jer privat til mig på email Juli15@outlook.dk

Håber i vil bruge tid til at svare.

Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 110
Fra  Beerpong Liga DK Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Juli157,

For at svare kort og simpelt:

Hvordan starter man det hele op? Og skal man være en speciel type for at kunne starte egen virksomhed? 

- Man får et CVR nummer, også er du faktisk registreret virksomhedsejer. Der findes mange, mange forskellige "typer" af iværksættere, så det er meget svært at fastlægge sig på et segment. Det kan være alt fra businessmanden, den studerende, til hippien og familiefaren. 

Hvordan ser en typisk dag ud for en iværksætter og hvad gør man hvis virksomheden går konkurs? 

- Det afhænger meget af den/de enkelte. Nogle har arbejde eller studie ved siden af, andre er gået all-in og arbejder dag og nat. Ved konkurs, afhænger det af om virksomheden eks. er ApS/A/S eller enkeltmandsvirksomhed, I/S mv. Hvis jeg går konkurs med min enkeltmandsvirksomhed, hæfter jeg personligt. Det er ikke tilfældet ved et selskab. Ligesom man ved et I/S også hæfter solidarisk for hinanden. Dvs. hvis partner tager lån i virksomheden og skylder 300.000,- kan jeg komme til at hæfte for dem. 

Som Iværksætter skal man så hele tiden tænke på fornyelse?

- Det korte svar er ja. Man vil jo gerne hele tiden optimere sin virksomhed, om "fornyelsen" så afhænger af salg, produkter eller markedsføring - så tror jeg at jeg taler på de flestes vegne, når jeg siger at stort set alle iværksættere prøver at "forny" sig eller rettere optimere sin virksomhed. Der er selvfølgelig også mere eller mindre deltidsiværksættere der bare holder den i status quo. 

Hvad betyder det at markedsføre en virksomhed og hvordan gør man det ?

- Det betyder i korte træk at du kommer ud med dit budskab, brand og produkt/service. Der er mange måder at markedsføre sig på. Både online og offline. Online markedsføring dækker blandt andet SEO (Søgemaskineoptimering), adwords og sociale medier, samt en del mere. Offline er eks. annoncer i avis, plakater, flyers, stande, messer mv. 

Hvordan bliver man en god iværksætter og opnår succes 

- Passion, passion, passion, erfaring og netværk. En succesfuld iværksætter er mine øjne, en der brænder for det han/hun laver. Det giver helt automatisk en forbedret mulighed for at få succes når man virkelig tror på sit projekt og ikke kan tænke på andet. Derudover er netværk og erfaring også en meget fornuftig ting at have med i kufferten, så der laves færre fejl. 

Hvorfor bør man blive iværksætter?

- Motivationen er jo vidt forskellig. Nogle bliver det ved tilfælde udelukkende baseret på passion (mig), imens andre bliver det af motivation for frihed, mulighed for penge, lave noget der giver værdi for andre osv. Jeg tror størstedelen (og nu generaliserer jeg igen baseret på erfaring), gør det fordi de synes det er pisse spændende og fordi at de gerne vil lave noget de virkelig brænder for. 

Hvad er en ca. Løn for en iværksætter og hvem betaler dig?

- Løn afhænger jo 100% af egen indsats. Det er jo i princippet kunderne der betaler din løn, imens du selv bestemmer din løn heraf. Rigtig mange iværksætterselskaber bruger omsætningen til at vækste i starten og venter med at udbetale løn. Det giver en mere langsigtet ambition hvor der håbes på en mere stabil løn på sigt. Det afhænger jo selvfølgelig igen af den/de enkelte og hvilken type branche der arbejds i. 

Det gik lige lidt hurtigt, men håber det gav lidt :)

Mvh. Jacob

Tilmeldt 2. Nov 15
Indlæg ialt: 146
Fra  eRecept.dk Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Juli157a:
Hvad er en ca. Løn for en iværksætter og hvem betaler dig ? 

Meget svært at svare på. Vi er vel mange der ligger langt under mindsteløn især i opstarten:-)

e Recept Receptpligtig medicin på nettet. Godkendt af de danske sundhedsmyndigheder.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)