Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan beregner man salgsprisen?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal sælge det til en pris, så du lige præcis selv ville købe det, i forhold til det du véd det er værd.

På den måde tjener du flest penge uden at få dårlig samvittighed Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 7. Sep 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Fik engang denne avanceberegner, kunne måske bruges, held og lykke

Tilmeldt 19. May 14
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Må hellere lige uddybe hvorfor min markup ligger på 4,5. Det er fordi jeg sælger videre til butikker som ja har en markup på 2,5. Men for at jeg også skal tjene noget, så sælger jeg mine varer videre til 2 x indkøbspris til butikker.

Når jeg sælger over min webshop opnår jeg stadig en markup på 4,5 hvilket jeg synes er passende fordi bl.a. marketing og branding koster rigtig meget. Desuden er der også en vis fejlprocent i de varer jeg modtager, og så brænder jeg også tit inde med størrelser og alt dette skal dækkes. Dette er blot få af de mange faste omkostninger ved at drive en webshop med tøj. 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er simpelt:

Ved at følge Simon Spies's device, har jeg fået forhandlet mig til 8% kontant rabat!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
har jeg fået forhandlet mig til 8% kontant rabat!

har aldrig hørt om nogen der giver 8 % i kontantrabat,  normalt ligger kontantrabat typisk på 1-4 %.  8 % må være en helt almindelig rabat f.eks mængderabat, forhandler rabat osv.  

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, jeg får alm. rabat (mere end det der nævnes) plus 8 %kontant rabat

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

man kan jo kalde en rabat det  man vil. Det er klart at 8% på ingen måde dækker over, den besparelse sælger har ved at få kontanter, men han må da gerne kalde den kontant rabat og give dem ud over andre rabatter - det er jo hvad han vil

Han tænker vel, at ellers kan kunden ryge - og så ser han vel ikke på den rentebesparelse han får ved kontant betalingen, for den er jo slet slet ikke 8% - han ser vel på risiko ved at handle med en mindskes. 

Man kan kalde det lige hvad man vil - som det passer ind i sammenhænget

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
man kan jo kalde en rabat det  man vil. Det er klart at 8% på ingen måde dækker over, den besparelse sælger har ved at få kontanter, men han må da gerne kalde den kontant rabat og give dem ud over andre rabatter - det er jo hvad han vil

Da jeg startede op med leverandøren, var kredit på tale. 30 dage netto. Ikke noget problem.

Det vil sige jeg kunne få: Varen - f.eks. 48 % + fragt.

Han tænker vel, at ellers kan kunden ryge - og så ser han vel ikke på den rentebesparelse han får ved kontant betalingen, for den er jo slet slet ikke 8% - han ser vel på risiko ved at handle med en mindskes. 

Der er ingen risiko, da firmaet ikke skylder én krone væk. Så der er ingen risiko.

https://www.dr.dk/tv/se/store-danskere/store-danskere-simon-spies gå til 18:53

 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når alt dette så er sagt, er det rimelig sjældent at man arbejder med kontant rabat i tøjindustrien, leverandør mod retail leddet.

Det er meget mere normalt, at man arbejder med kredit længde, retur eller nedskrivning af indkøbte. Er man godt inde i varmen får man også tilbud om køb af produkter på mark down.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)