Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero kasseklade: Fra salg til betaling

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Mar 15
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj alle,

Jeg er meget nybegynder med hensyn til bogføring i Deniro. Og når sandheden skal være frem har jeg brugt den lette løsning ved at oprette salg via Deniros salgsfunktion. 

Nu er virksomheden så småt vokset og jeg har valgt at benytte mig af den integration der er mellem Prestashop og Deniro hvilket vil sige at salg importeres til kassekladen. 

Jeg er dog lidt tvivl om hvordan jeg gør herfra og vil derfor lige høre om en af jer mere erfarne kan hjælpe mig det sidste stykke.

Salget importeres automtatisk løbende.

 

Linje 1: Salg af vare / konto 1000 / -20 kr.

Linje 2: Fragt / konto 1300 / -24 kr.

Linje 3: Debitor / konto 53000 / 44 kr.

Det er som jeg forstår det alt hvad der skal ske på salget. På et eller andet tidspunkt kommer der så en betaling i banken. Er det så korrekt at den bogføres ved at oprette følgende linje manuelt: 

Indbetaling / konto 53000 / -44 kr.

Og så burde alt vedr. det pågældende salg være afsluttet? 

Tidligere har jeg jo oprettet en dediceret faktura og markeret et indbetaling af den pågældende faktura i Dinero, er det korrekt forstået at når jeg vælger at bruge kassekladen så overflødiggøre hele den process? Men det må vel også betyde at det er svært at finde hvis en ordre ikke bliver betalt, så er der vel blot en difference på konto 53000 - eller er der noget jeg har misforstået?  

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)