Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af fragt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal snart til og sælge noget tøj på min hjemmeside hvor kunderne får lov til at betale for fragten.

Jeg har læst mig frem til at hvis vi ikke tjener på fragten, så skal der ikke betales moms.

Hvordan skal jeg bogføre det? For jeg sender en faktura ud til kunderne hvor alle informationer om købet står der, hvor der selvfølgelig i bunden står beløbet uden moms, med moms, fragt og rabat

Mit spørgsmål er om fragten skal tillægges det totale beløbet.

mvh.

Michael 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

KUN hvis du benytter momsfri fragt - f.eks. PostDanmark - frimærker o.l. - kan du lade være med at lægge moms på fragten. Der skal du så benytte udlægsordningen og den skal følges 100% så både køb og salg af porto kommer på egne konti og - du skal så betale moms af fortjenesten - men viser ikke moms på fragten - så du deler faktura i momset vare - og porto uden moms - men betaler så selv moms af evt fortjeneste

Sælger du til præcis det samme du køber for, så er der 0 moms - fortjeneste på forsendelsen udløser moms - tab udløser ikke moms fradrag - Læs omhyggeligt her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/porto-udlgsordningen.html 

Betaler du selv moms af dit fragt køb - skal der helt normal moms på dit salg af fragt/forsendelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)