Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsopløsning af ApS

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pythonrap:

Har en kunde der skylder i underkanten af kr. 5.000,00.

Så lille et krav tvivler jeg på at jeg ville gide anmelde ... jeg har tabt 80.000kr på én kunde .. retsagen varede i 2.5 år og da sagsøgte indså at han ville tabe tømte han pengekassen i virksomheden og lukkede den.

Senest her iår mistede jeg et lignende beløb igen, til en kunde der mistede sit indtægtsgrundlag over night ... og så stod jeg der :-/

... man vender sig til det, særligt vender man til at lugte lunten og bede om penge upfront!

Jeg har lige sagt nej til en kunde der ville handle for ca. 20.000kr, men han nægtede blankt at forudbetale, så han fik pænt lov at gå igen.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Så lille et krav tvivler jeg på at jeg ville gide anmelde

Jo, det har du ret i, men da der er startet op igen, skal ejeren jo ikke tro, at jeg har glemt det. Derfor sendte jeg det ind.

Og det med regnskaber - tjjaaa det er utroligt flot i dag, kan være værdiløst i morgen. Jeg har også sagt nej til nogle, som næsen sagde mig var ulden. Jeg fik ret.
Jeg havde én for nogle år siden der ville købe for 9x.xxx eks. moms af mig. Men da jeg talte med indkøberen, kom én af direktørerne (vi har aldrig kunnet klare hinanden). "Vi skal ikke have noget", sagde han meget vredt. Da mine varer er godkendte til formålet, forslog jeg at jeg kunne levere til xxx A/S, der så kunne levere hertil, da denne kom alligevel og fyldte op. "Super idé".

3 dage denne ordre var leveret drejede fabrikken nøglen om. Men jeg - jeg fik mine penge. Den havde ingen set komme. Heller ikke den, det blev leveret igennem. Der blev et tab på ca. 2xx.xxx,00.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Tak for de mange brugbare svar.

Selskabet er nu taget under konkursbehandling.

Selvom der nok er lille sandsynlighed for jeg ser nogen penge, vil jeg dog alligevel gerne gøre et forsøg. Jeg vil derfor gerne indsende mit krav til kurator.

Jeg vil dog gerne have dette opgjort pr. d.d. til absolutte maksimum (altså alt hvad jeg jvf. lovgivning må kræve).

Er der nogen der kan hjælpe hermed?

Oprindelig fakturabeløb: 3274,30 inkl moms (2619,44 ekskl). Fakturadato: 20/10-2015. Forfaldsdato 28/10/2015

Rykker 1: 10/11/2015

Hovedstol fra ovennævnte faktura ……3.274,30

Rykkergebyr, jvf. rentelovens § 9b, stk. 1, jf. stk. 2 …….100,00

Renter 0,70% for perioden 28/10/2015 til 10/11/2015 …..9,80

Rykker 2: 22/11/2015

Hovedstol fra ovennævnte faktura….3.274,30

Rykkergebyrer og -renter fra tidligere rykkere……109,80

Rykkergebyr, jvf. rentelovens § 9b, stk. 1, jf. stk. 2……100,00

Renter 0,70% for perioden 10/11/2015 til 22/11/2015….9,04

Hertil kommer kompensationskrav på 310 kr.

Også er spørgsmålet om jeg egentlig ikke kunne opkræve højere rente end de 0,70% som allerede er opkrævet?

Der er vel også noget rente fra 22/11/2015 til den dato hvor jeg opgøre kravet?

Også skal jeg vel have en linie med om noget procesrente fra den dag jeg opgøre kravet og til betaling sker?

Jeg har i øvrigt først sendt første rykker 10/11/2015, trods forfaldsdatoen var knap 14 dage forinden, idet køber blev ved med at give udsagn om betaling var lige om hjørnet. Derfor tænker jeg om jeg ikke også kan kræve rente fra den oprindelige forfaldsdato?

Kort sagt, jeg gider sgu ikke være flink mere, og vil have hver 1 kr med som jeg jvf. lov kan kræve (også det som muligvis er lidt optimistisk at kræve!). Er der en der vil hjælpe mig med at opgøre dette?

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michel.

Du skal nok ikke regne med at få en rød reje. Når et firma er erklæret konkurs, er det fordi de skylder mere væk, end der er værdi i firmaet. Når så kurator kommer og skal se alle papirer igennem og sende breve ud til alle dem som har penge tilgode, så skal han have løn for det, og den løn, tager han først fra de eventuelle, værdier der er i firmaet, som sælges til underpriser, og er der ikke penge nok, skal staten betale ham.

Sådan en kurator tager i omegnen af 2.000kr. i timen, så du kan nok regne ud, at hvis der er lidt penge gemt i firmaet, ja så går de til kuratoren.

Held og lykke med det :-)

Dbh
Michael Haahr

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)