Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlands overførsel (Kina) T/T - Bank overførsel - Hjælp!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa! 

Jeg skal foretage en udenlandsk overførsel til en fabrik i Kina, og jeg ønsker at betale med T/T, da jeg ikke er særlig tryg ved Western Union. 

Min erfaring er at man skal være meget præcis, når man indtaster informationerne, da bare et enkelt forkert bogstav kan koste dyre domme i forhold til, hvis man skal ændre det igen. 

Derfor vil jeg gerne høre om der er nogen af jer der vil hjælpe mig, så jeg er sikker på at jeg gør det her rigtigt. 

Her er felterne inde på min Netbank - Sydbank:

Her er de oplysninger jeg har fået: 

Beneficiary Bank

Industrial & Commercial Bank of china,Guangdong Branch

SWIFI BIC

ICBKCNBJGDG

Beneficiary

Account Number

6212263602059127696

Name:

Su Xiao Ting

Tel:

13437814415

Bank Add

No.256 North Huadi Avenue Liwan,GZ

Nogen der kan fortælle mig, hvordan det skal se ud, når jeg udfylder det i Netbanken så jeg ikke dummer mig? 

Mange tak! 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Beneficiary skal meget gerne være det firma du ønsker at overføre penge til - Det virker mere som om det er en privat person du har fået oplyst??

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

 

Beneficiary skal meget gerne være det firma du ønsker at overføre penge til - Det virker mere som om det er en privat person du har fået oplyst??

 

standard Kina - penge og alt kører uden om skat i masser af fald - via privat bank som modtager

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
standard Kina - penge og alt kører uden om skat i masser af fald - via privat bank som modtager

 

 Det har jeg så aldrig oplevet at skulle betale til andre end firmaets konto i Kina !  Ikke særligt smart i et land der prøver at bekæmpe korruption. 

Personligt ville aldrig tage den chance, da man så ikke har nogen dokumentation for at pengene er overført til firmaet. 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
 Det har jeg så aldrig oplevet at skulle betale til andre end firmaets konto i Kina !  Ikke særligt smart i et land der prøver at bekæmpe korruption. 
det er skam også noget de kæmper mod - men systemerne er ikke rigtigt indrettede til det - Det opbygges proff så der ikke er umiddelbar sammenhæng mellem firma og ejer konto - så sporing er vanskelig - men de fanger skam en god del, og er ikke søde ved dem de fanger. Det bruges ikke af de store proff firmaett i stort omfang - men af mindre - i kææææææmpe omfang

Ofte ledsages det af en fake faktura på alt for lavt beløb som følger med  - lidt ved siden af den korrekt der skal betales. Den bruger mange så lige til at fortolde, så spares der også lidt - men told kender finten i sagens natur

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså det skal siges, at det ikke er første gang jeg eller en bekendt betaler til Kina, og vores erfaring er, at banken selv meddeler, hvis pengene ikke er blevet overført korrekt. Så det plejer ikke være et problem, at trække pengene tilbage, og hvis der opstår problemer, plejer Alibaba (der hvor jeg har kontakt med sælgeren) at være gode til at håndtere sagen. 

Jeg vil bare gerne høre, om jeg skal skrive "Banken, Navn, og bank adresse" i det felt, som hedder beløbsmodtager eller "Til betaling af" 

Og hvordan skal det opstilles, så jeg undgår fejl? Nu spørger jeg ikke indtil sikkerheden. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LukasMendez:
hvis pengene ikke er blevet overført korrekt. Så det plejer ikke være et problem, at trække pengene tilbage, og hvis der opstår problemer,

Det er altså ikke rigtigt, hvis først pengene er overført til en forkert konto kan de ikke trækkes tilbage. hvis du ikke tror mig så spørg din bank!

Beløbtmotager er den person eller firma som skal modtage pegene.  

Bank navn/ adresse skal indtastes i rubrikken bankforbindelse.

Til betaling af: den skal jo ikke indstilles?   indtast f.eks faktura nr. / Proforma faktura eller dit ordre nr.  

Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har du selvfølgig ret i 😊
Nu tænkte jeg mere i forhold til, hvis jeg skrev forkert. 

Men det må jo så være en risiko jeg løber. 

Er der en bestemt rækkefølge det hele skal skrives i under beløbsmodtager? 

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør være opmærksom på aftalt overførselstype. 

Hvem betaler mellemliggende bank forbindelser? Du bør nok markere at du betaler alle bank gebyrer, da modtager ikke kan kontrollere mellemliggende bank forbindelser og det kan blive så dyrt for modtager at du risikerer at de ikke vil eller kan sende dine varer uden balance skal betales. Det betyder så at du har dobbelt op på bankgebyrer. 

 

http://www.mwcreation.net

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)