Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger personer med forstand på mobile applikationer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. May 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Håber der er nogle kloge hoveder inden for udvikling af mobile applikationer til iOS, Android og Windows, der kan hjælpe mig med følgende:

Findes der nogle programmer eller systemer, der kan overføre skriftligt materiale til en app, uden at dette skal gå igennem appudvikleren først? Og hvordan disse programmer/systemer fungerer?

Med venlig hilsen,

Karjo

Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 74
Fra  KXT Development Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karjo,

For at svare på dit spørgsmål, så er det muligt at overfører skriftligt materiale til en app, men dette kan typisk ikke ske medmindre, der kommer en opdatering til den pågældende app. Dog er det muligt at lave en app på en sådanne måde, at brugerne selv kan tilføje deres skriftlige materiale, her kræver det så enten at man uploader dette til en central server, som alle mobiler så henter det skriftelige materiale fra, eller også så lader man hver bruger selv bestemme hvilket skriftligt materiale der skal stå i deres egen app :)

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Karjo:
Findes der nogle programmer eller systemer, der kan overføre skriftligt materiale til en app, uden at dette skal gå igennem appudvikleren først?

Hvad mener du med skriftligt materiale ? Der er meget forskel på om vi taler om løsninger hvor du skriver direkte på PC/Web eller hvor du skanner/tager et billed af noget materiale du har fysisk.

Den korte svar, til begge scenarier er "ja" der findes løsninger.

Til den første type vil jeg mene at det er en helt fundamentel del af et anstændig design at tekster og indhold kan tilføjes til app'en uden at det skal rundt om udvikleren. 

Til den anden type skal du kigge efter det der hedder "OCR" - her er ABBYY en af de mere udbredte muligheder.

Men uanset hvilken type der er tale om, så skal din app være forberedt til det, og det er som sagt noget som udvikleren skal søger for. Når det først er gjort, så bør du selv kunne overføre det materiale du har behov for, indenfor rammerne af den løsning du har fået lavet.

//Morten

Tilmeldt 26. May 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Tak for svaret.
Det er i forhold til, hvis jeg betaler nogle til at lave en app for mig, og at jeg samtidig har nogle andre til at lave det skriftlige som skal ind på applikationen. Dem der laver det skriftlige, de skriver fra deres computer af, og de har deres skriftlige materiale evt. i et word dokument. Dette tekst som er i worddokumentet skal man kunne indsætte let et præcist et sted i appen, uden at programmøren skal blandes ind i det. Jeg vil blot høre om det kan lade sig gøre, hvad programmet hedder (om det overhovedet er et program, eller om det bare er standard at et appfirma kan gøre det) og evt. hvor meget det kommer til at koste, hvis appen skal opdateres tit med flere tusinde dokumenter fra flere tusinde forskellige mennesker.

Med venlig hilsen,
Karjo

Tilmeldt 26. May 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kevin,

Tak for svaret.
Det er i forhold til, hvis jeg betaler nogle til at lave appen for mig, og at jeg samtidig 
har nogle andre til at lave det skriftlige, som skal ind på applikationen for mig. Kan disse personer via den centrale server nemt opdatere det, som de allerede har lagt ind? Vi taler altså flere tusinde personer, som skal opdatere deres skriftlige materiale på siden flere tusinde gange. Kan disse personer f.eks. få et program til computeren, hvor de let og enkelt kan gå ind og opdatere det, de i forvejen har i appen? Og er det dét, den centrale server kan få til at lykkes?

Med venlig hilsen,
Karjo

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Karjo

Karjo:
Dette tekst som er i word dokumentet skal man kunne indsætte let et præcist et sted i appen, uden at programmøren skal blandes ind i det.

Jeg vil mene at dette er et helt naturligt krav til en app løsning, og dermed også et krav til udvikleren.

I langt de fleste løsninger som jeg i dag er indblandet i, sætter vi en server op som indeholder, blandt andet denne slags tekstelementer.

Du, eller dine tekstforfattere, kan så selv gå ind og ligge den tekst ind som du gerne vil have i app'en - jeg ville under ingen omstændigheder, hvis jeg var dig, accepterer at få overdraget en løsning, hverken til app, web eller lignende, hvor jeg ikke selv kunne vedligeholde sådanne tekster.

Når det så er sagt skal du nok forvente at dette interface måske er lidt "råt" til at starte med.

Nu kender jeg ikke hverken dit budget eller dit projekt, men normalt er det min anbefaling at du fokuserer dine ressourcer (kroner og tid) på at sikre dig at den del der vender ud mod dine kunder og brugere har en lækker og intuitiv brugergrænseflade.

De ting der laves til Backoffice er det jo kun dig og dine folk der skal arbejde med, så det skal virke, men det er ikke her du skal bruge dine penge.

Karjo:
Jeg vil blot høre om det kan lade sig gøre, hvad programmet hedder (om det overhovedet er et program, eller om det bare er standard at et appfirma kan gøre det) og evt. hvor meget det kommer til at koste, hvis appen skal opdateres tit med flere tusinde dokumenter fra flere tusinde forskellige mennesker.

Anderledes ser det selvfølgelig ud hvis dine brugere/kunder selv skal opdaterer app'en med de her tekster, så er denne funktion kundevendt, og så skal den side "lige i skabet". Der findes ikke et program eller produkt der gør dette sådan "out-of-the-box", men der findes en masse mere eller mindre standard løsninger som udvikleren kan benytte.

Men - "end-of-the-day" - så er det her noget du skal tage højde for når du laver aftalen med udvikleren, hvis det ikke er et krav du stiller får du det ikke med - så får du blot at vide efterfølgende at det koster ekstra.

//Morten

Tilmeldt 26. May 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Morten Hjorth Nielsen:
Du, eller dine tekstforfattere, kan så selv gå ind og ligge den tekst ind som du gerne vil have i app'en - jeg ville under ingen omstændigheder, hvis jeg var dig, accepterer at få overdraget en løsning, hverken til app, web eller lignende, hvor jeg ikke selv kunne vedligeholde sådanne tekster.

Vil mine tekstforfattere kunne gøre dette hjemmefra via deres computer? Og i så fald, hvordan fungerer dette, nu hvor jeg forventer, at det er flere tusinde tekstforfattere, der skal opdatere deres tekster flere tusinde gange? Disse tekstforfattere arbejder for mig, så de skal ikke forstås som kunder, men som nogen der leverer tekster til mig, hvorefter jeg sælger disse via min app. 

Morten Hjorth Nielsen:
De ting der laves til Backoffice er det jo kun dig og dine folk der skal arbejde med, så det skal virke, men det er ikke her du skal bruge dine penge.

Ja, præcis, men som du selv nævner, så skal det virke optimalt. Og det er den optimale løsning jeg leder efter, så jeg kan skære så meget ned på diverse omkostninger som muligt, så jeg derved kan koncentrere mine penge og tid på det der vender ud til mine brugere. Mit budget kommer til at ligge på omkring 200.000 kr., for alt der har med appen at gøre, hvis det kan hjælpe dig med at svare på, hvor meget sådanne "opdateringer" kommer til at koste. 

Morten Hjorth Nielsen:
Anderledes ser det selvfølgelig ud hvis dine brugere/kunder selv skal opdaterer app'en med de her tekster, så er denne funktion kundevendt, og så skal den side "lige i skabet". Der findes ikke et program eller produkt der gør dette sådan "out-of-the-box", men der findes en masse mere eller mindre standard løsninger som udvikleren kan benytte.

Igen, så arbejder disse tekstforfattere for mig, så de skal ikke forstås som kunder, men som nogen der leverer tekster til mig, hvorefter jeg sælger det via min app. Selve kunderne skal ikke indsætte nogle form for tekster, udover evt. kommentarer til forfatternes tekster (men dette er vist ovre i en anden boldgade).

Og tusinde tak for de hurtige og kompetente svar, og at du gider bruge tid på at hjælpe!

Med venlig hilsen,
Karjo

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Karjo:
Vil mine tekstforfattere kunne gøre dette hjemmefra via deres computer? Og i så fald, hvordan fungerer dette,

Ja det vil de kunne gøre (hvis det bliver lavet rigtigt) - den nemmeste løsning er nok her at de simpelthen logger på en hjemmeside og taster teksten ind.

Karjo:
Mit budget kommer til at ligge på omkring 200.000 kr., for alt der har med appen at gøre, hvis det kan hjælpe dig med at svare på, hvor meget sådanne "opdateringer" kommer til at koste. 

For 200.000 bør du kunne nå langt, og hvis du har mange tekstforfattere der skal levere tekst til din app, så ja, så skal der en ordentlig løsning til her. Hvordan den konkret bør strikkes sammen er svært at sige på baggrund af ovenstående, det kommer helt an på detaljerne i dit koncept.

Men regn med at du skal bruge en server med det der hedder et "CMS-system", disse er beregnet til at holde og strukturerer "indhold" bl.a. i forhold til tekst - hvis du kender Wordpress så er det sådan en CMS system (om end nok ikke det bedste valg her når du skal have en app oven på).

Derudover skal du enten have en "shop" løsning, alternativ kan du kigge på de muligheder der er for in-app-purchases i APP Store og Google play, det gør implementeringen noget nemmere, til gengæld tager de så 30 % af salget.

Kigger du derimod på en WebShop løsning som Magento (og ja det er nok ikke lige det du tænker) så kan man faktisk forholdsvist simpelt bygge en APP ovenpå den underliggende shop. Der findes også en løsning til håndtering af Digitalt indhold der, så måske kunne det være et godt fit.

Anyway - held og lykke med projektet - og du siger bare til hvis jeg skal hjælpe med noget

//Morten

Tilmeldt 26. May 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har sendt dig en privat besked, Morten, hvor jeg også har spurgt om de sidste ting i forhold til dit sidste svar.

Med venlig hilsen,
Karjo

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)