Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Patent ansøgningen er afsendt... hvad så nu.?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 16. Jul 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skrevet lidt om mine ideer herinde før.
Under et andet navn..(fordi de ikke kan nulstille mit gamle password.)....
( http://www.amino.dk/forums/t/255084.aspx?PageIndex=1)

Nu har jeg ansøgt om et patent på en ny type vertikal vindmølle.
I stedet for at sidde og kigge på min mail og vente på svare, som måske først kommer 6-8 måneder ude i fremtiden...

Så tænker jeg hvordan kan jeg kommer videre med min ide, og gøre den til virkelighed.?

Det jeg mangler er en full-size prototype, og det koster ca 50-60.000 kr.
Jeg har en mini dummy, som jeg har brugt til at teste mine forskellige ideer på.
Jeg har brugt 4-5 måneder til at søge nettet og Espacenet, for ideer som ligner, men da jeg ikke fandt dem, så sendte jeg min ansøgning afsted.

Er det en investor eller en business manager som jeg skal søge efter.?
Jeg er ret tabt, når det kommer til at kører et firma, da jeg kun har arbejdet som fodfolk....
Jeg har også i dag oprettede min ide på IP-Marked, som en foreslog herinde.

Det optimal for mig ville være at finde nogle som kunne lave reklame for, producere og sælge den, og jeg sidder bare og får licensen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperS2:
Jeg har brugt 4-5 måneder til at søge nettet og Espacenet

Du kan altså ikke bare lave en patent nyhedsundersøgelse ved bare at Google lidt samt søge på Espacenet, det kræver en langt mere tilbundsgående undersøgelse af faglitteraturen. I øvrigt er der nogle krav der skal opfyldes som skal være opfyldt.

 

  1. Den skal være ny. Nyhedskravet er absolut og strengt. Det betyder, at opfindelsen eller et identisk produkt eller fremstillingsmetode ikke må have været solgt, fremvist eller demonstreret offentligt, før ansøgningen indleveres
     
  2. Den skal have opfindelseshøjde. Det betyder, at det ikke må være åbenlyst for en fagmand fra det pågældende tekniske felt, ud fra den kendte teknik samt opfindelsens problemstilling at fremkomme med samme løsning
     
  3. Den skal være industrielt anvendelig. Det betyder, at opfindelsen skal kunne udmøntes i tekniske løsninger, der skal kunne fremstilles og eventuelt sælges

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det var mig, så ville jeg bruge tiden på at bygge en 3d-model, som kunne analyseres og optimeres for flow og effekt. Det ville enten kunne bruges i dit måske kommende salgsmateriale og/eller i udvikling af din idé.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Horsens
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det hele den vertikale vindmølle du har søgt patent på eller et specielt nyt princip til at optimere udnyttelsen af vinden?

Der findes et hav af vertikalle vindmølle projekter i verden.

Hvis det er et princip til udnyttelse af vind har du så undersøgt om lignende principper allerede findes i f.eks. Den traditionelle vindbranche? Fly industrien? Bil industrien etc?

Mange af disse industriers patenter ligger meget tæt ofte da de arbejder inden for samme område send et objekt gennem vinden uden at foresage større tourbolens i forhold til hastigheden.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Så det vil nok være rigtigt smart at bruge pengene på at få lavet en Krænkelsesundersøgelse før smider penge ud til 3d modeller ...

Det er selvfølgelig rigtigt.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Blot for at komme med lide feedbak på din forespørgsel.

Har du sat dig ind i standarterne der gælder for vindindustrien?

Der er en del der skal opfyldes for du overhovedet får lov at installere en prototype.

Læs f.eks op på IEC 61400 / certificering herunder type certifikat / sikkerhed herunder maskin direktivet / lokal lovgivning hvor du regner med installation / overflade behandling / materiale valg / dokumentation / tilslutning til lysnet / finde egnet site til test / godkendelse til opsætning / tolkning af vinddata / måling af vindforhold på test site herunder evt installation af MET Mast for dokumentation af ydeevne etc...

Håber ovenstående giver anledning til et par gode aftener med læsning :)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 16. Jul 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

René M. Christensen:

Er det hele den vertikale vindmølle du har søgt patent på eller et specielt nyt princip til at optimere udnyttelsen af vinden?

Der findes et hav af vertikalle vindmølle projekter i verden.

Hvis det er et princip til udnyttelse af vind har du så undersøgt om lignende principper allerede findes i f.eks. Den traditionelle vindbranche? Fly industrien? Bil industrien etc?

Mange af disse industriers patenter ligger meget tæt ofte da de arbejder inden for samme område send et objekt gennem vinden uden at foresage større tourbolens i forhold til hastigheden.

Jeps, der er 700 grunde til at være en lille nervøse taber, som nøjes med at sidde og drømme.

Men jeg prøver det, om det så virker...

Og kunne folk så svare på om det, er en investor eller en business manager, som jeg skal finde.?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld Jesper men det virker altså lidt for amatøragtigt at du ikke har fået lavet en prof. nyhedsundersøgelse, eller fået hjælp til at en seriøs patentansøgning, der er nok en god grund til at patentfolk har en lang uddannelse bag sig. At lave et godt patent er altså ikke bare noget man kan gøre som amatør.

Jeg tvivler på at nogen investor vil tage dig seriøst når du ikke en gang har fået lavet en prof. nyhedsundersøgelse.

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg er ked af hvis du har opfattet mine indlæg for negative, det var på ingen måde intentionen. Blot en nærmere afdækning af dit foretagende for at kunne komme med bedre forslag.

Prøvede at forstå om du har søgt patent på en vertikal vindmølle eller på et nyt princip som design til denne?


Jeg er selv i vindbranchen og andet indlæg er noget af det vi roder med at få styr på for at få en prototype / serie produkt installeret. Så dette var blot til info så du ved hvilket arbejde der eventuelt ligger i det.

Min liste dækker traditionelle vindmøller (MW klassen), kan dog forestille mig 85% dækker vertikale vindmøller alt efter størrelse.

Så gå du endelig til den, og selv i tilfælde af patentet ikke går som planlagt har du måske stadig et konkurrenceværdigt produkt.

Se blot på traditionelle vindmøller, tårn, nacelle, nav og 3 vinger... De er stort set identiske i princippet, det er detaljerne der gør forskellen.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)