Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DIT bedste tip til opstart

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

 

Jeg er nu NÆSTEN klar til at lancere min virksomhed, efter megen planlægning og lær-selv kurser. Har efterhånden siddet blandt andet herinde i alle pauser og fritids-rum jeg har haft, udelukkende for at lære alle de ting, som jeg intet har vidst noget om.

 

Mange blogs, videoer og artikler senere, sidder jeg nu her, og tænker over hvor meget jeg har lært.

 

Mit spørgsmål til alle jer - til en nylig opstartet virksomhed (såvel som de mange andre der findes herinde)

 

Hvis du kunne give ét tip, som du finder det absolut bedste ift. opstart af virksomhed, hvad ville dette være?

Jeg føler selv, at jeg har fået mest ud af, at følge "marathon" tilgangen og ikke "sprinten". Kvalitet over kvantitet. Kig efter flere navne, sammenlign. Flere producenter, sammenlign. Intet tøj du ikke selv ville gå i skal på markedet. Ingen produkter du ikke selv finder værdi i, bør gå på markedet. Altså - gør det grundigt og godt.

 

Håber nogen af jer kan/vil komme med et par guldkorn jeg/vi kan tage med på vores vej.

 

God weekend :-)

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Ja, det bedste råd er "kom i gang !" - og derefter "Start småt !"

Freddenmr:
Jeg føler selv, at jeg har fået mest ud af, at følge "marathon" tilgangen og ikke "sprinten". Kvalitet over kvantitet.

Dit helt store problem her er at du ikke kan "tænke" dig til Kvalitet. Den eneste måde du kan få justeret din forretningsmodel på er på at "komme ud af huset".

Misforstå mig ikke, du skal selvfølgelig have en Forretningplan, du skal ikke bare kaste dig hovedløs ud i dit projekt. 

Men start nu, start småt, og lær undervejs og justér så dit koncept til.

//Morten

Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis.

 

Det jeg mente med det var, alt efter hvad du sigter efter virksomhedsmæssigt selvfølgelig, er at jeg er glad for, at jeg har brugt den tid har nu engang har, på at lære og finde ud af, i stedet for at forhaste de ting, som virkelig kunne have betydet noget i det lange løb.

 

Ja, "start småt" er også noget min konsulent prædiker hvert møde. I starten syntes jeg det var noget fis - hvorfor ikke bare gå all in - nu synes jeg det giver god mening (her kommer kvalitet > kvantitet fx ind, i min verden!)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skal give et enkelt råd, vil det nok være, at virkelig arbejde med din "secret sauce". Hvad er det der gør dig unik, hvorfor skulle kunder handle ved dig, og hvad er det du kan gøre bedre end andre - hvor skaber du værdi for kunden ift. konkurrenter. Det er uhyre vigtigt at have det klart defineret som en del af din strategi. Og jeg mener ikke lav pris og god kundeservice indgår i secret sauce (selvom mange nye iværksættere typisk satser her). 

Freddenmr:
Ja, "start småt" er også noget min konsulent prædiker hvert møde. I starten syntes jeg det var noget fis - hvorfor ikke bare gå all in - nu synes jeg det giver god mening (her kommer kvalitet > kvantitet fx ind, i min verden!)

Som nystartet er det en god ide at starte forsigtigt ud, primært fordi man har behov for at lære hvad der virker, og hvad der ikke virker. Afprøv, mål, juster, gentag - indtil man har fundet opskriften der virker.

Held og lykke!

Fra Østbirk
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 101
Fra  Monbjerg Pil og Print Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du kan læse nogle ting jeg har skrevet om at starte virksomhed

http://monbjergpil.dk/webshop30plus.html

Det var i en lidt anden sammenhæng, men jeg håber du kan bruge nogle af punkterne.

Hilsen

Lars

monbjergpil.dk Posca - Molotow - hobbymaterialer - Sten - Fossiler

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det bedste råd jeg fik var meget simpelt; Ikke vær bange for at lave fejl :-)

www.dinformue.dk

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Emma:
Det bedste råd jeg fik var meget simpelt; Ikke vær bange for at lave fejl :-)

Lige præcist - og faktisk kan man måske stramme den lidt mere - og sige "få fejlet hurtigst muligt", så kan du nå at lære af det, rette fejlen og prøve igen.

Og ja - det er måske at stramme den lidt Wink

//Morten

Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt læs, tak for det.

 

Gode tips. Jeg læser selv meget om opstartsforløb, da jeg finder dem inspirerende, og god info. :-)

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Har nogle goder steder at henvise til vedr. Om at læse om iværksættere??
Ud over dette glimrende forum

Mvh
Nuser43

Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes personligt at det er sjovt både at se og læse om dem. Har blandt andet Mit Utrolige Liv af Arnold Schwarzenegger, men det er også meget trænings- og politiskpræget. Men meget inspirerende bog.

Derudover ved jeg at der findes en dokumentar om Bornholmeren (wuhu!) Johan Bülow, lakridskongen, den skulle være rigtig god.

Ellers findes der en hel del bøger om opstart/deres liv/erfaring/tips, så det er bare at Google eller søge på diverse bogsider - fx Saxo.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)