Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Papegøje plader

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Kjellerup
Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ny i det med at være selvstændig

Jeg har en momsfri bil som er registreret som blandet erhverv og privat..

Hvordan holder jeg styr på hvad jeg kan trække fra, med kørebog? Og hvad så med reservedele og service og sådan, hvordan trækker jeg det fra?

Mvh Nicolai

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Helsingør
Tilmeldt 18. Nov 15
Indlæg ialt: 3
Fra  Advice Accounting Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Rebecca Svane Jacobi:
- Bilen er momsfri står der tydeligt. Det går jeg ud fra betyder, at det er en bil købt uden moms - og så kan man ikke række moms fra drifen under nogen omstændigheder - eller er det klart - at hvis der med momsfri betyder - at der ER betalt moms privat og den ikke er trukket fra så har du helt ret

Jeg mener - at måden en privat kan ha en papegøjepladebil uden moms er - at den er købt af momsreg.firma med moms - men efter 5 år (år 6 ) må denne sælges momsfrit videre. Er den således købt uden moms, så må der ikke trækkes moms fra drift under nogen omstændigheder

Om det er det som er momsfri ved jeg ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Overskriften siger "Papegøjeplader".

At bilen er momsfri, betyder netop, at bilen ikke 100% erhvervsmæssig, hvorfor der ikke fratrukket købsmoms ved anskaffelsen.

Papegøjeplader betinger, at der køres privat i varevognen og dermed bl.a. betales privatbeyttelsesafgift.

Hvis trådstarter er momsregistreret og har en omsætning på mere end kr. 50.000 pr. 12 måneder, så kan moms fratrækkes på varevognens driftsomkotninger samtidig med, at der kan udbetales kørselsgodtgørelse for de erhvervsmæssige kilometre.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
At bilen er momsfri, betyder netop, at bilen ikke 100% erhvervsmæssig, hvorfor der ikke fratrukket købsmoms ved anskaffelsen.
helt enig hvis der er betalt - men ikke fratrukket købsmoms ved købet

Hvad siger du om den anden mulighed som jeg kender et par tilfælde med. En papegøjeplade bil ejet og brugt af momsregistrere kan efter 5 år (6 året) sælges til private eller ejer UDEN moms (20% ned per år) og hvis det er en sådan bil, så er der jo ikke betalt moms ved købet - som vel også kunne være - momsfri. eller kan den slet ikke - selv som 6 år gammelt aktiv - købes ud af et selskab ved lukning uden moms - eller videresælges??

(jeg mener at kende en der har købt en papegøjeplade ud på den måde - men kan huske galt - elllers

Helt enig - som også i mit original svar - hvis der er betalt moms ved købet - kan man fratrække moms af al drift ved mere end 50.000 kr oms 12 mdr + få statens takst.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Papegøjeplader betinger, at der køres privat i varevognen og dermed bl.a. betales privatbeyttelsesafgift.

Hvis trådstarter er momsregistreret og har en omsætning på mere end kr. 50.000 pr. 12 måneder, så kan moms fratrækkes på varevognens driftsomkotninger samtidig med, at der kan udbetales kørselsgodtgørelse for de erhvervsmæssige kilometre.

Vi er vel enige om at bilen er ejet af virksomheden? (ellers ville du jo ikke have skrevet at der skulle betales privatbenyttelsesafgift)

Udbetaling af skattefri kørselsgodtgørelse betinger at kørslen foregår i egen bil! Man skal vel vælge enten eller?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Vi er vel enige om at bilen er ejet af virksomheden? (ellers ville du jo ikke have skrevet at der skulle betales privatbenyttelsesafgift)
jo det sker jo for en privatkøbt papegøje som registreres til blandet brug (misundelesesafgift/privat benyttelsesafgift - ikke som skat af fri bil)

- eneste lille ? er om momsfri betyder, den er købt privat som over 5 år gammel uden moms af f.eks eget firma - og det er det som menes med momsfri for så kan driftmoms ikke fratrækkes - ellers kan den. 

Hvis den er købt privat med moms - og der betales privat benyttelses afgift - og der omsættes over 50 t/12 mdr - så er der både fradrag for al driftsmoms + statens takst efter kørebog

http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/papegojeplader.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

- eneste lille ? er om momsfri betyder, den er købt privat som over 5 år gammel uden moms af f.eks eget firma - og det er det som menes med momsfri for så kan driftmoms ikke fratrækkes - ellers kan den. 

Jo, moms af drift er der fradrag for iflg. momsloven § 41, stk. 4-5. Selvom der ikke er ret til fradrag for købsmoms af selve anskaffelsen efter momslovens 41, stk. 1.

Man skal bare huske som Tonny også skriver, at det er ikke nok at være momsregistreret ens omsætning skal rent faktisk være over de 50.000 kr.

Cookie - John Hannover:

 + statens takst efter kørebog

Det er her jeg står af, hvem skal have den kørselsgodtgørelse?

Det kan jo ikke være indehaveren, han ejer jo ikke bilen.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)