Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster denne app?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Nov 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 03:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvad ville det ca. koste at få udviklet en app som har samme features og look som Trendsales' app? Både til Android og iOS.

App'en skal ligeledes have:

- Profilsystem/kundedatabase med brugerlogin til selve app'en.

- Mulighed for at brugeren kan betale med kreditkort og MobilePay

- "Forhandlerdel" hvorved at det er butikken der opretter en annonce som kan købes på "markedet" af brugeren (lidt ala Trendsales, blot mulighed for køb). Ved et køb vil brugeren få "købet" ind på sin personlige profil.

- Købet skal være deleligt, sådan så købet kan sendes til venner, familie osv. som også har app'en installeret med profil. Ved at sende et køb, via mobilnummer, vil modtageren få købet ind på sin egen personlige profil. Købet er baseret på en stregkode eller anden cifferkode, som butikken kan scanne eller verificere.

Ovenstående er muligvis ikke konkretiseret nok, og i så fald går mit spørgsmål blot på: Hvad koster Trendsales' app at udvikle? Både til Android og iOS.

Tak for svarene.

Mvh.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 07:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Et umiddelbart skøn ville nok være mellem 100k og 200k.
Du skal også huske at der skal laves en backend at hente og opbevare dataene hos. Og du skal også have lavet et design til app'en.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Dan Storm:
Et umiddelbart skøn ville nok være mellem 100k og 200k.

Prisen afhænger også meget af dit eget approach og valget af teknologi.

Hvis du går native, dvs laver én app til IOS og en anden til Android, så ligger du nok tættere på de 200k end de 100k.

Du kan også vælge at starte med en "hybrid" app - her kan du udvikle app'en én gang og så i princippet generer en udgave til IOS og Android. Du kan i dag sagtens lave fine app's med de hybride frameworks som Phonegap og Xamarin - men helt så "skarpe" som native bliver de ikke. 

Hvis du vælger et Hybrid approach ligger vi nok tættere på de 100K end på de 200K.

Herudover skal du også overveje dit "Approach" - dvs hvordan du griber projektet an på den måde at du går ned i dit "studér-kammer" og tænker den endelige løsning helt igennem fra A-Z, og laver en detaljeret spec. indeholdende alle features, som du som beder en udvikler kode - så ryger prisen op igen. Primært fordi at du vil måtte erkende, når du frigiver din app, at det ikke var det hele der var en lige god idé, hvorfor du så skal forfra igen på dele af det.

Du kan også vælge et "Lean" approach hvor du først får kodet en MVP (den mindste løsning der giver mening), som du så tester på markedet og får noget feedback på, herefter koder du så lidt mere får feedback osv. Her vil du nok kunne holde version 1 på 50K, men du skal budgetterer med en version 2 og en version 3 også før du er i mål.

Håber det hjalp lidt, og du skal være velkommen til at give mig et kald hvis du vil diskuterer dette nærmere

//Morten

Tilmeldt 29. Mar 15
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Hvis du sender mig en e-mail på m@nsted.dk, så kan jeg komme med et konkret bud til dig.

Jeg har lavet apps siden 2009, og du kan kigge på mit portfolio her: moonsted.com

Glæder mig til at høre fra dig!

//Mathias

Tilmeldt 20. Nov 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres svar.

Uden at jeg har nogen som helst viden om prisen på udvikling af en app, så havde jeg selv gættet på 500.000-1.000.000 DKK - men rart at vide det trodsalt ligger under det.

Nu kommer der så lige et bonusspørgsmål som jeg også håber i kan hjælpe mig med:

I hvilket omfang er det muligt at få sat en app i direkte forbindelse med en butiks kassesystem/POS-system?

Nu er jeg ikke så teknisk dygtig på området, men ville det være muligt at få en app til at kommunikere med et POS-system, sådan så kommunikationsvejen går fra en butiks kassesystem -> App'ens server (backend?) -> Selve app'en ?

I så fald at dette er muligt, hvordan vil det så være muligt at sætte et POS system op til at kommunikere direkte med en app? Vil det kræve at man udvikler en applikation til selve POS-systemet før det vil være i stand til at kommunikere med selve app'en eller app'ens server?

Det er muligvis lidt kringlet formuleret, men håber Jer kyndige forstår spørgsmålet.

På forhånd mange tak.

Mvh.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Canadian:

I hvilket omfang er det muligt at få sat en app i direkte forbindelse med en butiks kassesystem/POS-system?

Nu er jeg ikke så teknisk dygtig på området, men ville det være muligt at få en app til at kommunikere med et POS-system, sådan så kommunikationsvejen går fra en butiks kassesystem -> App'ens server (backend?) -> Selve app'en ?

I så fald at dette er muligt, hvordan vil det så være muligt at sætte et POS system op til at kommunikere direkte med en app? Vil det kræve at man udvikler en applikation til selve POS-systemet før det vil være i stand til at kommunikere med selve app'en eller app'ens server?

Jamen det er da så absolut muligt, jeg plejer at sige at vi kan kode alt med undtagelse af kvindelig intuitionWink - men hvordan opsættet laves smartest hænger jo sammen med hvilket POS system du vælger - kig her efter et der har et "API" - Som tommelfingerregel kan du regne med at nu "størrer" POS system jo bedre API, og nu lettere er det at integrerer.

//Morten

Tilmeldt 20. Nov 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen for dit svar Morten!

Nu ved jeg ikke hvor mange forskellige POS-systemer der benyttes i Danmark. Men hvis der tages udgangspunkt i de større danske detailkæder og varehuser - altså alt lige fra Matas, Imerco, Jysk, Ikea, Magasin osv. Jeg går ud fra at de alle benytter hver deres POS-system og alle har et API?

I så fald at de gør og har det, vil det så ikke være muligt at udforme en POS applikations "skabelon" som de forskellige butikkers POS-udbyder selv kan implementere i deres eget system, så der ikke skal udformes individuelle POS-applikationer til hver enkel butik/kædes POS-system?

Mit spørgsmål går måske mere på, om der findes en universel måde at udforme en POS-applikation på, sådan så alle forskellige POS-systemer kan gøre brug af den samme applikation uden at den skal udformes specifikt til hver enkelt system?

På forhånd tak for dit svar igen. Du må sige til når jeg har opbrugt mine 2 første timers gratis rådgivning og konsultering hos dig ;)

Mvh.

Christian

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender jeg tilfældigvis en af dem som sad på deres iOS projekt.

Selve iOS app'en havde et budget mellem 3-5 millioner kroner. Dette var eksl. Android.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Canadian:
Mit spørgsmål går måske mere på, om der findes en universel måde at udforme en POS-applikation på, sådan så alle forskellige POS-systemer kan gøre brug af den samme applikation uden at den skal udformes specifikt til hver enkelt system?

Der findes en standard "UnifiedPOS" - https://en.wikipedia.org/wiki/UnifiedPOS, hvor udbredt den er, dvs hvor mange systemer der er i dag, og hvad "status" er på denne standard ved jeg ikke - er du meget heldig kan du nøjes med at forholde dig til denne, men sandsynligvis er det ikke så simpelt, men det kan jo undersøges.

Du bør tage et kig på et par at de større spillere i DK indenfor POS systemer - det kan være der er andre her der kan byde ind med hvem de er, og så kigge på hvordan du vil kunne integrerer med dem - det vil selvfølgelig nok være en god idé hvis din løsning holdt sig til en eller anden standard(vil nok gøre salgsarbejdet lettere) - men hvis du kan integrerer med et par af de store spillere inden for det område du er på vej ind på, så har du ihvertfald et godt sted at starte.

Canadian:
På forhånd tak for dit svar igen. Du må sige til når jeg har opbrugt mine 2 første timers gratis rådgivning og konsultering hos dig ;)

No problem - du kan bare smide en email adresse og et CVR nummer her så sender jeg dig en regning Wink

//Morten

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Holdgaard:

Nu kender jeg tilfældigvis en af dem som sad på deres iOS projekt.

Selve iOS app'en havde et budget mellem 3-5 millioner kroner. Dette var eksl. Android.

Joh og du kan sagtens bruge 10 millioner på en IOS app hvis det er det du gerne vil - det er bare meget sjældent en farbar vej for iværksættere.
Mange af de større spillere kører jo med et helt anderledes og meget større setup, her snakker f.eks om google der testede 41 varianter af farven blå på et tidspunkt, eller større firmaer der starter med at sammensætte et større projekt team med projektledere, grafikkere, projekt kick-of på Nyborg strand osv osv, i den slags setup løber omkostningerne hurtigt meget stærkt - Men det er ikke den slags setup du skal sammenligne dig med som iværksætter, det giver slet ingen mening.
//Morten
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)