Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejer vil tage penge for parkering

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Aarhusianer:

Der står under særlige vilkår i lejekontrakten:

"Der er parkering foran lejligheden for indregistrerede personbiler, der bruges jævnligt. Parkering kan ske i den udstrækning der er plads." 

Hvordan skal det betyde mht. betaling?

Nu kender jeg ikke din ejendom i forhold til placering m.v. af selve parkeringspladserne, så med forbehold for at begrebet "foran lejligheden" ikke dækker den parkeringsplads som udlejer vil opkræve betaling for. 

Udgangspunktet er altid lejekontrakten, da den beskriver aftalen i har lavet. Og med den formulering du refererer til, vil (efter min opfattelse) retten til parkering være en del af aftalen. Derfor kan der ikke opkræves yderligere/særskilt leje for brug af parkeringspladsen!

Jeg ville henvise udlejer til lejekontrakten, det afsnit du refererer til, og sige at iflg. lejekontrakten/aftalen i har indgået er retten til parkering en del af aftalen og han derfor ikke har ret til yderligere leje.

Tilmeldt 20. Nov 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Jesper Smile Jeg vil gøre som du siger, tage kontakt til udlejeren og henvise til lejekontrakten. 

Jeg har ringet til Aarhus retshjælp idag, de har ikke telefontid idag, så derfor vil jeg lige tage kontakt til dem først, inden jeg sender en email til min udlejer.

Det er korrekt, at der er gratis retshjælp i Aarhus uanset indtægtsforhold.

Når jeg har fået styr på det hele, skriver jeg herinde hvordan sagen er endt.

Kære aminoer. Tak for hjælpen og ha en dejlig weekend Smile 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Udlejer ejer gården og råder derfor frit over den.

Leje af p-pladser kan opsiges med 1 måneds varsel (analogi af erhvervslejelovens § 64 for garager), medmindre retten til p-pladsen helt konkret står nævnt i selve lejekontrakten (for så kan den kun opsiges, hvis lejligheden kan opsiges). De som ikke vil betale for at parkere i gården kan derfor forvente at få besked om, at de ikke længere må parkere i gården eller få p-bøder, hvis de alligevel gør det.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser altså også den passus som om at der er fri parkering FORAN lejligheden, hvis der er plads.

I modsætning til "i gården" som typisk er bagved lejligheden, men nu ved vi ikke hvordan ejendommen ser ud ... ligger den p-plads der strides om foran lejligheden?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)