Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp.. Hvad fanden gør jeg?Gammelt boliglån personligt

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jul 15
Indlæg ialt: 10
Fra  www.nemshoppen.dk Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har forsøgt mange steder, så nu tænkte jeg at jeg vil prøve hos de flinke amino folk..

Det er lidt off-topic og mere personligt, men tænker at der sidder nogle kloge hoveder herinde som eventuelt kan belyse.

Jeg søger hjælp til hvordan jeg skal håndtere et gammelt boliglån og hvordan jeg skal blive gældfri inden jeg går på pension.

Situationen er således, lånet har en rente på 10,50% og har haft op til flere møder med banken med henblik på at få sænket renten. Desværre bliver det altid et nej.

Lånet stammer fra et gammelt hus salg og der er solidarisk hæftelse. Pt. er det et evigheds lån, da den ene part ikke kan betale sin del af gælden hænger jeg nu ligeledes på den.

Jeg har få valgmuligheder. Jeg kan vælge at betale knap 4.000 i måneden, resten af mit liv uden at komme i mål. Hvis jeg valgte at betale 8000 ville jeg være færdig indenfor 10 års tid, men det er både urealistisk og ikke muligt.

Hvis jeg går i fodgedretten vil der blot komme ekstra omkostninger på lånet.

Jeg har forsøgt at få lånet dækket til anden side, for således at få en lavere rente, men grundet solidarisk hæftelse, kun en part til betaling, samt nul sikkerhed, er det ikke en mulighed.

Jeg har også forsøgt at få fjernet renteomkostningerne, ligeledes ikke lykkedes.

Den seneste mulighed jeg er blevet anbefalet af banken er at finde en privat investor som vil indfri gælden med gældsbrev i mod tilbagebetaling af gældens fulde beløb over 7 år som svarer til den nuværende rate uden renter.

Jeg aner ikke hvilken retning jeg skal gå, har både talt med advokat, retshjælp og flere banker uden at finde en løsning. Så nu prøver jeg her.

Hvad burde jeg gøre?

På forhånd tak.


Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej prøv at kontakte Jens Haar fra firmaet Advisement. han vil med sikkerhed kunne finde et mere fornuftigt banklån til dig.

Hilsen ravn

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)