Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er man stillet hvis et Cloud baseret Regnskabsfirma går konkurs ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Bagsværd
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og overvejer hvilket cloud baseret regnskabssystem jeg skal anbefale mine kunder. For de fleste må det være vigtigt at systemet findes på markedet mange år fremover. Jeg kan se at mange af firmaerne bag disse systemer er forholdsvis nystartede og hviler på et forholdsvist tyndt finansielt grundlag (incl. Dinero).

Mange af systemerne "sælges" utroligt billigt og de fleste har også gratis versioner. For at sådanne udbyder kan overleve kræver det vel at de når en hvis volume af betalende kunder - og jeg er ikke I tvivl om at nogle ikke vil overleve. Men hvordan er man så stillet hvis sådan en systemudbyder går konkurs og ingen af konkurrenterne vil overtage og drive systemet videre?  Bliver forbindelsen så cuttet - så man ikke kan udskrive eller se sine gamle konti, posteringer og regnskaber?     

Håber der er nogle som kan befrolige mig lidt!

Hilsen

Thom

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 12. Nov 07
Indlæg ialt: 476
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige som et traditionelt regnskabsprogram tager man vel daglig back up, så du også har det på f.eks. dropbox og på en harddisk derhjemme. Så er du ret godt stillet hvis din leverandør går ned. 

Fra Bagsværd
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacobfrom

Så vidt jeg kan se så tager du kun backup af dine bilag. Dinero skriver som følger:

Få automatisk overført alle dine uploadede filer og salgsfakturaer i Dinero til din Dropbox konto. Så har du altid selv en kopi liggende og du kan også dele mappen fra Dropbox med din revisor. Filerne bliver overført hver nat.

Så vidt jeg kan se tager du ikke back-up af selve regnskabs programmet som kan udskrive dinne konti - regnskabsrapporter m.v..  Hvis jeg kunne tage back-up af selve regnskabsprogrammet og overføre det til  min egen computer - så var der vel ingen grund til at betale for at bruge programmet hver måned ?

Mit spørgsmål går ikke alene på Dinero - men også på andre programmer hvor fremtiden måske kan være lidt usikker.

 

 

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thom

Det er et meget relevant spørgsmål du kommer med.
For det første løber Dinero økonomisk rundt nu og til næste år laver vi et fornuftigt overskud.
Vi omsætter i år ca. 10 millioner kr. og det får vi ind bare ved gentegningerne, så alt ser rigtig fint ud for os.

Men du har ret, flere af de andre spillere kører med underskud og vil med en vis sandsynlighed bukke under...

I forhold til Dinero, kan man, som det er nævnt, automatisk få en backup af alle bilag hver nat via Dropbox.
Posteringslisten må man manuelt hente med mellemrum for at sikre sig.

Så man kan relativt let sikre sine data hos os.

Jeg håber det gav svar på det du spurgte om.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 7. Jun 06
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Men du har ret, flere af de andre spillere kører med underskud og vil med en vis sandsynlighed bukke under...

Er der nogen der kan nævne nogle af disse "andre spillere"? Kunne da være meget rart at vide om ens egen udbyder er i farezonen.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det vil ikke være fair at skyde på nogen bestemt, men check www.proff.dk 

De bedste hilsner

Martin

Fra Bagsværd
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin,

Godt at høre det går godt for jer.  Til et forholdsvis mindre nystartet firma - hvor "bogholderen" ikke har den store regnskabsmæssige erfarring - vil jeg klart anbefale at bruge Dinero; men til et mere omfattende bogholderi vil mine anbefalinger falde på nogle andre systemer.

Men tilbage til "konkurs risikoen" - som det hele drejede sig om.

Lad os forestiller os at Dinero går konkurs om 5 år . Så vil alle jeres medarbejdere stoppe med at arbejde og kuratoren vil sandsynligvis slukke for serveren hvor selve regnskabs programmet ligger på. Så kan vi, såfremt vi har taget backup af vores uploadede købsbilag og fakturaer hente bilagene ned fra Dropbox - men vi har så vidt jeg kan se ikke noget program at læse bilagene ind i ?. Vi skal så mere eller mindre til at rekonstruere 5 års posteringer/regnskaber i et nyt system, excel eller lignende.

Så vidt jeg kan se kan det godt blive et krævende job at rekonstruere 5 års bilag/data  fra Dropbox til et nyt system - så man kan udskrive gamle kontospecifikationer kontoudtog / momsrapporter m.v. igen - eller er der noget jeg har misforstået ? 

Nu tror og håber jeg ikke på det går såsan for Dinero - fordi du jo udviser så meget dynamik, at du nok skal skaffe de kunder der skal til for at overleve og få en god fremtidig forretning ud af Dinero.

Med venlig hilsern

Thom

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan hente ikke bare bilagene - men jo bogføringen som CVS som jeg forstår det - Der skal vi så ha et andet program som indrettes med kontoplan og numre som Dinero - kunne f.eks. let laves i Summa enterprice - og så kunne CVS filen indlæse - om jeg forstår det ret - bogføringen i CVS bilag for bilag - konto for konto ret let

Jeg skulle hjælpe en Dinero bruger med en fejl, og han indlæste en CVS fil, og jeg kunne åbne den i excel - postering for postering for hver konto og dato - og sortere i den, som jeg skulle for at finde fejlen

Generelt skal man givet dog tænke over, at programmet jo kan forsvinde ved konkurs - så alt skal indløses i nyt opsat program der svarer til vor CVS kopi

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget "pivet" når det gælder brug af "små" løsninger til forretnings kritiske ting.

Hvis du har dit regnskab i en Cloud Baseret løsning og de går konkurs, så har du en udfordring, det kan man selvfølgelig imødegå med lidt "rettidigt omhu" men det er jo altid en ekstra omkostning både i tid og penge, og den slags har det jo med ske, når man hverken har for megen tid eller for mange Penge. Wink

Større firmaer, og firmaer der i en periode har kørt med overskud kan gå konkurs, men du kan som regel minimerer din risiko ved at anvende en af de større løsninger. De har ofte en større overlevelses chance, og hvis de går ned vil du ikke være alene om at skulle finde en løsning på problemet.

//Morten

Fra Bagsværd
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John Hannover

Tak for dit svar som løser sagen for Dinero.  Med en CVS fil kan man læse ind ind i alle andre systemer og så kan man få reddet sit bogholderi. Mange små iværksætte vil dog nok have brug for ekstern hjælp når de måske skal til at indlæse 5 års data via CSV filer til et ny system.

I Dinero er man så heldig at ens back-up data og bilag ligger hos en stor ekstern cloud løsning  (Dropbox) som man selv har adgang til.  Flere andre systemer skiver blot at du ikke selv skal sørge for back-up - for det er noget de også sørger for - og så vil det nok ikke være så let at få fat i gamle data efter en evt. konkurs.

Hilsen

 

Thom

 

 

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)