Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Motivationen til at få "sure" ting gjort - hvad gør I??

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino

Dette opslag handler, som overskriften også viser, om det, at finde motivationen frem. 

Hvordan håndterer I opgaver, forbundet med jeres virksomheder, som I måske ikke lige umiddelbart gider at lave, selvom det reelt set er ret vigtigt? 

Jeg kan personligt vågne op kl. 8 og vide, at jeg skal igang med noget arbejde som virkelig hænger mig ud af halsen, men som jeg samtidig ved at jeg SKAL lave, før jeg kan komme videre i programmet. 

Jeg er mester til overspringshandlinger, hvilket resulterer i ligegyldige ærinder i min mailboks, på Iværksætterforummer, på YouTube osv. osv. 
Derudover bruger jeg også tiden på at tænke alle de ting igennem, jeg skal have nået, men som jeg jo ikke kan få gjort eller påbegyndt, fordi jeg bliver ved med at udskyde de der ting, jeg ikke gider at lave. 

Det er virkelig et problem for mig, da jeg egentlig brænder for mine projekter og ikke kan forstå, hvorfor jeg ikke bare kan have den der "nu-får-jeg-det-sgu-bare-overstået"-mentalitet. 

Hvordan kommer I selv videre, hvis I oplever dette i jeres hverdag? 
Bruger I forskellige værktøjer eller kender til metoder? 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender problematikken alt for godt - specielt slemt for et års tid siden da jeg lige var blevet far og det var meget sjovere at lave alt det der ikke var vigtigt.

For mig handler det om en rutine, og det kan være mange ting; 

1) I gamle dage (for 2 år siden) der handlede det meget om at jeg havde præcist 30 min fra uret ringet første gang til at jeg skulle være klar til at være produktiv. Og så brugte jeg meget æggeurs-modellen, ved at man fx beslutter - jeg burde kunne gøre opgave x på 25 min, og så sætter iPhone på 22 min og så er det ligesom et kapløb med tiden. 

2) Nu efter mit liv har ændret sig en del, ved at jeg skal aflevere junior i vuggestue om morgenen - så har det ændret sig lidt - men jeg har en alarm på iPhonen der påminder mig om at jeg skal igang med "produktiv tid" - og på den måde holder jeg min disciplin.

Derudover sørger jeg for at holde regelmæssige pauser, hvor jeg fx nok holder 5-10 min pause pr time 

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jannik. 

Fedt at høre fra dig igen :-)
Der er sket en del siden sidst, så det kunne være ret interessant at snakkes ved.. 

Det med rutinen lyder super. Det er jeg nemlig ikke så god til, så jeg bør måske lave en kalender hvor jeg ved, hvornår jeg skal gøre hvad og hvornår jeg må holde pause. Du har helt sikkert ret i, at det gør det nemmere. 

Lige nu er det ekstra svært at komme igang, da jeg stadig sidder hjemme ved skrivebordet. 
Om en uges tid rykker jeg ind i et kontorfælleskab, så det kan være, at det kommer til at hjælpe på tingene.
Jeg kommer dog til at sidde hjemme en del dage, så derfor kunne det også være fedt at få min rutine i hus herhjemme.  

Tak for svar. 

Vh 

Tilmeldt 29. Jan 15
Indlæg ialt: 38
Fra  Reverence Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender godt til dette "fænomen" - for mig indebærer det blandt andet også rengøring ved siden af, for eksempel. :-(

 

Få dig nogen post-it's og skriv dagens mål ned. Det frigiver endorfiner når du "opnår" noget, selv hvis det bare er en støvsugning. Det er en lækker følelse når du får lov til at strege noget, især når det er de forbandede møg-opgaver. Sæt dem top prioritet, så du kan hygge og nyde resten af opgaverne.

 

Dagen i dag er blandt andet for mig:

Støvsugning

Hundeluftning

Budgettering

Træning (kombineret med andre ærinder)

Post forsendelse til leverandør (kombineret med træning og gaveindkøb)

Gaveindkøb (=//=)

Hjemmeside research

 

 

Det gør det hele en del sjovere og du føler du opnår noget, selvom det kun er en (veltrængt) støvsugning.

Det giver også en vis ro, når du ved du kan nå det hele.

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey!

God idé med det, at skrive dagens mål ned. 
Jeg er åben for at prøve flere metoder, så det kunne jeg forsøge mig med. 

Du har nemlig helt ret i at det giver en indre ro, når man har nået alt. 
Så slapper man ligesom også bedre af :-)

God fornøjelse med dine gøremål i dag - jeg må vist hellere igang med en plan!

De bedste hilsner, 
Anna Lykke

Tilmeldt 2. Nov 15
Indlæg ialt: 146
Fra  eRecept.dk Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Anna Lykke Oehlenschlæger:
Du har nemlig helt ret i at det giver en indre ro, når man har nået alt. 
Så slapper man ligesom også bedre af :-)

Personligt har jeg det sådan at man aldrig når ALT i løbet af sådan en dag. Der vil altid dukke ting op, eller være ting man lige mener man kunne gøre lidt mere ved. Med andre ord, man bliver aldrig færdig:-)

Så for mig handler det om at acceptere at man når det man når. På den måde kan jeg få ro. Jeg er dog sikker på at metoden IKKE virker for alle.

Når det så er sagt er der også tider hvor jeg er nødt til at give mig selv et ekstra los bagi. Ellers når jeg ingenting:-)

e Recept Receptpligtig medicin på nettet. Godkendt af de danske sundhedsmyndigheder.

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt med på at man aldrig kan nå ALT. 

Hvis man har en masse opgaver og man på forhånd ved, det er urealistisk at nå det hele på én dag, så må man vel bare prioritere og så lave resten dagen efter. 
Jeg må hvert fald forsøge at lave en to-do liste og en kalender, jeg følger!

Tak for input :-)

De bedste hilsner, 
Anna Lykke

Fra 4200
Tilmeldt 13. Jun 13
Indlæg ialt: 137
Fra  Gittes Hjemmesider Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nærmest afhængig af to-do-lister. Jeg kan godt finde på at planlægge en hel uge ad gangen. Så sørger jeg for at fordele de kedelige opgaver, det kunne f.eks. være bogføring for min mand (snork!). Jeg sætter et bestemt og overskueligt tidsrum af til det f.eks. 1 time, til gengæld gør jeg det hver dag indtil jeg er færdig. Jeg sætter også altid noget sjovt/spændende/overkommeligt på listen, gerne først og sidst på listen. En rigtig pædagogsandwich Big Smile

Så vidt muligt planlægger jeg dog at starte dagen med at bruge 1-2 timer på noget jeg synes er sjovt, udviklende eller vigtigt for mig. Det gør jeg vel og mærke før jeg tjekker mail, facebook m.m., så jeg ikke bliver distraheret. Det er enormt tilfredsstillende, at få lavet noget der helt konkret, som rykker mig eller min virksomhed permanent. Jeg kan anbefale dette blogindlæg http://www.bro-blog.dk/?p=6813

Jeg oplever at især Facebook er ren tidsrøver. Derfor laver jeg regler til mig selv om, hvornår det skal tilgås og hvor længe. Det at man f.eks. kun har sat 10 minutter af til Facebook, gør at man kun kommenterer, læser osv. på det der er vigtigt.

For mig kunne et program til en hjemmearbejdsdag se således ud:

- Læse om PHP og MySQL (jeg vil gerne blive bedre) 2 timer (det kunne også være en kundeopgave)

- Tjekke mail og besvare dem, der kan besvares på under 5 minutter. Resten skrives på to-do-listen enten for samme dag eller næste dag

- Facebook 10 minutter

- Bogføring 1 time (øv øv, men om en time er det slut)

- Pause 15-30 minutter (væk fra skærmen og op stå)

- Løse opgaver for kunder

- evt. (Besvare lange mails)

- Skrive på blogindlæg eller sociale medier indtil poden skal hentes.

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 15
Indlæg ialt: 117
Fra  www.blackpiranha.dk Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte. 

Super fedt med dine input. 

Jeg er dog personligt super dårlig til at planlægge en hel uge frem f.eks., ofte fordi jeg egentlig heller ikke ved, hvad næste uge har at byde på. 
Jeg kan godt lide at tingene er lidt uforudselige (til en vis grænse), men ved, at jeg også bør have noget struktur og en rutine ind i min hverdag. 

Super god idé at lave et program til hjemmearbejdsdagen! Så kan jeg holde pause på fastlagte tidspunkter, begrænse min tid på Facebook og komme ind i en daglig rutine. Jeg tror måske bare jeg har undladt en rutine, fordi jeg er bange for ikke at kunne fastholdes i den. 

Jeg må prøve det af og tak for linket - jeg håber, at finde inspiration :-)

Bedste hilsner, 
Anna Lykke 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Få nogle andre til at lave disse opgaver. Arbejd sideløbende på outsourcing/systemer som kan håndtere de kedelige opgaver :).

Get shit done mentalitet kræver træning og gode teknikker. Bogen: Eat That Frog! af Brian Tracy er et godt sted at starte med, hvis du vide mere om måder du kan stoppe overspringshandlinger på, og hvordan du får lavet mere på mindre tid. Læs bogen - det tror jeg ville kunne hjælpe dig meget.

Her er der nogle noter fra bogen, som jeg lige havde på telefonen.

Syv step metoden:

1: Bestem hvad du vil (mål)
2: Skriv det ned
3: Sæt en deadline
4: Beskriv hvert step for at opnå målet
5: Organiser hvert step til en plan.
6: Tag action på planen med det samme
7: Gør noget hverdag så du kan komme tættere på målet

Arbejd altid på det vigtigste og start altid dagen med at arbejde på det vigtigste.

Stop med at tjekke mail, forum osv som det første når du står op. Så er der en mindre chance for at du laver overspringshandlinger i form af at tjekke mail osv resten af dagen.

Det er nemt lige at hive telefonen op af lommen for at tjekke facebook, mail, forum osv, men tiden går bare og det betyder mindre tid til opgaver der virkelig gør forskellen. Det er selvfølgelig ok en gang imellem med lidt youtube videoer osv - arbejde skal være sjovt men prøv at begrænse dig. Det kan være svært at udføre i praksis, men træn det så meget som muligt, så det til sidst bliver en vane.

Grunde til overspringshandlinger:

Forvirring omkring målene - Skriv mål ned, steps osv

Mangel på kompetencer/evner - Lær noget nyt så du kan udføre din opgave nemmere.

Træthed - Kig på kosten, motion, søvn

Opgaven virker uoverskuelig - Del opgaver op i mindre steps.

Mvh Thomas Bonderup - TB Coding.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)