Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Centrallager eller Decentralager??

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. Nov 15
Indlæg ialt: 8
Fra  T.I.M. Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Simpelt spørgsmål,

Hvis jeg har en virksomhed i DK og ønsker at placere et lager i Grækenland eksempelvis og det ikke er forbedre distancen til potentielle slutkunder; er det så et centrallager eller et decentrallager - eller noget helt tredje? 

Håber spørgsmålet og problematikken er tydelig

Venlig hilsen

Andreas

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

kommer an på om hvor man også har lagre. 

Tilmeldt 18. Nov 15
Indlæg ialt: 8
Fra  T.I.M. Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej erjegher

Der er ikke flere lagre og det kommer der heller ikke til at være. 

Er det så bare et fjernlager eller hvordan?

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke det hedder noget bestemt, men man kan godt kalde det hovedlageret, som jeg nok ville kalde det.

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Central lager er hvor kunden bliver forsynet fra hvis du kun har en lager - de central hvis du har flere lager delt pga tæthed til kunden eller økonomisk gevinst osv.
Du kan sagtens kald den Græsk lager som central- dsv der er de billigt og fragt fra bl. Asien hurtigere frem.

Tilmeldt 18. Nov 15
Indlæg ialt: 8
Fra  T.I.M. Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Tusind mange tak + diverse tillæg for jeres bidrag - de er bestemt værdsat og brugbart. De svar jeg har fået, har indkredset det jeg søgte.

//Andreas

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Er det ikke fuldstædig ligegyldigt om du kalder det centrallager eller decentrallager ?? 

Tilmeldt 18. Nov 15
Indlæg ialt: 8
Fra  T.I.M. Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn og tak for interessen

Jo praktisk forstand, men ikke i teoritiske sammenhænge i forhold til at skulle forklare andre hvad/hvorfor der fordele/ulemper ved at placere det i Grækenland - noget med at vi skal kunne tale "samme sprogtermer" for at kunne forstå hinanden.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas1886:
noget med at vi skal kunne tale "samme sprogtermer" for at kunne forstå hinanden.

Keep it simple!

Man kan hurtigt blivemeget for akademisk i sit sprogbrug.  Jeg er sikker på at dine kunde er tilfreds hvis du oplyser at I har lager i land X. 

Tilmeldt 8. Nov 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis din virksomhed hører hjemme i Danmark, og du har lager i Grækenland, så er lageret et fjernlager.

Hvis du opretter endnu et lager i Danmark, som forsynes med varer nede fra Grækenland, så kan du kalde dit lager i Grækenland for dit centrallager.

Der er ikke noget der hedder "Decentrallager".

Derimod kan du centralisere dine lagerfaciliteter, såfremt du allerede har flere satellit-lagre rundt omkring.

Hvis du netop har flere lagre rundt omkring, så kan du sige at du har en decentral lagerstruktur.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)