Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi skal først hjælpe vores egne

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,7 stjerner givet af 23 person

"Der er så mange sociale problemer herhjemme, at vi ikke skal spilde vores penge på at hjælpe i de lande, hvor nød og krig skaber flygtninge. Vi skal først hjælpe vores egne."

Er du én af de tåbelige ignoranter, der er enig i den holdning, så får du her muligheden for at sætte handling bag dine ord:

https://www.rodekors.dk/jul/julehjaelp?utm_source=Facebook&utm_medium=Ads&utm_content=13112015-look-a-like-national-behovetstiger&utm_campaign=jul-2015

Hvis du heller ikke vi hjælpe her, så er du ikke blot en dobbeltmoralsk kryster - så er du en FEDTERØV!!!

Glædelig forjul

Hans

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg kan da ikke bestemme hvordan regeringen bruger mine skatte kroner, men være med til at påvirke det eller findes der en måde hvor jeg kan angive hvad min SKAT skal bruges til?

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 9 person

Der er kun en ting der gør mig mere vred end mennesker der fortæller hvor gode de selv er - og det er folk der fortæller hvor dårlige andre mennesker er.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 44
Fra  ScandiOne Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

*Jeg* er enig i dén holdning, og jeg mener så til gengæld at det kun er tåbelige ignoranter som synes vi først og fremmest skal hjælpe alle mulige i andre lande før vores egne.

Det er lidt misforstået at kalde dem som så ikke støtter Røde Kors' julehjælp for dobbeltmoralske hyklere og fedterøve.

Forstår du, vi HAR givet! Gennem skatten. Så bortset fra at det er en temmelig påtvunget gavmildhed, så er vi også uden indflydelse på hvilke sager vi støtter ad den vej.

Jeg løser ikke dette problem ved at give endnu mere til indsamlinger jeg vælger selv. Det gør jeg i øvrigt i forvejen, for jeg støtter SOS Børnebyerne i Peru.

Men det irriterer mig at skulle læse som folk der er syge eller har andre problemer, som ikke kan få fornøden hjælp fordi der er nedskæringer alle vegne, mens ulandsbistanden tydeligvis løber op i et tocifret milliardbeløb.

Hvis vi sætter at der er 5% af befolkningen som på en eller anden måde er afhængig af hjælp fra det offentlige, og som har problemer der er blevet større på grund af nedskæringer, så svarer det til 250.000 personer. Hvis Ulandsbistanden bare blev halveret, så kunne disse personer få ydelser for 32.000 DKK pr. år. Det er omkring en måneds 'sagsbehandlingstid' til hver. Om det så er rådgivning eller hjemmehjælp til rengøring eller bad.

"Dansk ulandsbistand ligger fortsat i top 5" - Ja, undskyld, men jeg har ikke svært ved at få armene ned.

PS. Hvis min tone opfattes lidt hård, så skal jeg beklage. Men jeg havde lidt svært ved at læse oplægget i den - givetvis positive og morsomme - ånd som jeg er sikker på at det var afsendt i.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Hans Stokholm Kjer:
Er du én af de tåbelige ignoranter, der er enig i den holdning

Så alle der ikke deler din holdning er altså tåbelige ignoranter ?. Ja så kan man jo kun gætte sig til hvad du er. 

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Ligemeget om man er med den ene eller den anden holdning, så er det bare et ekstremt pinligt indlæg.

Har intet tilovers for det der

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hans Stokholm Kjer:

"Der er så mange sociale problemer herhjemme, at vi ikke skal spilde vores penge på at hjælpe i de lande, hvor nød og krig skaber flygtninge. Vi skal først hjælpe vores egne."

Er du én af de tåbelige ignoranter, der er enig i den holdning, så får du her muligheden for at sætte handling bag dine ord:

https://www.rodekors.dk/jul/julehjaelp?utm_source=Facebook&utm_medium=Ads&utm_content=13112015-look-a-like-national-behovetstiger&utm_campaign=jul-2015

Hvis du heller ikke vi hjælpe her, så er du ikke blot en dobbeltmoralsk kryster - så er du en FEDTERØV!!!

Glædelig forjul

Hans

Hans, du må mene hvad du vil, men lad være med at skyde på andre på den måde.

Jul, med dertil hørende gaver mad osv. er ikke en ret, men noget man kan tillade sig hvis man har råd, ganske som charterrejser, egen hest osv.

Hvor er jeg træt at hvert år på denne tid, at skulle læse om alle de "stakler" som ikke har råd til at holde jul.

De har, som alle andre, haft et helt år til at spare bare lidt op, så de kan få noget andet den ene dag om året.

Det største problem, som jeg ser det, er det pres der piskes op, bl.a. af pressen, folk som dig og andre selvfede mennesker, som mener de er bedre end alle andre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Det er en ommer

Hvordan skal jeg afgøre hvem jeg støtter

Er

Skeleroseforeningen, hjerteforeningen, dyreværn, world wild live, kræftens bekæmpelse, red barnet, danske folkehjælp, flygtningenhjælp, julemærkehjem, muskelsvindsfonden, blinde samfunde og jeg kunne blive ved - dem der skal ha - eller skal de ha 100 kr hver - eller 1000 kr eller - 

Det er og bliver en statsopgave at se til, at den type har de penge de skal have - og så er det totalt op til den enkelte, ofte ud fra at kende ramte, at ville spytte ekstra i

Det er totalt umuligt, at skulle fravælge muskelsvind for at gi til kræft - og lige så totalt umuligt at skulle give til alle - for der er masser af seriøse indsamlere

Om igen med at stikke dårlig samvittighed ud Hans - eller:  Lad os få en fuld liste over dem du gav til sidste år, så vi kan se hvor god du er, og komme med forslag til nogen yderligere du kan komme på din liste i år for ikke at være en FEDTERØV

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra E-43894 camarles Tarragona Provisn, Soanien
Tilmeldt 7. Jul 15
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har fuldständig ret.

Luk moskeer og giv dem til de rigtige danskere der tränger.

Gör gränsekontrol - stop saakaldte flygtninge og send dem retur med henvisning at asyl skal söges i förste invandre land.

Send kriminelle flygyninge og invandrere ud af Danmark og fratag evt. pas - opholdstilldelse.

Stop "taalt ophold" = ud nu.

Stop familiesammenföringer for invandrere og flygtninge.

Send alle invandrere og flygtninge retur naar taalige forhold er opnaaet i det  land de kom fra.

Ingen rejsetilladelser til flygtninge der vil besöge sit land - öjeblikkelig inddrag deres opholdstilladelser og ud af Danmark.

Naar dette er gjort saa vär med til at opret flygninge lejre i näromraaderne.

Lad Danske professionelle soldater deltage i krigen mod ISIS og terrorister - eller er de  blot "tinsoldater?

Luk stats radio og TV = udliciter radio og TV = stop licenspligt.

Glem alt om politiske holdninger det er alligevel naar det kommer til regering nästen ingen forskeld - Stem paa politiker der vil gennemföre hvad der herover staar

alt andet er nästen uden betydning

God Jul og forhabentlig et nytaat men store ändringer og valg.

viggo 23/11/2015

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 5 person

Uenighed er jo glimrende.

Min holdning er fortsat, at folk, som har overskud, og ikke ønsker at give til folk, som mangler - de er nogle fedterøve.
- og nej, vi har efter min mening ikke givet nok gennem skatten.

Min holdning er også, at det er nødvendigt at skabe bedre forhold i de lande, hvor flygtningene kommer fra, hvis vi vil undgå at de tager på farefuld færd i et forsøg på at overleve. Og lige som de mennesker, der har overskud bør hjælpe mennesker, der mangler - så bør lande, der har overskud hjælpe lande, der mangler.

Alternativet er et øget konfliktniveau i verden - ganske som vi ser  det for tiden.

Men jeg ønsker gerne glædelig jul til både fedterøve, og ikke-fedterøve, som er enige og uenige med mig.

Venlig hilsen

Hans

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)