Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag pga gæld ved en tvangslukning af et selskab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Håber i kan hjælpe :-)

for 5 år siden havde jeg et firma som ved en fejl blev tvangsopløst - I den forbindelse blev jeg nød til at lukke firmaet ned og fik en gæld derefter

Der blev lavet en aftale med banken om at betale 10 % tilbage igennem 6 år som jeg snart er færdig med - Derefter afskriver de hele gælden

Har hørt at hvis man går konkurs kan trække sit inventar osv. fra i skat

Kan man også det udfra min model ?

På forhånd tak

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian9000:
for 5 år siden havde jeg et firma som ved en fejl blev tvangsopløst - I den forbindelse blev jeg nød til at lukke firmaet ned og fik en gæld derefter
som så må ha været et selskab

Du har så haft fradrag for selskabskapitalen du mistede og det er som udgangspunkt det eneste fradrag du har i det med at selskabet blev tvangslukket

Konkurs personligt giver ikke fradrag for "inventar eller andet"  - Selskabet er vel tvangslukket som du beskriver det og så kan der ikke gøres mere i det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa
Tak for svar

Har slet ikke brugt noget af tabet efter lukningen på fradrag

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Den indskudskapital du har skudt ind ved stiftelsen eller ved køb af anparter har du fradrag for i form af tab på aktieindkomst. Hvis det er 5 år siden skal du nok ha fat i skat for at undersøge muligheden for at få genoptaget så gammel skat

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej john

Mange tak for din altid venlighed

Tager kontakt til skat imorgen :-)

De bedste hilsner

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bliver meget op af bakke. For at SKAT kan behandle spørgsmålet skal du søge om ekstraordinær genoptagelse efter skatteforvaltningslovens paragraf 27.

Når 3 års fristen er overskredet er det vanskeligt at få genoptagelse og du skal overbevise SKAT om at der foreligger "særlige forhold", der først gør at beder om fradraget nu. Det skulle du i princippet have taget i det år, hvor dit selskab blev opløst.

Men ja - det koster kun en mail og fradraget har en pæn skatteværdi!

Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Whiskey

Mange tak for svar

Jeg prøver at sende dem en mail

Har du nogen ide om hvilken grund man kunne bruge så der er størrere chance for at man får sit indskud igen ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian9000:
Har du nogen ide om hvilken grund man kunne bruge så der er størrere chance for at man får sit indskud igen ?

Personligt er det min opfattelse at chancen for ekstraordinær genoptagelse er 0. Din mulighed er det der kaldes "særlige omstændigheder". På stående fod husker jeg kun sager, hvor der har været tale om sygdom og hvor man ikke har været i stand til selv at tage vare på egne forhold.

Jeg ville sende en mail til SKAT, hvor jeg blot skrev at jeg først nu er blevet opmærksom på, at der er mulighed for fradrag for tab på anparterne i forbindelse med konkursen og at du derfor gerne vil have fradrag for x antal kr for året 2xxx.

Chancen er er ikke stor - men måske du er heldig - at det glider igennem..... At du ikke har gjort noget i flere år har desværre gjort et sikkert fradrag til en lodseddel

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)