Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan mit IVS driftsselskab overtage et I/S fra to personer?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 14
Indlæg ialt: 26
Fra  Sponsor-salg.dk Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et IVS selskab idag og er i dialog med to personer omkring overtagelse af deres I/S.

Jeg har foreslået at jeg laver en aktivitetsoverdragelse og de så lukker deres I/S - De foreslår at jeg blot overtager hele deres I/S - Men kan jeg det? Jeg kan ikke helt forstå hvis mit driftsselskab skal kunne overtage et I/S som jo har personlig hæftelse

Hilsen

Michael Lynge

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal jo minimum 2 ejere til i et I/S men et IVS kan godt være den ene -

Det kan bare ikke være alene ejer, og det er jo det dit IVS skal/vil være.

Det rigtige for dig er så at gøre som du du foreslår. De sælger dig alle aktiver og evt goodwill - De sikrer at ALLE aktiver er overført - eller de overtager selv dele med moms hvis de vil beholde computer eller andet - Alt skal enten sælges til dit IVS - eller til dem selv, intet må blive tilbage uanset afskrivning.

De de selv vil overtage sker til markedspris (eller købsprisen hvis det er fra i år vil jeg foreslå) og moms er fuld moms i anskaffelsesåret og falder så med 20% per år, indtil aktivet år 6 kan overtages af dem selv momsfrit.

Da du ellers køber alle aktiver og forsætter aktiviteten og vel er momsregistreret, så sælger de til dig uden moms i det fald.

De laver slut regnskab med de indtægter de får fra dig i deres I/S og bruger det til deres udvidede selvangivelser 2015

De skal medvirke til, at alle aftaler med deres I/S overdrages til dit IVS

De hæver personligt for alt frem til handlen, dit IVS hæfter derefter - det er derfor afgørende, at det står alle aftale parter klart, at der skiftes aftale fra I/S til IVSa

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Dec 14
Indlæg ialt: 26
Fra  Sponsor-salg.dk Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

igen, mange tak for et fyldestgørende svar

Hilsen

Michael Lynge

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)