Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Falsk anmeldelse på TrustPilot

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg søger hjælpe til et vel anerkendt problem: TrustPilot.

Vi bruger dem ikke på nogen måde, men har alligevel modtaget en mail omkring en ny anmeldelse og da vi ikke genkender personen som i vores kundekartotek ønsker vi denne anmeldelse slettet.

Efter meget lange mails frem og tilbage udtaler TP at de har modtaget dokumentation for at omtalte person har købt en vare hos os, hvilket vi ikke genkender.

Hvordan står vi ren juridisk, da vi ikke ønsker falske udtagelser offentliggjort.

Jeg erkender at vi alle har ytringfrihed, men vel ikke i form af forfalskning af oplysninger(udgive sig for at være kunde når man ikke er det) ?

På forhånd tak :)

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2666
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan / må man ikke kommenterer online på evt anmeldelser - hvis ja ... så gør det

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hender jævnligt for de fleste virksomheder at en eller anden tosse, der aldrig har haft noget med virksomheden at gøre, skriver en anmeldelse.
Det kan være super træls, hvis det f.eks. er en negativ anmeldelse, der ikke har noget på sig.

Nu er du/i jo sådan set ved at få det løst. Og mailen frem og tilbage lyder besværligt. Måske dette skyldes at i som virksomhed ikke har en bruger derinde?

Det har jeg, og da jeg oplevede det samme som dig, kunne jeg blot logge ind, og via dashboardet klikke på kommentaren, og sige at jeg ikke har noget med brugeren at gøre. - Så gik der et par dage, og så var anmeldelsen fjernet.


Det som du KAN gøre for efterfølgende at undgå det, det er først at fremmest at få en bruger derinde (ganske gratis) - Og så kan du evt. sætte et nummer på.
Det betyder at kunden skal skrive et ordrenummer og/eller fakturanummer sammen med anmeldelsen, for at få lov til at publicere den.
Denne løsning bruger rigtigt mange webshops for at undgå for meget spam.

Men helt undgås kan det næppe. Men sådan er det jo. Jeg har flere hundrede kunder om året - det skulle være mærkeligt, at jeg kunne holde mig gode venner med dem alle sammen Smile

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Bendiksen:

Nu er du/i jo sådan set ved at få det løst. Og mailen frem og tilbage lyder besværligt. Måske dette skyldes at i som virksomhed ikke har en bruger derinde?

Det har jeg, og da jeg oplevede det samme som dig, kunne jeg blot logge ind, og via dashboardet klikke på kommentaren, og sige at jeg ikke har noget med brugeren at gøre. - Så gik der et par dage, og så var anmeldelsen fjernet.

Hej Per,

Tak for dit svar, vi har efterfølgende oprettet en bruger for at anmelde personen som resulterede i dette problem.

Vi ønsker ikke at bruge dem, da vi i tidligere virksomheder har oplevet at vi bare kunne slette alt(da vi betalte for TP).

Dette fjerner jo lidt iden i at have sådan en portal.

Problem stillingen er ikke en kundes oplevelse, mere hostingen af de falske informationer. Da dette da på en eller anden måde må være ulovligt?

Jeg må da ikke gå ud offentligt og udtale at Danske Bank går ind for slave arbejde. Dette kunne jo påvirke aktie kursen og derved også udgøre et tab for virksomheden.

Vi ønsker blot at 100% blive slettet fra deres side, ifølge persondata loven må vi jo faktisk ikke oplyse 3-part(TrustPilot) om personen er kunde eller ej. Vi har dog skrevet speciale Handelsbetingelser for at en sådan offentliggørelse har kunne foretages. Da dette er nødvendigt i form af andre samarbejdspartnere...

Ytring er jo kun lovligt når det er en holdning eller med dokumentation. Jeg ville ønske at de ville udlevere deres såkaldte "Dokumentation", for så ville vi retsforfølge personen for dokument forfalskning.

Men jeg vil bare gerne vide hvad vi kan gøre, da dette jo kan påvirke vores virksomhed negativt og da personen ikke har været i nærheden af vores produkt må der da være en som ved hvilken paragraf som overtrædes her?!

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tobias:

på en eller anden måde må være ulovligt?

Jeg må da ikke gå ud offentligt og udtale at Danske Bank går ind for slave arbejde. Dette kunne jo påvirke aktie kursen og derved også udgøre et tab for virksomheden.



Både og kan man sige. - Du må jo f.eks. godt sige at Danske Bank er en lortebank selvom at det kan være svært at argumenterer for, at du nogensinde har haft noget med banken at gøre.

Jeg tænker at hvis Truspilot ikke vil udlevere deres dokumentation, så lugter det jo lidt af, at de ikke har den. Ellers ville de jo bare gøre det.


Jeg TROR desværre ikke at der er noget ulovligt i at udtale sig om virksomheder (eller andre folk) uden dokumentation. Og selvom at jeg kan forstå at den her form for nærmest chikane er træls, så tror jeg at det bliver rigtig rigtig svært at køre en sag på det.
Især hvis DU ikke kan bevise, at det har haft direkte påvirkning på f.eks. omsætning.

Det kan være at jeg tager fejl, men jeg tror desværre ikke at i har meget sag her. Men kontakt evt. en advokat og hør ad.

Og smid gerne opdatering her i tråden på hvad der sker fremmadrettet.


Go' vind :)

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias,
jeg synes du skal læse artiklen herunder vedr. injurier, hvilket jeg mener der er tale om i lige netop 
din/jeres situation.

TP eller ej, hvis de ikke vil fjerne artiklen, må du jo gå domstolenes vej, og så kan de vist godt pakke deres
fortroligheds politik et vist sted hen, hvis de da i virkeligheden har dokumentationen som de jo siger de har.

Men det er jo ikke første gang man hører at der er urent trav, derfor trænger de også til lidt konkurrence,
jeg bruger http://ratepanel.com de er godt nok forholdsvis nye - men det har TP jo også været engang, og med den måde
det kører på, tror jeg såmænd ikke det varer ved, medmindre de ændrer i deres koncept/politikker.

Nå nu skrev jeg meget mere end jeg egenlig ville, men synes ikke i skal finde jer i det :)

http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-injurier.aspx

Held og lykke med det.

Mvh. Per

Tobias:

Hej Amino,

Jeg søger hjælpe til et vel anerkendt problem: TrustPilot.

Vi bruger dem ikke på nogen måde, men har alligevel modtaget en mail omkring en ny anmeldelse og da vi ikke genkender personen som i vores kundekartotek ønsker vi denne anmeldelse slettet.

Efter meget lange mails frem og tilbage udtaler TP at de har modtaget dokumentation for at omtalte person har købt en vare hos os, hvilket vi ikke genkender.

Hvordan står vi ren juridisk, da vi ikke ønsker falske udtagelser offentliggjort.

Jeg erkender at vi alle har ytringfrihed, men vel ikke i form af forfalskning af oplysninger(udgive sig for at være kunde når man ikke er det) ?

På forhånd tak :)

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 02:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias:
Vi bruger dem ikke på nogen måde, men har alligevel modtaget en mail omkring en ny anmeldelse og da vi ikke genkender personen som i vores kundekartotek ønsker vi denne anmeldelse slettet.

Man har jo flere gange hørt om at de selv får lavet nogle negative anmeldelser så de kan presse de frafaldende kunder tilbage i folden. Hos mig var det så galt at i den falske anmeldelse stod der adressen til en helt anden webshop. Og alligevel måtte jeg slås med dem for at få den fjernet. Og kort tid efter de var nød til at fjerne den, fjernede de så også nogle af de ægte positive anmeldelser med den begrundelse at de jo nok var falske. Så som du nok kan se har de ingen skrupler hvad den slags angår.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi Skrev til TP:

Hej trustpilot,

I bedes hermed fremsende dokumentation, da vi stadig ikke har modtaget
dette fra jer efter flere telefon samtaler og mail korrespondancer.

Vor kunder er i deres gode ret til at ytre deres mening om vor
produkter/service ydelser. Men er der ikke tale om en kunde men en
ukendt person, vil vi ikke tillade disse ytringer offentlighed.

Da i hoster disse informationer og nægter at udlevere anmelder(Benny
Nielsen), står i rigtig dårligt ren juridisk. Vi ønsker ikke at blæse
dette mere op end højst nødvendigt. Men i møde kommer i ikke Dansk
lovgivning vil vi retsforfølge jer!

Jeg ser frem til at modtage jeres dokumentation, da vi stadig ikke
genkender omtalte person. 

.

.

De Svarede:

Tak for din henvendelse.

Som det fremgår af vores retningslinjer, videresender vi ikke den dokumentation vi har modtaget fra brugeren, heller ikke til den anmeldte virksomhed.

Jeg vil dog sende sagen videre til vores juridiske afdeling så at de kan gennemgå sagen.

Vi vil derfor vende tilbage når de har kigget på det.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

En lille status på forløbet.

Jeg kontaktede min søster som agere Advokat og der blev sendt en lille hilsen fra advokat kontoret som hun sidder på omkring at sagen ikke vil komme i retten hvis de vælger at samarbejde omgående.

2 dage senere for jeg en mail fra TP om at de har skjult anmeldelsen og bedt om yderligere dokumentation fra anmelders side.

Med andre ord, så skal vi som virksomhed betale en advokat for at TP vil overholde loven. Anmeldelsen er stadig ikke slettet, men den er skjult til TP indser at der aldrig var hold i udtagelsen.

Hvis min virksomhed skal bruge penge og tid på TP hver gang der kommer en anmeldelse, så må vi tage dem i retten til de sletter os fra deres side.

Dette er ikke for at spille stor, men for at bede alle andre som oplever samme problemer som vi har i dette tilfælde støtte op og få dem stoppet.

En af mine ansatte kom med en teori om at det nok bare er TP selv som har skrevet den anmeldelse for at få os til at købe deres ydelser. Dette er ikke dokumenteret, men hvis det er tilfældet så må TP's ansatte virkelig skamme sig over at være ansat i en sådan virksomhed!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja Tobias,


men kan så fortælle dig at jeg desværre har hørt lignende før,
jeg vil nærmest kalde det for afpresning, eller en forretnings moral & etik
af værste skuffe. 

Sådanne Virksomheder burde ganske enkelt trækkes i retten, og betale en bod for 
tabt fortjeneste pga. forkerte og endnu værre falske anmeldelser.

Derfor jeg anbefaler http://ratepanel.com

De andre er blevet for store, og tror de kan gøre som det passer dem, blot min mening.

Held og lykke fremover, og forhåbentlig uden dårlige falske anmeldelser.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)