Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrol med billeder andre lægger op

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Fra  Romer Shoes Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at starte et socialt netværk op, hvor brugerne har mulighed for at lægge billeder op.

Hvordan foreholder jeg mig til, at brugerne måske lægger billeder op, som de ikke har rettigheder til?

Kan jeg skrive mig ud af, at det står for egen regning, selv om det er på min side det foregår eller???

På forhånd tak for hjælpen

/Maria

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uanset hvordan du vender og drejer det, så vil du altid stå til ansvar på det der foregår på dit domæne.
Dermed hvis en af dine bruger har et billede på dit domæne, og f.eks. bryder min ophavsret, så skal du fjerne dette billede hvis jeg henvender mig.

Det er lidt det problem vi har pt. med Trendsales hvor deres bruger lystigt stjæler billeder med arme og ben fra den digitale tag selv buffeten Google.
Her skal man konstant være efter dem og bede dem om at fjerne billeder som deres bruger ikke har rettigheder til.

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Fra  Romer Shoes Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det var nok det jeg tænkte.

Men bliver man bare bedt om at fjerne det? Går ud fra at jeg også godt kunne blive trukket i retten og få en stor bøde.

Ved du hvad en løsning for mig kunne være? Det lyder på dig som om, at jeg ikke kan skrive mig ud af det, men det gør facebook vel på en eller anden måde?

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Facebook har den funktion at du kan anmelde billeder som bryder evt. ophavsret hvor de efterfølgende sletter disse billeder.

Tror det er en kamp mod vindmøller at gå efter et fora hvor brugerne f.eks. kan være anonyme da du ikke er forpligtet til at udlever dine brugers oplysninger.

Men der hvor jeg kan se et lille problem ved f.eks. Trendsales, er at en del af de billeder jeg finder derinde som er vores, har et Trendsales logo på. Her er det selvfølgelig spændende om det er Trendsales der ejer domænet som sætter logo på, eller om det er brugerne som gør det. Hvis det viser sig at være ejer som gør det kan jeg se et problem hvor man måske skulle prøve en sag på dem.

Så der er mange smuthuller i systemet som der skal tages højde for.

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Fra  Romer Shoes Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay, altså det vil ikke ske her det med logo. Brugerne vil primært lægge billeder op af dem selv, går jeg ud fra, men i forum grupperne kan et coverbillede af f.eks. barnevogne, strikketøj eller sådan godt være fundet på google.

Kan godt være jeg bliver nødt til at få en jurist til at hjælpe mig. Jeg skal jo egentlig nok også have skrevet noget om, at jeg ikke bruger deres billeder til noget.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv lige at fange "Fashion Seller" på dette fora, der kan du få rigtig god hjælp

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria,

Meget spændende emne du her har bragt op.

Jeg er selv stor bruger af at gemme ting som jeg finder andre steder(Til inspiration privat).

For nogle år siden brugte jeg MegaUpload som blev lukket fordi de ikke tjekkede hvad ALLE uploade på deres side. Samme gælder for sites som Facebook, twitter osv...

Jeg deler lige et link så du kan læse på deres sag: http://www.bbc.com/news/technology-16642369

En anmeld knap er jo god nok, men fx: hvis jeg så at mine billeder blev brugt hele tiden og jeg skulle anmelde hver og en. Så ville det nok til sidst ende med en retssag.

Bare et forslag her: Kan der ikke laves en billede genkender(ligesom Google Billeder) så når et billede er anmeldt og taget ned, så kommer det billede på en Black-List, så det ikke kan uploades i fremtiden?

Det ville jo sætte dig teknologisk langt foran alle andre i samme situation...

Jeg forventer at kildekoden kan købes online et sted :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:

Prøv lige at fange "Fashion Seller" på dette fora, der kan du få rigtig god hjælp

Tak for henvisningen :)

Så fik vi løst det lille spørgsmål, så hun let kan komme videre med projektet, og endda uden at få problemer :)

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)