Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed i DK - Lager og forsendelse fra Tyskland

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 280
Fra  ... Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at åbne en web shop, har har i den forbindelse fået lavet en aftale med et lagerhotel i Tyskland, som vil stå for hele det logistiske, både forsendelse til DK men også til resten af EU.

Det drejer som om salg af vare til private i DK og resten af EU, hvor tingene bliver sendt fra Tyskland og hvor min virksomhed er registret i DK.

Umiddelbart, så skal jeg vil bare sælge mine vare med dansk moms? Jeg spørger fordi, at jeg er faldt over lign. tråde, hvor der bliver nævnt noget med at man skal være moms registreret i Tyskland og det har nok forvirret mig en smule.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg husker godt den tråd og ja - hvis varen ikke kommer til Danmark så du f.eks. sender fra tyskland til tyskland rent praktisk - så er der nok krav om tysk momsregistrering -

Vent lige på nogle af de gutter som ved endnu mere om moms når varen ikke er i danmark nogensinde men sendes med faktura fra dig - til både tyskland - andre eu lande og DK

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes Hyldahl Thomsen:
Det drejer som om salg af vare til private i DK og resten af EU, hvor tingene bliver sendt fra Tyskland og hvor min virksomhed er registret i DK.

Det afgørende er ikke at du er en dansk virksomhed. Det der betyder noget er varens bevægelse og i særdeleshed, hvor den bliver leveret til og fra. Med lager i Tyskland skal du momsregistreres der og som udgangspunkt skal der tysk moms på de varer, som sendes fra det lager. Så skal du være opmærksom på reglerne om fjernsalg. Hvis du eksempelvis sælger for mere end 280.000 kr. årligt til Danmark, så skal du lægge dansk moms på. 

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 280
Fra  ... Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Så når jeg har overskredet de 280.000,-, så bytter jeg den tyske moms ud med den danske? ...Jeg skal vel ikke pålægge både tysk og dansk moms fra +280.000?

Hvad nu hvis jeg har mange kunder i Sverige, hvor jeg har samme setup med lager og forsendelse fra Tyskland?

Det lyder jeg jo sådan set meget interessant, hvis man ellers lige kan jonglere rundt i det her moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

du forsætter med tysk moms fra tyskland til tyskland og så dansk moms til danmark fra de 280t hvor du skal være dansk momsregistreret (og sikkert tilsvarende grænse for alle andre EU lande - hvis du kommer over 280.000  uden jeg dog kan grænserne præcist

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, du kommer kun til at betale moms til et land.

Reglerne om fjernsalg gælder hele EU. Landene kan enten vælge mellem en lav sats eller en høj sats. Jeg husker ikke satsen for Sverige. Men princippet er det samme.

Der kan naturligvis være nogle fordele i forhold til forskelle mellem landenes momssatser. Omvendt kan det være en større udfordring at holde styr på momsen i forhold til bogføring, hvor der pludselig jan være mange momskoder at holde styr på. Ligesom registrering i flere lande mv også tager ressourcer at holde styr på.

Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 280
Fra  ... Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg så bliver tysk momsregistreret, så er det vel kun momsen alene, som jeg skal afklare med Tyskland og ikke skatten?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)