Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virk.dk / digital post

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. Feb 14
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har et lidt tåbeligt problem. Der er begyndt, at komme post i min digitale postkasse til min lille enkeltmandsvirksomhed. Der har ikke været så meget aktivitet i virksomheden og jeg har ikke modtaget post i den digitale postkasse før.

Nu er der så kommet to mails fra SKAT om, at der ligger post til mig i den digitale postkasse.

Er der andre steder end i den digitale postkasse jeg kan se post fra SKAT til min virksomhed ?

Jeg er helt tabt i forhold til, at logge på via virk.dk - jeg har glemt ALT om mine brugernavne og koder og jeg har pt ikke mulighed for, at finde de papirer jeg fik tilsendt ifm oprettelsen af den digitale postkasse. 

Jeg har et nem ID til virksomheden, men ud over det er jeg blank. Ja, det er tåbeligt - men sandt :-(

Nogen der evt ved, hvor jeg kan henvende mig ?

Mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du burde da kunne logge på din digitale postkasse med netop det nemID du har til virksomheden - det er jo det som den digitale postkasse er knyttet til?

Ellers må du jo ha fat i Nets DanID og få en ny signatur - det ville være surt at få bod for et eller andet vigtigt du overser i postkassen (ex momsfrister?)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre kan man ikke se beskederne andre steder end i eBoks. Men du har både brug for og pligt til at have adgang til eBoks, så det skal være i orden. 

Husk at du som regel skal have to NemID til din virksomhed. Et der er et NemID til netbank og et der er til eBoks og det offentlige. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 10. May 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da noget vrøvl at man skal have to NemID til sin virksomhed, man har et NemID i en personlig ejet  virksomhed som dækker al kommunikation med det offentlige (som foregår via CVR nr.), derudover har man sit personlige NemID som man bruger til at logge på netbank (som er oprettet via CPR nr.).

Venligst

Bjørn

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjenesten:

Det er da noget vrøvl at man skal have to NemID til sin virksomhed, man har et NemID i en personlig ejet  virksomhed som dækker al kommunikation med det offentlige (som foregår via CVR nr.), derudover har man sit personlige NemID som man bruger til at logge på netbank (som er oprettet via CPR nr.).

Venligst

Bjørn

Det er da også to NemID'er. Et til netbank og et til det offentlige. Hvis du f.eks. har en erhvervskonto, så vil du som virksomhed have et NemID erhverv til din netbank og et NemID erhverv til det offentlige. NemID er nemlig ikke kombineret for virksomheder som det er for private.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du kan kun ha EN nemID som kan deles i administrator og medabejder - men det er samme NemID - Banker kan ha eget system og mange kræver idag man bruger privat NemID ved indlog, for at kunne se hvem der er der logger ind - men der er ikke TO nemID - en til bank og en til andre - Så er det et andet system banken bruger, som ikke er NemID men bankens egen identifikation Du kan ikke få TO nemID erhverv - den er gal

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Nej du kan kun ha EN nemID som kan deles i administrator og medabejder - men det er samme NemID - Banker kan ha eget system og mange kræver idag man bruger privat NemID ved indlog, for at kunne se hvem der er der logger ind - men der er ikke TO nemID - en til bank og en til andre - Så er det et andet system banken bruger, som ikke er NemID men bankens egen identifikation Du kan ikke få TO nemID erhverv - den er gal

vh John H

Ja, det er korrekt at du kun kan have en NemID der er en medarbejdersignatur (den til den offentlige). Men den loginløsning der anvendes til netbank for erhvervskonti, er også et NemID - og ikke det samme som til det offentlige. Men det hedder også et NemID. Husk lige at det er jo bankerne der står bag NemID. Kan også ses i nedenstående link:
Bemærk iøvrigt følgende del hvor "NemID erhverv til bank" netop skelnes fra "NemID medarbejdersignatur" (den til det offentlige). Men begge er altså NemID. Og ingen af disse to er private NemID.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 10. May 13
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan kun modtage en NemID pr. juridisk enhed, den man modtager til sin virksomhed (CVR nr.) kan som John skriver deles i administrator, og medarbejder, hvis man skal bruge en anden NemID til at logge på netbank er det fordi ens konti er oprettet som personlige konti via CPR nr. hvilket er normalt ved enkeltmandsvirksomhed.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjenesten:
hvis man skal bruge en anden NemID til at logge på netbank er det fordi ens konti er oprettet som personlige konti via CPR nr. hvilket er normalt ved enkeltmandsvirksomhed
jep - eller at banken har eget signatur system som så ikke er nemID men kan ligne

Nordea har f.eks. haft det men går nu - og IKKE kun for personlig virksomhed men for selskaber også, over til, at man skal ha fuldmagt fra selskabet, og derefter logge ind med sin personlige nemID

Det er som jeg forstår det noget compliance - lovmæssigt, at man med medarbejdersignatur nemID ikke kan vide præcist hvilken person det er som går ind, da den jo kan uddelegeres og derfor skal man fremover i alle Nordea netbank -gå ind med sin personlige nemID

Man logger på så sædvanligt, og så vil man, hvis både er privatkunde OG har fuldmagt fra virksomhed eller selskab - få et billede hvor man vælger mellem privat adgang og forretningsaftale - og det er med den private nemID

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

CA Group:

Jeg er helt tabt i forhold til, at logge på via virk.dk - jeg har glemt ALT om mine brugernavne og koder og jeg har pt ikke mulighed for, at finde de papirer jeg fik tilsendt ifm oprettelsen af den digitale postkasse. 

Jeg har et nem ID til virksomheden, men ud over det er jeg blank. Ja, det er tåbeligt - men sandt :-(

Ja, som John skriver er du nødt til at henvende dig til NemID og du kan muligvis også blive afkrævet 250 i gebyr for at få hjælp.

Min NemID ("medarbejdersignatur" selv om jeg er ejer) til virksomheden er en nøglefil. Jeg skal altså ikke bruge et NemID kort med alle koderne, som man kender det fra sit private NemID men én fast kode. Til gengæld ligger koden kun på den pc, jeg har installeret den på, så hvis jeg vil gå på virk, eboks osv. vedrørende mit firma, kan jeg kun bruge den pc - eller jeg skal have nøglen med på en usb-pind eller lignende.

Når du får det op at køre er mit bedste råd derfor at starte med at lave en backup af nøglefilen. For hvis din pc går ned el.l. er den væk og du skal starte forfra.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)