Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreditoplysninger - dekret på cvr.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er ved at lave en del ting til en kunde. Pludselig ser jeg, at der står "Kreditoplysninger - dekret" under vedkommendes CVR (en enkeltmandsvirksomhed) på cvr.dk 

Betyder det, at vedkommende allerede har været i retten ang. forholdet og er de-facto konkurs?

Eller kan det betyde, at han "bare" ikke har indberettet noget, fx ingen indberetning af overskud, moms mm.

Jeg ringede til ham. Det kendte han absolut intet til - det kom som en overraskelse for ham!

Jeg har abrupt stoppet yderligere arbejder for vedkommende indtil jeg finder ud af om han betaler første faktura.

Det er bare mega-træls - jeg kommer til at miste en del på det, idet underleverandører er/var i fuld sving.

Såfremt han har igangsat arbejdet, efter at have været bekendt med forholdet (at han er konkurs, hvis han altså er det), har han da ikke overtrådt loven?

/anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil normalt være den betegnelse enkeltmands i konkurs behandling får - Dekret - som bare er at der er givet besked om hvilke retningslinjer han SKAL følge, herundner at han ikke må forsætte forretningen o.l. Det er ikke bare manglende momsindberetning  - det er alvorligere og det normale bud vil være - konkurs.

Jo så må han ikke sætte noget igang - Du kan evt søge hans CVR i statstidende for at se om der er mere - og finde kurator, hvis jeg har ret i konkurs - og så tage det den vej (anmelde at manden stadigt er igang) Du må regne med der ikke er nogen form for dækning

At han ikke selv kender til det dekret, må du nok regne med er løgn - det må være meddelt ham

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)